Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Hotel w swojej ofercie zapewnia zmianę pościeli i ręczników codziennie lub na życzenie gości. Dla jakiej kategorii hoteli jest wymagana ta usługa?

A. 4* i 5*
B. 3* i 4*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

Ilustracja do pytania 2
A. 3*, 4*, 5*
B. 2*, 3*, 4*, 5*
C. 4*, 5*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji

W jednostce mieszkalnej hotelu dwugwiazdkowego, zgodnie z wymogami kategoryzacji, powinna znajdować się między innymi

A. lodówka lub mini bar.
B. kanapa lub fotel wypoczynkowy (minimum 2)
C. szafa lub wnęka zabudowana.
D. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki na osobę).
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelarskim składający się z pokoju mieszkalnego, przedpokoju, węzła higieniczno - sanitarnego i innych elementów uzupełniających, to

A. pion pobytowy.
B. jednostka mieszkalna.
C. pokój typu studio.
D. pokój typu apartament.
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi dodatkowe, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, powinien zapewnić hotel 3*?

A. Udostępnienie sal wielofunkcyjnych, usługa depozytowa.
B. Usługa depozytowa, usługa pralnicza.
C. Całodobowy room service, usługa bagażowa.
D. Usługi motoryzacyjne, usługi gastronomiczne.
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Wyposażenie podstawowe jednostki mieszkalnej w hotelu 1* - 3* obejmuje między innymi:

A. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro.
B. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło.
C. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła.
D. biurko, fotele, lustro.
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

Oferta usług zespołu odnowy biologicznej w hotelach obejmuje możliwość korzystania przez gości z:

A. siłowni, baru, ścieżki zdrowia.
B. basenu kąpielowego, sauny, solarium.
C. jaccuzi, gabinetu fryzjerskiego, kawiarni.
D. gabinetu masażu, gabinetu kosmetycznego, kręgielni.
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

Nisza rynkowa w marketingu to

A. obszar niezaspokojonych potrzeb odbiorców.
B. miejsce spotkań kupujących i sprzedających.
C. strefa wolnocłowa.
D. grupa produktów tego samego wytwórcy.
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji

Niska cena nowej usługi hotelowej, mająca na celu szybkie wejście usługi na rynek, to cena

A. zróżnicowana.
B. prestiżowa.
C. penetracyjna.
D. progowa.
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

Hotel, rozszerzając ofertę rekreacyjną, zorganizował na ten temat konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działanie promocyjne zastosował hotel?

A. Reklama.
B. Public relations.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji bezpośredniej usługi hotelarskiej łączy

A. biuro podróży z pilotem.
B. biuro podróży z klientem.
C. hotel z klientem.
D. hotel z biurem podróży.
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników będzie miał wpływ na obniżenie podaży usług hotelu?

A. Obniżenie dochodu okolicznych mieszkańców.
B. Wyłączenie z eksploatacji jednego z pięter hotelu.
C. Obniżenie kosztów dojazdu gości.
D. Otwarcie nowego hotelu w sąsiedztwie.
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Określ typ osobowości gościa, który jest towarzyski, gadatliwy, spontaniczny, zapominalski i chaotyczny.

A. Sangwinik.
B. Melancholik.
C. Introwertyk.
D. Choleryk.
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w regionie, którym zaczęli interesować się turyści z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe hotelu będą świadczyć o dostosowaniu się do tej sytuacji?

A. Nawiązanie współpracy z hotelami na terenie krajów rosyjskojęzycznych.
B. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego.
C. Wysłanie całego personelu hotelu na kurs języka rosyjskiego.
D. Nawiązanie współpracy z biurami turystycznymi krajów rosyjskojęzycznych.
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób należy zameldować w hotelu grupę turystyczną, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego.
B. Bez pośredników, każdego uczestnika indywidualnie.
C. Za pośrednictwem pilota wycieczki.
D. Za pośrednictwem starosty grupy.
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli obowiązuje zapewnienie usług gastronomicznych w restauracji, przy założeniu, że w odległości maksymalnie 200 m od obiektu hotelowego nie ma restauracji?

