Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 881
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca nie uwzględni wagi opakowania, gdy towar będzie umieszczony w

A. drewniane skrzynie
B. kartonowe pudełka
C. foliowe torby
D. plastikowe beczki
HAN.01 Pytanie 882
Prowadzenie sprzedaży

Znak ISBN jest używany do identyfikacji

A. szkła
B. alkoholi
C. książek
D. jaj
HAN.02 Pytanie 883
Prowadzenie działań handlowych

Dokument Wz z magazynu potwierdza

A. wydanie sprzedanych towarów z magazynu
B. przyjęcie wyrobów gotowych do magazynu
C. przyjęcie zwrotu towaru do magazynu
D. wydanie materiałów do produkcji z magazynu
HAN.01 Pytanie 884
Prowadzenie sprzedaży

Jeśli cena z VAT towaru objętego podstawową stawką podatku VAT wynosi 61,00 zł, to jaka jest cena netto tego towaru?

A. 59,22 zł
B. 50,00 zł
C. 57,01 zł
D. 55,45 zł
HAN.02 Pytanie 885
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, w którym roku przedsiębiorstwo handlowe uzyskało największy zysk netto z 1 złotówki przychodu ze sprzedaży.

Przychody i zyski przedsiębiorstwa handlowego w latach 2015-2018
RokZysk netto
w zł
Przychody
ze sprzedaży
w zł
201513 000,00170 000,00
201619 000,00190 000,00
201714 000,00180 000,00
201813 000,00190 000,00

A. W 2017 roku.
B. W 2015 roku.
C. W 2018 roku.
D. W 2016 roku.
HAN.01 Pytanie 886
Prowadzenie sprzedaży

Jaki dokument powinien być użyty do rejestrowania dostaw i wydawania towarów?

A. Arkusz spisu z natury
B. Fakturę zakupu
C. Rejestr zakupu VAT
D. Kartotekę magazynową
HAN.01 Pytanie 887
Prowadzenie sprzedaży

Który z wymienionych produktów sprzedawca powinien polecić do czyszczenia szaf chłodniczych?

A.Środek do mycia powierzchni urządzeń mających kontakt z żywnością, stołów, posadzek i ścian w ciastkarniach, masarniach, mleczarniach, kuchniach i innych zakładach przemysłu spożywczego.
B.Środek do pielęgnacji i czyszczenia mebli, zarówno do powierzchni matowych jak i błyszczących w opakowaniu aerozolowym, ożywia kolory, nadaje połysk i nie zostawia odbarwień.
C.Skoncentrowany preparat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg odpornych na działanie wody. Skutecznie usuwa zabrudzenia i nie pozostawia smug. Jest środkiem nisko pieniącym, antypoślizgowym.
D.Płyn do mycia dezynfekującego powierzchni w przemyśle spożywczym oraz gastronomii. Skutecznie usuwa zabrudzenia, neutralizuje nieprzyjemne zapachy. Wspomaga usuwanie szronu. Zalecany do mycia sprzętów i urządzeń służących do przechowywania żywności.

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
HAN.02 Pytanie 888
Prowadzenie działań handlowych

W trakcie składowania cebuli w magazynie zauważono powstawanie zielonego szczypioru. Ponadto, cebula nie zmieniła swojego wyglądu. Jakie może być źródło tego procesu biologicznego w cebuli?

A. Brak dostępu światła w miejscu przechowywania cebuli
B. Niedostateczna wentylacja w pomieszczeniu
C. Podwyższona temperatura w miejscu przechowywania cebuli
D. Niska wilgotność powietrza w magazynie
HAN.02 Pytanie 889
Prowadzenie działań handlowych

W sklepach samoobsługowych z dostępnych opcji działań promocyjnych najczęściej stosuje się

A. merchandising
B. sponsoring
C. franchising
D. benchmarking
HAN.02 Pytanie 890
Prowadzenie działań handlowych

W której sekcji biznesplanu powinien znaleźć się opis możliwych kierunków rozwoju firmy oraz sposoby na pozyskanie inwestorów?

