Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama w telewizji
B. Intensywna reklama w radio
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Ulotki rozdawane na ulicach
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to

A. overbooking
B. franchising
C. overstays
D. confirm
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji

Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to

A. schroniska
B. kempingi
C. pensjonaty
D. hotele
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji

Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?

A. Panie Dyrektorze
B. Wasza Ekscelencja
C. Jego Magnificencja
D. Szanowny Rektorze
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od

A. zmiany cen produktów i usług powiązanych
B. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
C. spadku dochodów społeczeństwa
D. zmiany preferencji klientów
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. wsparcie procesu trawienia
B. uwydatnienie smaku
C. zaspokojenie pragnienia
D. stymulowanie apetytu
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
B. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Prezydent Miasta
B. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
C. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
C. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
D. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 4* i 5*
B. 2*,3*,4* i 5*
C. 3*,4* i 5*
D. 1*,2*,3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
C. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
B. w hotelach klasy 4* i 5*
C. we wszystkich obiektach hotelowych
D. tylko w hotelach klasy 5*
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?

A. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
B. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
C. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
D. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?

A. Trzy
B. Jedno
C. Dwa
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
C. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
D. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Formularz kaucyjny
B. Kartę pobytu
C. Formularz rezerwacji
D. Kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?

A. nocleg i śniadanie
B. pełne wyżywienie
C. pokój dla dwóch osób
D. nocleg, śniadanie, obiad
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi przyjęć dyplomatycznych w hotelu, powinno się zastosować serwis

A. amerykański
B. mieszany
C. francuski
D. niemiecki
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
B. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
C. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
D. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w telewizji oraz w radio
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Lobbing.
B. Sprzedaż osobista.
C. Sponsoring.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. na ulotkach i w Internecie
B. w telewizji i radio
C. na bilbordach i w katalogach
D. w czasopismach i miesięcznikach
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Przechowalnia bagażu
B. Usługa transportu bagażu
C. Serwowanie śniadań do pokoi
D. Usługa prania odzieży
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Aktywizację sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi LUX
B. 10 pokoi SGL
C. 10 pokoi APT
D. 10 pokoi DBL
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?

A. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
B. Rybę w sosie cytrynowym
C. Grzyby ze śmietaną
D. Wieprzową golonkę
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. bagażowni oraz holu recepcyjnego
B. lobby i bagażowni
C. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
D. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 540 zł
B. 648 zł
C. 600 zł
D. 500 zł
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?

A. Rezerwacji
B. Rejestracyjną
C. Lojalnościową
D. Pobytu
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
B. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
C. Przygotować zespół do ewakuacji gości
D. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wręczenie klucza
B. pobranie opłaty od gościa
C. wsparcie przy bagażach
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
C. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
B. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
C. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się

A. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
B. dom wycieczkowy
C. ośrodek kolonijny
D. dom wczasowy
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. sprzedaż osobistą
B. promocję sprzedaży
C. public relations
D. reklamę
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii

A. tylko 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. gastronomicznego
B. recepcyjnego
C. służby pięter
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Produktu
B. Personelu
C. Dystrybucji
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami