Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?

A. Rachunek wstępny
B. Faktura
C. Paragon fiskalny
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. karty rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi gości
D. księgi rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
C. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?

A. Procedury check-out
B. Rezerwacji usług
C. Obsługi w trakcie pobytu
D. Procedury check-in
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. osobisty telefon do użytku
B. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
C. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
D. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 650,41 zł
B. 949,59 zł
C. 616,00 zł
D. 984,00 zł
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Promocję sprzedaży
B. Promocję towaru
C. Lobbing
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom

A. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
B. na podstawie dokumentacji podróży
C. po utworzeniu rachunku dla grupy
D. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. udzielaniu informacji gościom w recepcji
C. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
D. sprzątaniu pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Lojalnościowy
B. Ilościowy
C. Usługowy
D. Sezonowy
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to

A. napperony
B. laufry
C. serwety kelnerskie
D. flandy
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Produkt
B. Cena
C. Promocja
D. Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii

A. dystrybucji
B. produktu
C. promocji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy

A. usługi fryzjerskie
B. usługi rekreacyjne
C. depozyt hotelowy
D. budzenie
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
C. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minutę
B. timesharing
C. all inclusive
D. rack rate
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?

A. 14.00
B. 12.00
C. 18.00
D. 19.00
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

W przypadku budzenia gościa na jego prośbę, jakie elementy powinny być zawarte?

A. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, podanie godziny, życzenie miłego dnia lub wieczoru
B. powitanie, zapytanie gościa o zamówienie budzenia, podanie godziny, pożegnanie
C. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia
D. powitanie, podanie godziny, pożegnanie, weryfikacja nazwiska gościa
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż czekoladowy
B. Wymianę ręczników
C. Dodatkowy koc
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy

A. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
B. rejestrowanie przybywających
C. budzenie gości
D. odprowadzanie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi hotelarskie
B. hotelarstwo
C. turystyka
D. usługi turystyczne
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
B. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?

A. wysoka jakość oraz wysoka cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. wysoka jakość oraz niska cena
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji

Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "don't disturb", co to oznacza?

A. pokój w trakcie remontu
B. wstęp wzbroniony
C. pokój w trakcie sprzątania
D. nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?

A. Dodatkowy koc
B. Jazdę konno w terenie
C. Wymianę ręczników
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa

A. fakultatywna
B. rekreacyjna
C. komplementarna
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. zdobył rekomendację PZH.
B. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
C. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
B. Transport z hotelu na lotnisko
C. Transport z dworca kolejowego do hotelu
D. Transport z lotniska do hotelu
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?

A. 20 pokoi TPL
B. 20 pokoi SGL
C. 20 pokoi APT
D. 20 pokoi DBL
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:

A. kosztu noclegu
B. okresu pobytu
C. numeru apartamentu
D. obywatelstwa gościa
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. E-marketing
D. Promocję bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. overbookingu
B. czarteru
C. allotmentu
D. timesharingu
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. cardeck
B. catering
C. cabotage
D. charter
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Rejestr zamówionych usług budzenia
B. Lista gości VIP
C. Księga skarg i wniosków
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?

A. Wystawienie oferty na targach
B. Zorganizowanie kursu dla personelu
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
D. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Marketing i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Marketing i służba pięter
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
B. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 2 100,00 zł
B. 900,00 zł
C. 600,00 zł
D. 1 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?

A. Zarządu oraz gastronomii
B. Służby pięter oraz parteru
C. Służby pięter oraz gastronomii
D. Zarządu oraz służby pięter