A. 3* - 5*
B. 2* - 5*
C. 1* - 5*
D. 4* - 5*
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Praktykant w restauracji hotelowej otrzymał polecenie obsługi gościa z zastosowaniem serwisu francuskiego. Jaką technikę podawania potraw powinien zastosować praktykant?

A. Z bufetu.
B. Ze stołu.
C. Z wózka.
D. Z półmisków.
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

Dokument recepcji zawierający między innymi: imię i nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to

A. druk rezerwacji pokoju.
B. karta meldunkowa.
C. druk zamówienia.
D. karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Jaka wartość netto powinna być wpisana na fakturze za nocleg w hotelu, jeżeli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, w tym stała opłata klimatyczna 1,50 zł. Podatek VAT za usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 160,00 zł
B. 130,00 zł
C. 150,00 zł
D. 140,00 zł
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje należy uzyskać podczas telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Dodatkowe życzenia gościa, godzina przyjazdu, nazwisko gościa.
B. Kategoria pokoju, nazwisko osoby zamawiającej, godzina odjazdu.
C. Czas przyjazdu, nazwisko osoby zamawiającej, sposób płatności.
D. Nazwisko i adres gościa, termin pobytu, kategoria pokoju.
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Wskaż niezbędne wyposażenie stanowiska kasjera w hotelu 3*.

A. Komputer, kasa fiskalna.
B. Sejf, komputer.
C. Kasa fiskalna, terminal do kart płatniczych.
D. Terminal do kart płatniczych, komputer.
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Podstawowe urządzenie niezbędne dla funkcjonowania działu produkcyjnego gastronomii hotelowej to

A. piec konwekcyjny.
B. trzon kuchenny.
C. robot kuchenny.
D. chłodziarka.
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji

Gość w restauracji hotelowej złożył zamówienie na zorganizowanie przyjęcia typu aperitif. Dobierz menu na to przyjęcie.

A. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki słone, orzeszki solone.
B. Zakąski z ryb, sałatki, potrawy słodkie, wino, piwo.
C. Słodycze, woda mineralna, koreczki z mięsa, tartinki.
D. Szampan, soki, piwo, palone migdały, ciasteczka.
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji

Do sporządzenia typowego śniadania dla gościa z Francji należy wykorzystać:

A. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem.
B. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę.
C. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę.
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką.
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjeżdża grupa żydowskich turystów. Jakich składników można użyć do przyrządzenia potraw dla tych gości, uwzględniając wymagania ich religii?

A. Dziczyzna, owoce.
B. Wieprzowina, karp.
C. Sarnina, węgorz.
D. Cielęcina, łosoś.
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego hotelu "Leśny Dworek" postanowił specjalizować się w obsłudze gości zainteresowanych łowiectwem. Proponuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, udział w polowaniach. Dobierz dla tego hotelu instrument aktywizacji sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama radiowa.
B. Intensywna reklama telewizyjna.
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości.
D. Ulotki rozdawane na ulicach.
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

W turystyce biznesowej hotel najczęściej stosuje rabat

A. dla stałych klientów.
B. sezonowy.
C. rodzinny.
D. funkcjonalny.
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

Które z działań marketingowych należy wybrać jako główną formę pozyskiwania nowych klientów, dla hotelu położonego w miejscowości o walorach turystycznych?

A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Promocja osobista.
D. Współpraca z biurami podróży.
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Znany aktor w popularnym serialu często jeździ na rowerze. W jaki sposób można ten fakt wykorzystać w aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich?

A. Zorganizować w hotelu warsztat rowerowy.
B. Zaprosić aktora by w reklamie przyjechał rowerem do hotelu.
C. Zorganizować przy hotelu parking rowerowy.
D. Zaprosić aktora na konferencję dla producentów rowerów.
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Wskaż informacje, które powinny się znaleźć w karcie pobytu gościa w hotelu.

A. Nazwisko gościa, data przyjazdu, podpis gościa.
B. Nazwisko gościa, numer pokoju, termin pobytu.
C. Dane osobowe gościa, cena, data wyjazdu.
D. Nazwisko gościa, rodzaj pokoju, adres gościa.
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia przyjazdów całych rodzin na wczasy w hotelu najskuteczniejsze będzie podjęcie działań marketingowych polegających na

A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego.
B. wprowadzeniu promocji osobistej.
C. wprowadzeniu promocji sprzedaży.
D. zwiększeniu rabatu ilościowego.
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Wskaż możliwe przyczyny zmian wskaźnika frekwencji w hotelu w latach 2001- 2004, przedstawionych na załączonym wykresie, wiedząc, że liczba dni eksploatacji obiektu w poszczególnych latach była stała.

Ilustracja do pytania 32
A. Wzrosła liczba udzielonych noclegów, nie zmieniła się liczba miejsc w hotelu.
B. Wzrosła liczba odwiedzających hotel, wzrosła liczba miejsc noclegowych.
C. Wzrosła liczba miejsc w hotelu, spadła liczba udzielonych noclegów.
D. Wzrosła liczba miejsc w hotelu, nie zmieniła się liczba udzielonych noclegów.
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średni czas pobytu gościa w hotelu w lipcu i w sierpniu, jeżeli liczba gości w tym obiekcie w sierpniu spadła w porównaniu z lipcem, natomiast ilość udzielonych noclegów nie zmieniła się.

A. Średni czas pobytu gościa w sierpniu był krótszy niż w lipcu.
B. Średni czas pobytu gościa w lipcu był dłuższy niż w sierpniu.
C. Średni czas pobytu gościa w obu miesiącach był taki sam.
D. Średni czas pobytu gościa w sierpniu był dłuższy niż w lipcu.
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Kilku narciarzy przełożyło termin pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik wykorzystania pokoi?

A. Sezonowy wskaźnik wykorzystania bazy wzrośnie w rozpoczynającym się roku, a zmniejszy w roku kończącym się.
B. Zmniejszy się wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim.
C. Sezonowy wskaźnik wykorzystania bazy wzrośnie w kończącym się roku, a zmniejszy się w roku następnym.
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim.
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Działaniem hotelu, związanym z zapewnieniem bezpieczeństwa gości podczas pobytu w hotelu jest

A. pomiar skuteczności napięcia.
B. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony.
C. oznakowanie wszystkich urządzeń elektrycznych.
D. oznakowanie urządzeń wysokiego napięcia.
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo gości wymagane są na polach biwakowych?

A. Dodatkowe zasilanie w energię elektryczną, punkt pomocy lekarskiej, ogrodzenie.
B. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy.
C. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie.
D. Ochrona nocna, oświetlenie, punkt lekarski, sprzęt przeciwpożarowy.
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

W przypadku stwierdzenia w hotelu ciężkiej choroby gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy, należy

A. zamówić dla gościa taksówkę do szpitala.
B. zawiadomić odpowiednią ambasadę.
C. zabezpieczyć rzeczy gościa i zapewnić mu spokój.
D. zawiadomić lekarza i zapewnić tłumacza.
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za rzecz wniesioną przez gościa do obiektu od momentu

A. wejścia gościa do hotelu.
B. podejścia gościa do recepcji.
C. wejścia gościa do pokoju.
D. zameldowania się gościa.
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wybuchu pożaru w hotelu pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności

A. powiadomić straż pożarną i kierownika hotelu.
B. opuścić zagrożony rejon.
C. przystąpić do akcji gaszenia pożaru.
D. ostrzec innych pracowników i gości.
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem hotelu w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa mienia gości jest

A. prowadzenie depozytu.
B. zatrudnienie pracowników ochrony.
C. posiadanie strzeżonego parkingu.
D. wyposażenie w monitoring.