Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 23 m2
C. 20 m2
D. 21 m2
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
B. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Pokazać, że gość go denerwuje
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. zdenerwowana, podniecona
B. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
C. nieufna i podejrzliwa
D. niepewna siebie, niezdecydowana
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?

A. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
B. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
C. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
D. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
B. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
C. poprosić kierownika recepcji o interwencję
D. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
B. wprowadzenie bariery językowej
C. przekazywanie wiadomości
D. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Pokojową
D. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
Realizacja usług w recepcji

Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.

Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest najpopularniejszym systemem na świecie, preferowanym przez większość dużych międzynarodowych sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralnymi telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Fidelio Front Office.
B. Galileo International.
C. ReHot.
D. Tour Manager.
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. wewnętrzny system hotelowy
B. lokalny system rezerwacji
C. krajowy system rezerwacji
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?

A. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
B. Oferować bezpłatny room service
C. Zasugerować pokój w pobliżu windy
D. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
B. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
C. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
D. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
C. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
B. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
C. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
D. osobisty telefon do użytku
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
B. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
C. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
D. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
C. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Przełożonego służby parterowej
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?

A. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
B. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
C. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
D. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Kierownik recepcji
C. Operator centrali telefonicznej
D. Recepcjonista - concierge