Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 2, 3, 4
B. 3, 4, 5
C. 1, 3, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy
D. Polskiej Izby Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. pole biwakowe
B. zajazd
C. schronisko młodzieżowe
D. kemping
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
C. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
D. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 20 m2
C. 21 m2
D. 23 m2
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 20 m2
B. 50 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Pola biwakowe i kempingi
B. Kempingi i domy wycieczkowe
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 30 m2
C. 58 m2
D. 50 m2
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
D. Polska Izba Hotelarstwa
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. dom wycieczkowy
B. kemping
C. schronisko
D. schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące

A. swoim gościom całodzienne wyżywienie
B. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
C. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
D. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
B. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
C. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
D. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.