Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. serwowania śniadań.
B. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
C. dostarczania gazet.
D. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
B. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
C. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
D. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w każdym pomieszczeniu.
B. przy drogach ewakuacyjnych.
C. w pobliżu wyjść.
D. w obszernych salach.
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. masa i ciężar przedmiotu
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
D. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
B. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
C. Odłączenie zasilania elektrycznego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
C. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
C. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
D. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
D. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?

A. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
B. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
C. zmiana pościeli w rękawiczkach
D. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
C. zaprzestać pracy
D. zawiadomić swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. HACCP
B. QACP
C. GHP
D. TQM
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
D. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. anoreksji
B. salmonellozy
C. włośnicy
D. zapalenia wątroby
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Zerknąć do środka torby
D. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. przynależności
B. akceptacji
C. bezpieczeństwa
D. samorealizacji
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
B. skontaktować się z policją i strażą pożarną
C. powiadomić przełożonego i policję
D. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien

A. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
B. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
C. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
D. zapropanować najwyższy standard pokoju
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
B. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
C. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
Realizacja usług w recepcji

System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:

A. GHP
B. HACCP
C. QACP
D. TQM
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?

A. poinformować kierownika obiektu
B. udzielić pomocy doraźnej
C. powiadomić rodziców
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?

A. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
B. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
C. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt