Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?

A. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
C. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
D. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. uzgadniania warunków umowy
B. zrozumienia problemów gościa
C. odmawiania realizacji prośb gościa
D. wczucia się w sytuację gościa
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. otwarciu konta gościa
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
B. lodówka bądź mini bar
C. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
D. szafa lub zabudowane wnęki
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
B. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
D. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
B. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
C. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
D. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 4*, 5*
B. 3*, 4*, 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. 5*