Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
C. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
D. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
B. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
C. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
D. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
C. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. dostarczania gazet.
B. serwowania śniadań.
C. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
C. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. ochrona mienia gości
B. wyłączenie sprzętu elektrycznego
C. ewakuacja osób z hotelu
D. odcięcie źródeł ognia
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. wezwać karetkę pogotowia.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. zdezynfekować ranę spirytusem.
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. masa i ciężar przedmiotu
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. wyłączyć zasilanie w obiekcie
C. powiadomić straż pożarną
D. powiadomić firmę energetyczną
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. zawiadomić zakład energetyczny
C. powiadomić straż pożarną
D. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
C. mierzenie efektywności napięcia
D. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?

A. wezwać pogotowie
B. poinformować kierownika obiektu
C. powiadomić rodziców
D. udzielić pomocy doraźnej
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
B. pożaru w lokalu mieszkalnym
C. terrorystycznego na obszarze hotelu
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. GHP
B. HACCP
C. QACP
D. TQM
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zwiększenia dostępności usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
D. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
C. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w obszernych salach.
B. w pobliżu wyjść.
C. w każdym pomieszczeniu.
D. przy drogach ewakuacyjnych.
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. z waty nasączonej wodą utlenioną
B. z waty z tłustym kremem
C. z suchej gazy jałowej
D. z gazy nasączonej czystą wodą
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
B. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
C. Przygotować zespół do ewakuacji gości
D. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. co pół roku
B. raz w miesiącu
C. raz w roku
D. raz na kwartał
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. personelu hotelowego
B. strażaka, który jest gościem w hotelu
C. przechodniów
D. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
B. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem