Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
B. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
C. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
B. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
C. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
D. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. od momentu przeprowadzenia zameldowania
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
B. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
C. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 18 m2
B. 10 m2
C. 16 m2
D. 12 m2
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?

A. uzdrowiskowe
B. rezydenckie
C. tranzytowe
D. rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
D. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
B. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zdobył rekomendację PZH.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów

A. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
B. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
D. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
C. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
B. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. HACCP
B. TQM
C. GHP
D. QACP
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
B. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji