Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
B. Wydać nową kartę elektroniczną
C. Wydać gościowi klucz tradycyjny
D. Zaproponować gościowi inny pokój
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
B. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
C. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
D. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wsparcie przy bagażu
B. zgromadzenie opłat od gościa
C. określenie zakresu płatnych usług
D. wydanie klucza
Realizacja usług w recepcji
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. komputer i drukarka
B. telefon i faks
C. internet i drukarka
D. telefon i internet
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 21 m2
B. 23 m2
C. 20 m2
D. 26 m2
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 50 m2
B. 10 m2
C. 20 m2
D. 30 m2
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Terminal POS
B. Komputer
C. Sejf depozytowy
D. Kasa fiskalna
Realizacja usług w recepcji
Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się
A. spostrzegawczość
B. punktualność
C. dyskrecję
D. dyspozycyjność
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. służby pięter.
B. służby parterowej.
C. marketingu.
D. technicznego.
Realizacja usług w recepcji
Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to
A. mixer kuchenny
B. lodówka
C. trzon kuchenny
D. piec konwekcyjny
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom
A. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
B. na podstawie dokumentacji podróży
C. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
D. po utworzeniu rachunku dla grupy
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. przy drogach ewakuacyjnych.
B. w każdym pomieszczeniu.
C. w obszernych salach.
D. w pobliżu wyjść.
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w harmonogram obłożenia hotelu
B. w kasę fiskalną
C. w formularz rezerwacji
D. w dokument meldunkowy
Realizacja usług w recepcji
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
A. w ulotki dotyczące okolicy
B. w bilety do transportu publicznego
C. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
D. w przewodniki turystyczne regionu
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości
A. 130 cm
B. 90 cm
C. 110 cm
D. 70 cm
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. gość prosi o tę usługę w nocy
B. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
C. zajmują zbyt dużo miejsca
D. gość wykazuje agresję
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. jakość świadczonych usług
B. systemy oraz urządzenia techniczne
C. zakres usług podstawowych i dodatkowych
D. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Flegmatyka
B. Melancholika
C. Sangwinika
D. Choleryka
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
D. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer
A. 999 lub 112
B. 997 lub 998
C. 112 lub 113
D. 997 lub 112
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 58 m2
B. 30 m2
C. 50 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. pięciu kondygnacji
B. dwóch kondygnacji
C. trzech kondygnacji
D. czterech kondygnacji
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?
A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
| Ponadto zamawiamy: | |
| 1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
| 2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
| 3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
| 4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
| 5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
| 6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
A. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Szefa pionu technicznego
B. Księgowej w dziale rozliczeń
C. Przełożonego służby parterowej
D. Kierownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. fizjologiczne
B. uznania
C. bezpieczeństwa
D. przynależności
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz
A. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
B. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
C. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
D. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Możliwość nabycia prasy codziennej.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
B. zameldowania gościa przy recepcji
C. przywitania gościa przez managera hotelu
D. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego polecenia, określ w jakim celu kierownik zmiany zwrócił się do recepcjonistki.
| Kasiu, wierzę, że poradzisz sobie sama na drugiej zmianie. Jesteś bardzo pracowita i sumienna recepcjonistka. Gdybyś jednak miała jakiś problem, dzwoń niezależnie od pory dnia i nocy. |
A. Poinformowania, jak powinna się zachować, co zrobić, jak postępować w każdej sytuacji.
B. Pokazania, że ona sama umie sobie doskonale poradzić i jest gotowa do podejmowania samodzielnych decyzji.
C. Pokazania jak rozwiązać problem, udzielenia pomocy, ewentualnie przejęcia inicjatywy.
D. Poinformowania, że nie jest jeszcze dostatecznie samodzielna i wzbudzenia w niej poczucia winy.
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach
A. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
B. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
C. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
D. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. utrzymanie strzeżonego parkingu
B. zapewnienie systemu monitoringu
C. zatrudnienie ochroniarzy
D. prowadzenie depozytu
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. biurko, fotele, lustro
B. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
C. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
D. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
B. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
C. Przygotować zespół do ewakuacji gości
D. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. pojazd mechaniczny
B. zwierzę żywe
C. potrawa zapiekana
D. walizka podręczna
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
B. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
C. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. dopasowanej do najwyższego pracownika
B. regulowanej
C. dopasowanej do najcięższego pracownika
D. uniwersalnej, stałej
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. gońca
C. bagażowego
D. dźwigowego