Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
B. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
C. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
D. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. opuścić strefę zagrożenia
B. powiadomić pozostałych pracowników i gości
C. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
D. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji

W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności

A. jak najszybciej opuścić hotel
B. otworzyć drzwi i okna
C. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
D. przenieść gości hotelowych do piwnicy
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. opuścić niebezpieczny obszar
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
D. powiadomić innych pracowników oraz gości
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
B. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
C. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
B. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
C. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
B. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
C. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
D. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
C. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
D. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. powiadomić firmę energetyczną
B. wyłączyć zasilanie w pokoju
C. powiadomić straż pożarną
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji

Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien

A. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
B. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
C. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
D. przekazać ją do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
B. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
C. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
D. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji

Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. z gazy nasączonej czystą wodą
B. z suchej gazy jałowej
C. z waty nasączonej wodą utlenioną
D. z waty z tłustym kremem
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
B. gaszenie ognia
C. ochładzanie podgrzanych elementów
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
B. wprowadzenie systemu monitoringu
C. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
D. zamontowanie bramki do detekcji metali
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.

Reanimacja krążeniowo-oddechowaNiemowlę do 1 roku życiaDziecko od 1 roku życia do okresu pokwitaniaDorosły od okresu pokwitania
Rozpoczęcie działań ratujących5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć30 uciśnięć
Miejsce uciskuśrodek linii sutkowejjeden palec powyżej dołu mostkadwa palce powyżej dołu mostka
Głębokość ucisku1,5 – 2,5 cm2,5 – 3,5 cm4 – 5 cm
Częstotliwość ucisku mostkado 120 na minutę100 na minutę100 na minutę
Proporcje wdech-ucisk2 : 302 : 302 : 30

A. 90 ucisków mostka na minutę.
B. 100 ucisków mostka na minutę.
C. 30 ucisków mostka na minutę.
D. 60 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu