Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. Rozpoznania potrzeb
B. Ustalenia korzyści
C. Prezentacji towaru
D. Wyjaśnienia wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa zrealizowała sprzedaż towaru dla klienta z Francji na kwotę 20 000 EUR. W dniu wystawienia faktury średni kurs euro wynosił 4,40 zł/EUR. Jaka kwota będzie należna w złotych od danego kontrahenta?
A. 80 000 zł
B. 20 000 zł
C. 88 000 zł
D. 44 000 zł
Prowadzenie sprzedaży
W czasie analizowanego okresu sklep uzyskał przychód w wysokości 300 000 zł. Średni stan towarów wyniósł 50 000 zł. Ile razy dokonano sprzedaży w stosunku do przeciętnego stanu zapasów w tym sklepie?
A. 1 raz
B. 60 razy
C. 10 razy
D. 6 razy
Prowadzenie działań handlowych
Sklep sprzedał stół za cenę netto 100,00 zł, osiągając marżę równą 25% wartości zakupu netto. Jak wysoka będzie osiągnięta marża?
A. 80,00 zł
B. 75,00 zł
C. 20,00 zł
D. 25,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
W okolicy nieopakowanych produktów cukierniczych można przechowywać
A. produkty tytoniowe
B. świeże mięso
C. chleb oraz bułki
D. ziemniaki oraz marchew
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę kontroli jakości powinien wybrać pracownik magazynu przy ocenie jakości pieczywa?
A. Organoleptyczną
B. Analiz laboratoryjnych
C. Oceny konsumenckiej
D. Użytkowania doświadczalnego
Prowadzenie sprzedaży
Co oznacza pojęcie dług publiczny?
A. zadłużenie publicznych firm wobec państwa
B. różnicę między przychodami a wydatkami budżetu państwowego
C. różnicę między dochodami a wydatkami budżetu państwowego
D. zadłużenie jednostek sektora finansów publicznych
Prowadzenie sprzedaży
Kupujący, nabywając energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, kieruje się motywacją
A. emocjonalną
B. irracjonalną
C. racjonalną
D. społeczną
Prowadzenie działań handlowych
Do wydatków związanych z operacyjną działalnością firmy handlowej nie wliczają się
A. wynagrodzenia wypłacane pracownikom na podstawie umów zlecenia
B. koszty handlu papierami wartościowymi
C. wydatki na zużycie energii cieplnej, wody, gazu
D. odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Prowadzenie sprzedaży
Aby chronić przed kradzieżą drobne wyroby jubilerskie w sklepie jubilerskim, powinno się zastosować
A. zabezpieczenia elastyczne
B. opakowania ochronne
C. klamry antykradzieżowe
D. zabezpieczoną witrynę
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na etykietach towarów i kontrolą przeprowadzoną 10 maja 2024 r. wskaż, które produkty nie spełniają norm jakości?
SER ŻÓŁTY Masa netto 250gALEK Produkt przeznaczony do spożycia. Ser podpuszczkowy dojrzewający, pełnotłusty. Pakowany próżniowo. Należy spożyć przed 08.06.2024. Nr partii: 324567 Masa netto 150 g Opakowanie - 10 plastrów | TWARÓG WartośćPÓŁTŁUSTY energetyczna 118 kcal. Należy spożyć do 21.04.2024 r. Tłuszcz 6%, Węglowodany 2%, Cukry 3%, Białko 34%, Sól 2% Nr partii 34398276 | MLEKO ŚWIEŻE Zawartość tłuszczupasteryzowane. 2,0%. Termin przydatności do spożycia 12.05.2024 r. Po otwarciu opakowania przechowywać w warunkach chłodniczych nie dłużej niż 24 h. Objętość netto 1L. Opakowanie zawiera 4 sugerowane porcje produktu. | HERBATNIKI 50gMAŚLANE ZIZIU Nr partii 321879 Herbatniki kruche. Składniki: mąka, cukier, tłuszcz palmowy, jajka, skrobia, orzechy. Należy spożyć przed końcem 05.2024 r Herbatniki idealne do deserów dla dzieci. |
A. Mleko świeże 2%.
B. Ser żółty Alek.
C. Twaróg półtłusty.
D. Herbatniki maślane Zizu.
Prowadzenie działań handlowych
Dla którego pisma handlowego charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?
| Prosimy o przesłanie aktualnych cenników. |
A. Zamówienia towarów.
B. Oferty handlowej.
C. Zapytania ofertowego.
D. Umowy handlowej.
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie rozmowy handlowej należy skorzystać z testera do demonstracji
A. obuwia.
B. plecaka.
C. rękawiczek.
D. perfum.
Prowadzenie sprzedaży
Sklep detaliczny oferuje produkt w cenie brutto 2,44 zł. Zastosowana marża wynosi 8% obliczana metodą "w stu", a ponadto naliczany jest 22% podatek VAT. Jaka jest wartość ceny zakupu netto tego towaru?
A. 2,16 zł
B. 1,84 zł
C. 2,17 zł
D. 1,85 zł
HAN.02 Pytanie 295
Prowadzenie działań handlowych
Korzystając z zamieszczonego zestawienia, oblicz ile wyniesie wartość wydanych z magazynu 200 sztuk kremów do twarzy na podstawie Wz 1/2024, jeżeli hurtownia do wyceny rozchodu towarów stosuje metodę FIFO (pierwsze weszło, pierwsze wyszło).
| Zestawienie informacji na temat dostaw towaru - kremu do twarzy w hurtowni kosmetyków | |||
|---|---|---|---|
| Data | Dowód | Ilość | Cena jednostkowa |
| 09.01.2024 r. | Pz 1/2024 | 120 szt. | 20,00 zł/szt. |
| 12.01.2024 r. | Pz 2/2024 | 40 szt. | 22,00 zł/szt. |
| 16.01.2024 r. | Pz 3/2024 | 90 szt. | 21,00 zł/szt. |
| 19.01.2024 r. | Pz 4/2024 | 100 szt. | 19,00 zł/szt. |
| 22.01.2024 r. | Wz 1/2024 | 200 szt. | ? |
A. 4 010,00 zł
B. 4 120,00 zł
C. 4 000,00 zł
D. 3 800,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę należy wykorzystać do zbadania zadowolenia klientów z dokonanej transakcji przy użyciu standaryzowanego kwestionariusza?
A. Obserwacja bezpośrednia
B. Ankieta opakowaniowa
C. Eksperyment rynkowy
D. Wywiad głębinowy
Prowadzenie sprzedaży
Ustal wartość brutto sprzedanych batonów czekoladowych JAŚ na podstawie przedstawionego fragmentu faktury.
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena bez podatku VAT w zł | Udzielony rabat w % | Wartość bez podatku VAT w zł | Stawka podatku VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość sprzedaży z podatkiem VAT w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Baton czekoladowy JAŚ | szt. | 20 | 2,00 | 10 | 23 |
A. 39,20 zł
B. 44,28 zł
C. 18,00 zł
D. 49,20 zł
Prowadzenie działań handlowych
W której sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się wnioski z przeprowadzonej analizy pozycji firmy?
A. W celach działalności marketingowej
B. W podsumowaniu dla zarządu
C. W opisie sytuacji rynkowej
D. W strategiach marketingowych
Prowadzenie sprzedaży
Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:
A. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
B. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
C. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
D. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
Prowadzenie sprzedaży
Typowym sposobem informowania klientów małego sklepu detalicznego o dostępnych produktach jest
A. zamieszczenie informacji na stronie internetowej
B. przygotowanie oferty telefonicznej
C. emitowanie reklamy telewizyjnej
D. prezentacja towarów w witrynie
Prowadzenie sprzedaży
Pracownik sklepu doznał kontuzji w drodze do pracy i był niezdolny do pracy przez 45 dni. Jakie badania lekarskie powinien odbyć pracownik przed powrotem do wykonywania swoich obowiązków?
A. Dobrowolnym
B. Okresowym
C. Wstępnym
D. Kontrolnym
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?
A. Demograficzne oraz psychologiczne
B. Geograficzne oraz ekonomiczne
C. Demograficzne oraz geograficzne
D. Ekonomiczne i demograficzne
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa "AS" - Jan Kot podpisała umowę leasingu samochodu z producentem. Zgodnie z postanowieniami umowy nie wykonuje odpisów amortyzacyjnych. Jaki to rodzaj leasingu?
A. pośredni
B. operacyjny
C. kapitałowy
D. finansowy
Prowadzenie sprzedaży
Tkanina o mocnej, lekkiej i krepowej strukturze to
A. flanela
B. tennis
C. welwet
D. żorżeta
Prowadzenie działań handlowych
W ofercie handlowej każdej firmy konieczne jest zawarcie
A. informacji o pozycji rynkowej firmy
B. warunków rękojmi za wady towarów
C. podpisu prezesa firmy
D. ceny oferowanych towarów
Prowadzenie działań handlowych
Wewnętrznym źródłem informacji wtórnej dla działu zamówień w firmie handlowej jest
A. raport z badań zleconych przez przedsiębiorstwo
B. zestawienie z Małego Rocznika Statystycznego Polski
C. raport fiskalny za miesiąc
D. zestawienie Sprzedaż według asortymentu przygotowane przez agencję marketingową
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu zakupionych produktów nie należy zaliczyć sprawdzenia
A. ilości towarów na dokumentach towarzyszących dostawie
B. stanów magazynowych w celu określenia zapotrzebowania na towary
C. jakości dostarczonych produktów
D. zgodności asortymentu z złożonym zamówieniem
HAN.02 Pytanie 308
Prowadzenie działań handlowych
W firmie handlowej zauważono niewłaściwy stan towarów w cenie zakupu 2 450,00 zł. Niedobór, który mieści się w granicach norm, wynosi 1 300,00 zł. Księgowanie niedoboru przekraczającego dopuszczalne normy powinno zostać zarejestrowane w ciężar konta
A. Koszt wytworzenia wyrobów gotowych 1 300,00 zł
B. Pozostałe koszty operacyjne 1 150,00 zł
C. Straty nadzwyczajne 1 300,00 zł
D. Zużycie materiałów i energii 1 150,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Czy pieczywo można trzymać obok?
A. cukierków
B. warzyw
C. mięsa
D. nabiału
HAN.02 Pytanie 310
Prowadzenie działań handlowych
W trakcie inwentaryzacji ujawniono w kasie brak gotówki, którego źródła nie zostały określone. Rozliczenie tego braku powinno zostać zaksięgowane po stronie Ma na koncie Rozliczenie niedoborów i szkód oraz po stronie Wn na koncie
A. Inne rozrachunki
B. Inne przychody operacyjne
C. Inne rozrachunki z pracownikami
D. Inne koszty operacyjne
Prowadzenie sprzedaży
Towary handlowe w punktach obrotu detalicznego, według ustawy o rachunkowości, powinny być poddawane inwentaryzacji
A. jednokrotnie w ciągu czterech lat
B. jednokrotnie w roku
C. jednokrotnie w ciągu dwóch lat
D. jednokrotnie w miesiącu
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży owoców cytrusowych dla klientów jest sprzedaż
A. preselekcyjna
B. wysyłkowa
C. obwoźna
D. samoobsługowa
Prowadzenie działań handlowych
Aby skorygować błędnie wprowadzoną kwotę w dokumencie Polecenie księgowania, który został sporządzony ręcznie przed zakończeniem miesiąca, należy
A. wykonać storno czarne
B. wykonać storno czerwone
C. wystawić dokument korygujący i zniszczyć oryginał
D. skreślić pomyłkę, wpisać właściwą kwotę, datę oraz złożyć podpis
Prowadzenie działań handlowych
Stawka składki na ubezpieczenie zdrowotne, która może być odliczona od podatku dochodowego, wynosi
A. 9,00%
B. 8,75%
C. 7,75%
D. 1,25%
Prowadzenie sprzedaży
Klient sklepu stacjonarnego ma prawo do skorzystania z uprawnień związanych z niezgodnością towaru z umową przez okres
A. 24 miesięcy od momentu wydania towaru
B. 7 dni od momentu wydania towaru
C. 14 dni od momentu wydania towaru
D. 12 miesięcy od momentu wydania towaru
Prowadzenie działań handlowych
Którą fazę cyklu życia produktu i charakterystyczne dla niej narzędzia promocji opisano w zamieszczonej tabeli?
| Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu | − rośnie liczba nabywców produktu − następuje najszybszy wzrost sprzedaży − zwiększają się zyski firmy − występują dodatkowe korzyści z tytułu niższych wydatków na promocję − pojawiają się substytuty produktu |
| Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu | − budowanie lojalności klientów − zachęcanie do zakupu poprzez obniżki cen − kierowanie do grupy klientów określanych jako wczesna większość − zniechęcanie do produktów naśladowczych, oferowanych przez konkurencję |
A. Wprowadzania.
B. Schyłku.
C. Dojrzałości.
D. Wzrostu.
Prowadzenie działań handlowych
Wskaźnik, który informuje o wartości zysku netto przypadającego na każdą złotówkę zrealizowanej sprzedaży, to wskaźnik
A. produktywności
B. rentowności kapitałów własnych
C. rentowności sprzedaży netto
D. płynności bieżącej
Prowadzenie sprzedaży
Niedobór towarów stwierdzony podczas inwentaryzacji oznacza, że
A. nie da się ustalić powiązań.
B. rzeczywisty stan < stan zapisany.
C. rzeczywisty stan > stan zapisany.
D. rzeczywisty stan = stan zapisany.
Prowadzenie działań handlowych
W marcu dzienna sprzedaż dwóch lokalnych gazet wynosiła odpowiednio 400 szt. oraz 300 szt. Jakie będzie dzienne zapotrzebowanie na te gazety w lipcu, jeśli wiadomo, że w sezonie letnim sprzedaż maleje o 30%?
A. 370 szt. i 210 szt.
B. 280 szt. i 210 szt.
C. 370 szt. i 270 szt.
D. 280 szt. i 270 szt.
Prowadzenie sprzedaży
Faktury VAT, które potwierdzają sprzedaż produktów, powinny być przechowywane
A. do dnia, w którym biegły rewident przeprowadza badanie sprawozdań finansowych
B. na stałe
C. do momentu zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy
D. przez 5 lat, licząc od zakończenia roku, w którym miał miejsce termin zapłaty podatku