A. Ogólnej charakterystyce firmy
B. Planie technicznym
C. Analizie strategicznej
D. Planie finansowym
HAN.01 Pytanie 891
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zasady dotyczące przechowywania dotyczą wędlin?

A. Wysokie temperatury w pomieszczeniach, ułożone bez opakowań w miejscach ciemnych
B. Warunki chłodnicze, umieszczone w pojemnikach, z dala od produktów pochłaniających zapachy
C. Niskie temperatury w pomieszczeniach, zamrożone i zawieszone w opakowaniach na hakach
D. Warunki chłodnicze, umieszczone bez opakowań w pojemnikach obok innych towarów
HAN.01 Pytanie 892
Prowadzenie sprzedaży

Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.

Kwiecień
ponwtośroczwpiąsobnie
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Maj
ponwtośroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Czerwiec
ponwtośroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

A. Do 10 czerwca.
B. Do 10 maja.
C. Do 24 maja.
D. Do 26 maja.
HAN.01 Pytanie 893
Prowadzenie sprzedaży

W trakcie odbioru produktów bez dostarczonej dokumentacji, odbiorca sporządza

A. specyfikację
B. dowód przyjęcia towarów
C. list przewozowy
D. dokument dostarczenia produktów
HAN.01 Pytanie 894
Prowadzenie sprzedaży

W nowo powstałym osiedlu otwiera się niewielki sklep zoologiczny. Jaką formę promocji powinien wybrać właściciel, aby jak największa liczba mieszkańców została poinformowana o otwarciu sklepu?

A. Spoty reklamowe w telewizji krajowej
B. Ogłoszenie w prasie ogólnokrajowej
C. Ulotki roznoszone do mieszkań w osiedlu
D. Spotkanie zorganizowane z przyszłymi klientami
HAN.01 Pytanie 895
Prowadzenie sprzedaży

Jakie czynniki występujące w miejscu składowania towarów i opakowań mogą prowadzić do ich blaknięcia (zmniejszenia intensywności koloru)?

A. Niska przewiewność pomieszczeń magazynowych
B. Wysoka wilgotność w otoczeniu
C. Wysoka temperatura składowania
D. Nasłonecznienie towarów i opakowań
HAN.02 Pytanie 896
Prowadzenie działań handlowych

Który z przedstawionych opisów negocjacji dotyczy strategii przegrany – przegrany?

Opis 1.Żadna ze stron nie uzyskuje korzyści, a wręcz przeciwnie, ponosi straty. Nie dostrzega się możliwości do zaakceptowania przez obie strony sposobów rozwiązania problemu czy konfliktu (np. żądanie zbyt wysokiej ceny za towar od kupującego czy zbyt wysokich płac przez załogę).
Opis 2.Dominuje unikanie osobistego konfliktu, stosowanie ustępstw (akceptowanie strat), poszukiwanie polubownego rozwiązania przy zachowaniu jedynie własnego minimum celu. Składa się też częste propozycje. Stosuje się opóźnianie i przeciąganie negocjacji.
Opis 3.Ten typ negocjacji preferują osoby posiadające przewagę nad partnerem. Rezultatem może być kontrakcja drugiej strony i wzajemne usztywnienie stanowisk. Jednak w tym przypadku obydwie strony liczą się, przynajmniej w pewnym stopniu, ze wzajemnym interesem. Znają równocześnie dolne granice ustępstw poszczególnych stron, poniżej których negocjacja traci sens.
Opis 4.Dążenie do ugody, wspólne poszukiwanie rozwiązań. Rozmowy prowadzone są w klimacie zaufania i szacunku. Podejście do rozmów cechuje elastyczność i gotowość do kompromisu. W efekcie dochodzi się do opracowania kontraktu korzystnego dla obydwu stron.

A. Opis 3.
B. Opis 4.
C. Opis 1.
D. Opis 2.
HAN.01 Pytanie 897
Prowadzenie sprzedaży

Gdzie w sklepie samoobsługowym umieszczane są artykuły codziennego użytku?

A. Przy wejściu.
B. Przy stanowisku kasowym.
C. W strefach gorących.
D. Na końcu sali.
HAN.02 Pytanie 898
Prowadzenie działań handlowych

Zapas końcowy dezodorantu damskiego, ustalony na podstawie zamieszczonych w tabeli danych, wynosi

TowarZapas początkowy w szt.Zakup w szt.Sprzedaż w szt.
Dezodorant damski5509 2007 750

A. 1 450 szt.
B. 8 650 szt.
C. 900 szt.
D. 2 000 szt.
HAN.01 Pytanie 899
Prowadzenie sprzedaży

W klasyfikacji towarów według PKWiU nie bierze się pod uwagę kryterium

A. jakości towaru
B. technologii produkcji
C. rodzaju zastosowanego surowca
D. konstrukcji oraz przeznaczenia towaru
HAN.01 Pytanie 900
Prowadzenie sprzedaży

Jakie z wymienionych produktów można przechowywać w sąsiedztwie wyrobów tytoniowych?

A. Przyprawy
B. Wina
C. Warzywa
D. Ryby
HAN.01 Pytanie 901
Prowadzenie sprzedaży

Klient zaciągnął w banku kredyt na kwotę 24 000,00 zł na czas 1 roku, spłacany jednorazowo na zakończenie okresu kredytowania. Całkowita kwota odsetek związana z kredytem wynosi 3 120,00 zł. Oprocentowanie kredytu to

A. 30% w przeliczeniu miesięcznym
B. 30% w przeliczeniu rocznym
C. 13% w przeliczeniu rocznym
D. 13% w przeliczeniu miesięcznym
HAN.01 Pytanie 902
Prowadzenie sprzedaży

Klient pragnie złożyć reklamację na towar z wadą produkcyjną. Zanim przystąpi do wypełnienia protokołu reklamacyjnego, powinien najpierw

A. pisemnie potwierdzić sprzedawcy nabycie towaru
B. pokazać fakturę lub paragon fiskalny dotyczący tego towaru
C. dostarczyć towar do reklamacji
D. uzyskać zgodę kierownika sklepu na przyjęcie reklamacji
HAN.02 Pytanie 903
Prowadzenie działań handlowych

Nadmiar wilgoci w magazynie mebli może prowadzić do

A. rozwarstwiania się elementów sklejonych
B. pękania części drewnianych
C. kurczenia się materiału tapicerskiego
D. blaknięcia materiału tapicerskiego
HAN.02 Pytanie 904
Prowadzenie działań handlowych

Sklep sprzedał stół za cenę netto 100,00 zł, osiągając marżę równą 25% wartości zakupu netto. Jak wysoka będzie osiągnięta marża?

A. 75,00 zł
B. 25,00 zł
C. 20,00 zł
D. 80,00 zł
HAN.01 Pytanie 905
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. dobrowolne
B. racjonalne
C. nieracjonalne
D. planowane
HAN.01 Pytanie 906
Prowadzenie sprzedaży

Odstąpienie od umowy kupna jest możliwe, gdy została ona zawarta poza lokalem sprzedaży w ciągu

A. 30 dni
B. 7 dni
C. 10 dni
D. 14 dni
HAN.01 Pytanie 907
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które najczęściej znajdują nabywców w sklepie typu tradycyjnego, powinny być umieszczane

A. na półce przy drzwiach wyjściowych
B. na dolnych półkach regału
C. na najwyższych poziomach regału
D. na regale w zasięgu ręki sprzedawcy
HAN.01 Pytanie 908
Prowadzenie sprzedaży

Planową inwentaryzację przeprowadza się zawsze

A. w każdym momencie
B. cyklicznie co miesiąc
C. zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji
D. na zakończenie roku
HAN.01 Pytanie 909
Prowadzenie sprzedaży

Klient zgłosił reklamację dotyczącą aparatu fotograficznego. Uznano ją za uzasadnioną. Jakie powinny być zaspokojone roszczenia klienta w kolejności?

A. wymiana na nowy aparat, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
B. naprawa, obniżenie ceny, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
C. obniżenie ceny, naprawa, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
D. naprawa, wymiana na nowy aparat, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
HAN.01 Pytanie 910
Prowadzenie sprzedaży

V W czasie zimowym cena damskich kozaków wynosiła 280 zł. Po zakończeniu sezonu ich cena spadła do 170 zł. O ile procent zmniejszono cenę kozaków?

A. Około 20%
B. Około 60%
C. Około 50%
D. Około 40%
HAN.01 Pytanie 911
Prowadzenie sprzedaży

W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży

A. preselekcyjną
B. tradycyjną
C. z automatów
D. samoobsługową
HAN.02 Pytanie 912
Prowadzenie działań handlowych

Jaki zwrot jest typowy dla oferty handlowej?

A. Opust 5% jest stosowany przy zakupie co najmniej 200 platonek
B. Proszę o dostarczenie jogurtów 15 października br. do mojego sklepu w godzinach od 6.00 do 17.00
C. Towar odbierzemy transportem własnym
D. Łączna wartość zamawianego towaru wynosi 6060 zł + VAT 8%
HAN.02 Pytanie 913
Prowadzenie działań handlowych

Jaką kwotę podatku VAT powinno uregulować przedsiębiorstwo handlowe w urzędzie skarbowym, jeśli VAT naliczony wyniósł 1 640,00 zł, a VAT należny 2 580,00 zł?

A. 4 220,00 zł
B. 940,00 zł
C. 2 580,00 zł
D. 1 640,00 zł
HAN.02 Pytanie 914
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz brutto cenę sprzedaży towaru, którego cena zakupu netto wynosi 1 500,00 zł, na który nałożona jest stawka VAT w wysokości 23%, a marża wynosi 30% i jest obliczana od ceny zakupu netto?

A. 2 635,72 zł
B. 3 136,50 zł
C. 1 586,00 zł
D. 2 398,50 zł
HAN.01 Pytanie 915
Prowadzenie sprzedaży

Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody

A. samoobsługi
B. wysyłkowej
C. preselekcji
D. tradycyjnej
HAN.01 Pytanie 916
Prowadzenie sprzedaży

W wyniku inwentaryzacji stwierdzono zawiniony niedobór towarów o wartości 1 230 zł. Na podstawie fragmentu umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej, ustal jaką kwotą zostanie obciążona pani Joanna Nowacka.

Fragment umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej:

(...) Za szkody spowodowane powstaniem niedoboru w powierzonym mieniu pracownicy ponoszą odpowiedzialność w częściach następujących, określonych procentowo od wartości szkody

  1. Jan Nowak – 40%
  2. Janina Nowa – 30%
  3. Joanna Nowacka – 20%
  4. Józef Nowakowski – 10% (...)

A. 492 zł
B. 246 zł
C. 369 zł
D. 123 zł
HAN.01 Pytanie 917
Prowadzenie sprzedaży

Utrata naturalna towarów jest spowodowana

A. niedostatkiem uczciwości ze strony klientów
B. brakiem uczciwości pracowników
C. użyciem niewłaściwego opakowania
D. fizyczno-chemicznymi właściwościami towarów
HAN.02 Pytanie 918
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz przeciętny stan zapasów czekolad w hurtowni w IV kwartale roku, metodą średniej arytmetycznej wszystkich stanów zapasów.

Tabela. Zestawienie stanu zapasu czekolady w IV kwartale
DataZapasy w szt.
01.10.2021320
31.10.2021340
30.11.2021380
31.12.2021280

A. 380 szt.
B. 255 szt.
C. 340 szt.
D. 330 szt.
HAN.02 Pytanie 919
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów z uwagi na wiek oraz przychody?

A. Geograficzne i demograficzne
B. Demograficzne i ekonomiczne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Ekonomiczne i behawioralne
HAN.02 Pytanie 920
Prowadzenie działań handlowych

Metoda analityczna, która klasyfikuje mocne i słabe strony przedsiębiorstwa oraz szanse i zagrożenia, wykorzystywana w procesie planowania strategicznego, to analiza

A. portfelowa
B. BCG
C. SWOT
D. 5 sił Portera