Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. przechodniów
B. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. terrorystycznego na obszarze hotelu
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
D. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
B. Troszczy się o komfort gości
C. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
B. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista wobec gościa hotelowego poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Ustalić z gościem zakres potrzebnej pomocy
B. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób szczególny
C. Zajmować się wszystkimi jego obowiązkami
D. Pomagać w ruchu wózka bez wcześniejszych ustaleń
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
C. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
D. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. powiadomić straż pożarną
C. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
D. zawiadomić zakład energetyczny
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
C. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
B. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
C. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
D. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
B. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. wyłączenie sprzętu elektrycznego
B. ochrona mienia gości
C. ewakuacja osób z hotelu
D. odcięcie źródeł ognia
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
C. mierzenie efektywności napięcia
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
B. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
C. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
D. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. gruźlicą
B. żółtaczką pokarmową typu A
C. żółtaczką wszczepienną typu B
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:

A. żółtaczką typu B
B. żółtaczką typu A
C. gruźlicą
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
B. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
C. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Marketing i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Marketing i służba pięter
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. schładzać oparzenie wodą.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. nałożyć jałowy opatrunek.
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
C. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
B. Typ zagrożenia
C. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
D. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz w roku
B. raz na kwartał
C. raz w miesiącu
D. co pół roku
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
B. usunięcie materiałów łatwopalnych
C. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. powiadomić właściwą ambasadę
B. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
C. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
D. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
B. wykorzystywać wind zamiast schodów
C. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
D. zamykać okien i drzwi
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
C. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
D. Aktywować system alarmowy i użyć broni