Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Skrytka depozytowa hotelu.
B. Czytnik kart płatniczych.
C. Telefon dla gości.
D. Apteczka pierwszej pomocy.
 Realizacja usług w recepcji 
System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na
A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
C. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
D. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
B. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
C. Troszczy się o komfort gości
D. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
B. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
C. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
D. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?
A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
C. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
 Realizacja usług w recepcji 
Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz
A. dostarczania gazet.
B. serwowania śniadań.
C. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
 Realizacja usług w recepcji 
Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?
A. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
C. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?
A. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest
A. ochrona mienia gości
B. wyłączenie sprzętu elektrycznego
C. ewakuacja osób z hotelu
D. odcięcie źródeł ognia
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?
A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. wezwać karetkę pogotowia.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. zdezynfekować ranę spirytusem.
 Realizacja usług w recepcji 
Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?
A. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. masa i ciężar przedmiotu
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Wydanie nowej karty elektronicznej
B. Niezwłoczne wezwanie policji
C. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
D. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
 Realizacja usług w recepcji 
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. wyłączyć zasilanie w obiekcie
C. powiadomić straż pożarną
D. powiadomić firmę energetyczną
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. serwowania śniadań
C. sprzedaży lub udostępniania dzienników
D. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. zawiadomić zakład energetyczny
C. powiadomić straż pożarną
D. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
C. mierzenie efektywności napięcia
D. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
 Realizacja usług w recepcji 
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. wezwać pogotowie
B. poinformować kierownika obiektu
C. powiadomić rodziców
D. udzielić pomocy doraźnej
 Realizacja usług w recepcji 
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
B. pożaru w lokalu mieszkalnym
C. terrorystycznego na obszarze hotelu
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. GHP
B. HACCP
C. QACP
D. TQM
 HGT.06  Pytanie 24 
 Realizacja usług w recepcji 
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. rozpoczęcia rozbudowy
B. wyłączenia z eksploatacji
C. oddania do eksploatacji
D. podwyższenia kategorii
 Realizacja usług w recepcji 
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zwiększenia dostępności usług hotelowych
 Realizacja usług w recepcji 
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
D. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
C. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
B. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
C. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
 Realizacja usług w recepcji 
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
 Realizacja usług w recepcji 
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. w obszernych salach.
B. w pobliżu wyjść.
C. w każdym pomieszczeniu.
D. przy drogach ewakuacyjnych.
 HGT.06  Pytanie 31 
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 15 000 zł
B. 5 000 zł
C. 20 000 zł
D. 10 000 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z waty nasączonej wodą utlenioną
B. z waty z tłustym kremem
C. z suchej gazy jałowej
D. z gazy nasączonej czystą wodą
 Realizacja usług w recepcji 
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. zapewnienie właściwej organizacji pracy
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
D. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
B. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
C. Przygotować zespół do ewakuacji gości
D. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. fizjologiczne
B. uznania
C. przynależności
D. bezpieczeństwa
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. co pół roku
B. raz w miesiącu
C. raz w roku
D. raz na kwartał
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. personelu hotelowego
B. strażaka, który jest gościem w hotelu
C. przechodniów
D. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
 Realizacja usług w recepcji 
Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do
A. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
B. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
 Realizacja usług w recepcji 
Z zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy wynika, że pracownik obsługi pięter w obiekcie hotelowym powinien mieć zagwarantowane ergonomiczne
A. narzędzia pracy
B. stroje służbowe
C. materiały informacyjne
D. środki czystości
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu