Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Wydać nową kartę elektroniczną
B. Zaproponować gościowi inny pokój
C. Wydać gościowi klucz tradycyjny
D. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
Realizacja usług w recepcji
Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz
A. serwowania śniadań.
B. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
C. dostarczania gazet.
D. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
Realizacja usług w recepcji
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
A. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
B. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
C. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
D. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. w każdym pomieszczeniu.
B. przy drogach ewakuacyjnych.
C. w pobliżu wyjść.
D. w obszernych salach.
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. masa i ciężar przedmiotu
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. gość prosi o tę usługę w nocy
B. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
C. gość wykazuje agresję
D. zajmują zbyt dużo miejsca
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer
A. 112 lub 113
B. 997 lub 112
C. 999 lub 112
D. 997 lub 998
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
D. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. przynależności
B. bezpieczeństwa
C. uznania
D. fizjologiczne
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
B. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
C. Odłączenie zasilania elektrycznego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
C. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
Realizacja usług w recepcji
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
C. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
D. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. utrzymanie strzeżonego parkingu
B. zatrudnienie ochroniarzy
C. prowadzenie depozytu
D. zapewnienie systemu monitoringu
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
D. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 5 000 zł
B. 20 000 zł
C. 10 000 zł
D. 15 000 zł
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
B. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
C. zmiana pościeli w rękawiczkach
D. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. regulowanej
B. uniwersalnej, stałej
C. dopasowanej do najwyższego pracownika
D. dopasowanej do najcięższego pracownika
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna
A. zamknąć okna oraz drzwi
B. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
C. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
D. ewakuować gości używając wind
Realizacja usług w recepcji
Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?
A. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
C. zaprzestać pracy
D. zawiadomić swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. HACCP
B. QACP
C. GHP
D. TQM
Realizacja usług w recepcji
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. uziemienie
B. zerowanie
C. faza
D. odgromienie
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
D. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
Realizacja usług w recepcji
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 20 do 50 cm
B. Od 30 do 65 cm
C. Od 40 do 75 cm
D. Od 50 do 80 cm
Realizacja usług w recepcji
Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy
A. anoreksji
B. salmonellozy
C. włośnicy
D. zapalenia wątroby
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
B. złożył je u pracownika recepcji
C. powierzył je do przechowalni bagażu
D. wrzucił je do skrzynki depozytowej
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Zerknąć do środka torby
D. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. przynależności
B. akceptacji
C. bezpieczeństwa
D. samorealizacji
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?
A. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
B. skontaktować się z policją i strażą pożarną
C. powiadomić przełożonego i policję
D. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
B. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
C. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
D. zapropanować najwyższy standard pokoju
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
C. zainstalowanie w budynku monitoringu
D. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
B. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
C. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. HACCP
C. QACP
D. TQM
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. poinformować kierownika obiektu
B. udzielić pomocy doraźnej
C. powiadomić rodziców
D. wezwać pogotowie
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
B. za plecami pracownika recepcji
C. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
D. na ladzie znajdującej się w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
B. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
C. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt