Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 1 361
Prowadzenie działań handlowych

Firma, która pragnie się rozwijać, w pełni wykorzystując możliwości dostępnych rynków zbytu oraz produktów, stosuje strategię

A. rozwoju rynku
B. dywersyfikacji działalności
C. penetracji rynku
D. rozwoju produktu
HAN.01 Pytanie 1 362
Prowadzenie sprzedaży

W klasycznej formie sprzedaży "w zasięgu ręki" produkty powinny być dostępne dla sprzedawców

A. szybko psujące się
B. najczęściej nabywane przez konsumentów
C. najbardziej kosztowne
D. najmniejsze
HAN.01 Pytanie 1 363
Prowadzenie sprzedaży

Niedostosowanie się przez pracownika hurtowni do zasad podnoszenia podczas układania paczkowanych, ciężkich produktów na najwyższych półkach magazynowych może prowadzić do:

A. urazu kręgosłupa, urazu kończyn, przepukliny
B. zwichnięcia ręki, skaleczenia, przepukliny
C. urazu kręgosłupa, zwichnięcia nogi, skaleczenia
D. zwichnięcia nogi, potłuczenia, skaleczenia
HAN.01 Pytanie 1 364
Prowadzenie sprzedaży

Zasada, według której sprzedawca na własny koszt zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar do lokalizacji wskazanej przez odbiorcę, nazywana jest

A. inkaso
B. loco
C. skonto
D. franco
HAN.01 Pytanie 1 365
Prowadzenie sprzedaży

Do kategorii warzyw kapustnych nie zalicza się

A. brokuł
B. szpinak
C. jarmuż
D. kalafior
HAN.01 Pytanie 1 366
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż urządzenia lub środki, które pozwalają na transport wewnętrzny w firmie handlowej?

A. Wózki widłowe i taczkowe, środki transportu morskiego
B. Wózki widłowe i taczkowe, inne urządzenia transportu składowo-magazynowego
C. Wózki widłowe, paletowe, inne środki transportu między firmami
D. Wózki paletowe i widłowe, środki transportu drogowego
HAN.01 Pytanie 1 367
Prowadzenie sprzedaży

Po zauważeniu istotnych wad w sprzedawanym towarze sprzedawca ma obowiązek

A. wycofać towar z obiegu sprzedażowego
B. przeznaczyć towar na akcję promocyjną
C. obniżyć cenę produktu
D. żądać wymiany towaru od dostawcy
HAN.02 Pytanie 1 368
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?

A. Ekonomiczne i behawioralne
B. Geograficzne i demograficzne
C. Demograficzne i ekonomiczne
D. Psychologiczne i osobowościowe
HAN.02 Pytanie 1 369
Prowadzenie działań handlowych

Osoba zatrudniona w sklepie, która porównała liczbę dostarczonych czekolad z fakturą, przeprowadziła odbiór

A. wstępne jakościowe
B. szczegółowe jakościowe
C. wstępne ilościowe
D. szczegółowe ilościowe
HAN.01 Pytanie 1 370
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?

A. Tradycyjną
B. Preselekcyjną
C. Komisową
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 1 371
Prowadzenie sprzedaży

Towar sprzedawany w obniżonej cenie promocyjnej powinien być oznaczony przez umieszczenie na jego etykiecie

A. wyższej ceny promocyjnej niż ta obowiązująca przed zmianą
B. wyłącznie dotychczasowej ceny przed zmianą
C. przekreślonej poprzedniej ceny oraz nowej ceny promocyjnej
D. tylko nowej ceny promocyjnej
HAN.02 Pytanie 1 372
Prowadzenie działań handlowych

Jaką kwotę podatku VAT powinno uregulować przedsiębiorstwo handlowe w urzędzie skarbowym, jeśli VAT naliczony wyniósł 1 640,00 zł, a VAT należny 2 580,00 zł?

A. 2 580,00 zł
B. 940,00 zł
C. 1 640,00 zł
D. 4 220,00 zł
HAN.02 Pytanie 1 373
Prowadzenie działań handlowych

Która składka na ubezpieczenia społeczne jest w pełni opłacana przez pracodawcę?

A. Chorobowa
B. Rentowa
C. Wypadkowa
D. Emerytalna
HAN.01 Pytanie 1 374
Prowadzenie sprzedaży

Loco magazyn dostawcy to jeden z elementów umowy pomiędzy dostawcą a odbiorcą, który określa

A. odbiór towaru przez nabywcę z magazynu sprzedawcy na własny koszt
B. odbiór towaru przez nabywcę z magazynu pośrednika
C. odbiór towaru przez nabywcę z lokalizacji wskazanej przez sprzedawcę
D. dostarczenie towaru przez sprzedawcę na jego koszt
HAN.01 Pytanie 1 375
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien

A. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
B. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
C. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
D. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
HAN.01 Pytanie 1 376
Prowadzenie sprzedaży

Jakość opakowań odnosi się głównie do produktów

A. pospolitych
B. wysokiej klasy
C. do codziennego użytku
D. zakupu okazjonalnego
HAN.01 Pytanie 1 377
Prowadzenie sprzedaży

Kto odpowiada za towary po ich przyjęciu do sklepu i zatwierdzeniu odbioru?

A. odbiorca
B. wynajęty przewoźnik
C. ostateczny nabywca
D. dostawca
HAN.01 Pytanie 1 378
Prowadzenie sprzedaży

Przechowywanie ziemniaków w ciemnym i chłodnym miejscu ogranicza zmiany biologiczne takie jak

A. wysychanie
B. kiełkowanie
C. bulwienie
D. gnicie
HAN.01 Pytanie 1 379
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy regulujące czas pracy młodocianych pracowników można znaleźć w

A. ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
B. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w kwestii ogólnych warunków bezpieczeństwa oraz higieny pracy
C. w Kodeksie Pracy
D. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczącym dopuszczalnych stężeń oraz natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
HAN.02 Pytanie 1 380
Prowadzenie działań handlowych

Jaki zwrot jest typowy dla oferty handlowej?

A. Łączna wartość zamawianego towaru wynosi 6060 zł + VAT 8%
B. Opust 5% jest stosowany przy zakupie co najmniej 200 platonek
C. Proszę o dostarczenie jogurtów 15 października br. do mojego sklepu w godzinach od 6.00 do 17.00
D. Towar odbierzemy transportem własnym
HAN.02 Pytanie 1 381
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż

Wyszczególnieniebotkiklapkisandałyczółenka
Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie
w porównaniu z rokiem poprzednim
10%-15%0%5%

A. botków.
B. czółenek.
C. klapków.
D. sandałów.
HAN.01 Pytanie 1 382
Prowadzenie sprzedaży

Niewłaściwe oświetlenie podczas pracy przy komputerze może prowadzić do

A. problemów ze wzrokiem
B. bólu kręgosłupa
C. bólu szyi
D. drętwienia nóg
HAN.01 Pytanie 1 383
Prowadzenie sprzedaży

Przyprawa uzyskiwana z mielonej gorczycy, połączonej z wodą, solą, octem oraz cukrem i ziołowo-korzennymi dodatkami typowymi dla różnych gatunków, to

A. sos winegret
B. musztarda
C. majonez
D. sos sojowy
HAN.02 Pytanie 1 384
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość netto sprzedanych towarów, znając, że wartość sprzedaży brutto wynosi 2 460,00 zł, a stawka VAT wynosi 23%?

A. 1 000,00 zł
B. 1 460,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 200,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 385
Prowadzenie sprzedaży

Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?

A. samoobsługowa
B. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
C. preselekcyjna
D. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
HAN.02 Pytanie 1 386
Prowadzenie działań handlowych

Przechowywanie towarów w ilościach umożliwiających nieprzerwane prowadzenie sprzedaży detalicznej to rola magazynu

A. przeładunkowego
B. sklepowego
C. konsygnacyjnego
D. produkcyjnego
HAN.02 Pytanie 1 387
Prowadzenie działań handlowych

Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami?

Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(...)
Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca
godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub
usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub
łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów
nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie
technicznych środków przekazu informacji.
6) (uchylony).
(...)

A. Porównawcza.
B. Nierzeczowa.
C. Ukryta.
D. Uciążliwa.
HAN.01 Pytanie 1 388
Prowadzenie sprzedaży

Przechowywanie towarów przez sprzedawcę w niewłaściwych warunkach prowadzi do powstania strat

A. zawinione.
B. niezawinione.
C. nadzwyczajne.
D. naturalne.
HAN.02 Pytanie 1 389
Prowadzenie działań handlowych

Dla firmy handlowej pierwotne źródło danych dotyczących potrzeb klientów stanowią

A. kompleksowe zamówienia składane do dostawców firmy
B. informacje uzyskane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów danej firmy
C. roczne raporty przedsiębiorstw konkurencyjnych
D. statystyki publikowane w specjalistycznych serwisach informacyjnych
HAN.01 Pytanie 1 390
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej kategorii kryteriów segmentacji rynku znajduje się kryterium - liczba członków rodziny?

A. Geograficznych
B. Psychograficznych
C. Demograficznych
D. Behawioralnych
HAN.02 Pytanie 1 391
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zapisów w kartotece magazynowej ustal, jaką ilość towaru powinna zamówić hurtownia, aby zrealizować zamówienie od odbiorcy detalicznego na 200 szt. towaru, zachowując zapas minimalny 60 szt.

Kartoteka magazynowa towaru
Nazwa towaruCena towaruJednostka miary
Talerz okrągły - 055415,00 złszt.
DataSymbol i nr dowoduTreśćIlość
PrzychódRozchódStan
06.05.2024Pz 110/2024zakup200-200
08.05.2024Wz 211/2024wydanie do sprzedaży-60140

A. 120 szt.
B. 60 szt.
C. 140 szt.
D. 200 szt.
HAN.01 Pytanie 1 392
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok

A. wyrobów tytoniowych i zapałek
B. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
C. win i nabiału
D. mięsa i ryb
HAN.01 Pytanie 1 393
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. dobrowolne
B. nieracjonalne
C. racjonalne
D. planowane
HAN.02 Pytanie 1 394
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy, którą powinien przekazać do urzędu skarbowego sklep z zabawkami "BAJKA", jeśli przychody sklepu wyniosły 13 100,00 zł, koszty ich uzyskania 10 200,00 zł, a podatek dochodowy od osób prawnych to 19%?

A. 551,00 zł
B. 2 489,00 zł
C. 3 451,00 zł
D. 1 938,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 395
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli kierownik sklepu sportowego ocenił, że należy złożyć zamówienie na

Stany magazynowe i wielkości zgłaszanego popytu na sprzęt sportowy
WyszczególnienieStan magazynowy w szt.Wielkość zgłaszanego popytu w szt.
Rowery damskie150120
Rowery męskie150150
Rowery dziecięce130150
Rakietki tenisowe5040

A. rakietki tenisowe.
B. rowery męskie.
C. rowery dziecięce.
D. rowery damskie.
HAN.01 Pytanie 1 396
Prowadzenie sprzedaży

Z uwagi na kończący się sezon, ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Jaka będzie cena damskich kozaków, które przed zniżką kosztowały 150 zł?

A. 127,50 zł
B. 149,85 zł
C. 135,00 zł
D. 165,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 397
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów muszą być oznaczone datą ważności dla spożycia?

A. Sera białego
B. Octu winnego
C. Gumy do żucia
D. Soli kuchennej
HAN.01 Pytanie 1 398
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył czajnik elektryczny 15 lipca 2015 roku, a 20 października 2015 roku wymienił wadliwy egzemplarz na nowy zgodnie z gwarancją. Kiedy kończy się odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi za wady sprzedanego towaru?

A. 20 października 2017 r.
B. 15 lipca 2016 r.
C. 20 października 2016 r.
D. 15 lipca 2017 r.
HAN.02 Pytanie 1 399
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość netto sprzedaży towaru obciążonego stawką 23%, jeżeli:
- cena zakupu netto wynosi 20,00 zł,
- firma stosuje 20% marżę obliczaną metodą "w stu"?

A. 24,00 zł
B. 29,52 zł
C. 17,86 zł
D. 25,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 400
Prowadzenie sprzedaży

Ile kartonów zbiorczych trzeba wydać, jeśli klient zamówił dostawę 1 800 szt. szamponu do włosów o pojemności 360 ml, który pakowany jest po 12 sztuk w opakowaniu?

A. 150 opakowań
B. 30 opakowań
C. 648 opakowań
D. 54 opakowań