Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji
A. utrzymanie strzeżonego parkingu
B. zapewnienie systemu monitoringu
C. zatrudnienie ochroniarzy
D. prowadzenie depozytu
Realizacja usług w recepcji
Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla
A. pensjonatu
B. domu wycieczkowego
C. motelu
D. domu wczasowego
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. biurko, fotele, lustro
B. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
C. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
D. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. szkolne schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. kemping
D. pole biwakowe
Realizacja usług w recepcji
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
B. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
C. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 15 000 zł
B. 20 000 zł
C. 10 000 zł
D. 5 000 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
B. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
C. Dowód osobisty i karta pobytu
D. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. dyrektor hotelu
B. concierge
C. menadżer recepcji
D. recepcjonista dyspozytor
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
B. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
C. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
D. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. schronisko
B. dom wczasowy
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg SGL oraz parking
B. Nocleg DBL oraz dostawka
C. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
D. Nocleg DBL oraz śniadanie
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. od momentu przeprowadzenia zameldowania
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
B. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
C. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu karnego
B. Kodeksu cywilnego
C. Kodeksu administracyjnego
D. regulaminu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
|---|---|---|---|---|---|---|
| IV. Część mieszkalna | ||||||
| 26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O |
| 1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
| 2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
| 3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
| 4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 | ||||
A. 18 m2
B. 10 m2
C. 16 m2
D. 12 m2
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?
A. umowa agencyjna
B. czarter
C. umowa zlecenia
D. allotment
Realizacja usług w recepcji
Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to
A. kemping
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
Realizacja usług w recepcji
Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?
A. uzdrowiskowe
B. rezydenckie
C. tranzytowe
D. rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. ministra gospodarki
B. burmistrza
C. wojewody
D. marszałka województwa
Realizacja usług w recepcji
Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?
A. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
D. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
B. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zdobył rekomendację PZH.
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów
A. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
B. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
D. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
C. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?
A. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
B. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 3* - 5*
B. 4* - 5*
C. 2* - 5*
D. 1* - 5*
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. HACCP
B. TQM
C. GHP
D. QACP
Realizacja usług w recepcji
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. podejścia gościa do recepcji
B. zameldowania się gościa
C. wejścia gościa do hotelu
D. wejścia gościa do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. AIH
B. UN WTO
C. PIH
D. POT
Realizacja usług w recepcji
Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to
A. pensjonaty
B. schroniska
C. motele
D. kempingi
Realizacja usług w recepcji
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
B. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. stanice
B. pola biwakowe
C. pola namiotowe
D. campingi
Realizacja usług w recepcji
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IYHF
B. HOTREC
C. HoReCa
D. IHRA
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Allotment
B. Overbooking
C. Czarter
D. Timesharing
Realizacja usług w recepcji
Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:
A. 4* i 5*
B. 4*
C. 3* i 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. powierzył je do przechowalni bagażu
B. złożył je u pracownika recepcji
C. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
D. wrzucił je do skrzynki depozytowej
Realizacja usług w recepcji
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. domy turysty
B. kempingi
C. domy wycieczkowe
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 3*
B. 1*
C. 4*
D. 2*