Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Towarzyszącą
B. Fakultatywną
C. Podstawową
D. Komplementarną
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?
| Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności |
| Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji. |
A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
D. Nowożeńcom w podróży poślubnej
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. sprzedaż, cena reklama, personel
D. dystrybucja, promocja, cena, personel
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. recepcjonista concierge.
B. recepcjonista koordynator.
C. pracownik relacji z gośćmi.
D. pracownik obsługi parterowej.
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. PIT
B. IHRA
C. PZH
D. HoReCa
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. żydowskiej
B. włoskiej
C. greckiej
D. francuskiej
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
C. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Filet z łososia na grzance
B. Galantyna z kury
C. Małże w białym winie
D. Befsztyk tatarski
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Izby Hoteli
Realizacja usług w recepcji
Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?
A. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
D. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?
A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
C. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||
A. 2, 3, 4
B. 3, 4, 5
C. 1, 3, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji
Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących
A. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
B. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
C. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
Realizacja usług w recepcji
Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
B. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
C. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
D. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
Realizacja usług w recepcji
Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie
A. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
B. wzrost wydatków na kredyty
C. spadek kosztów sprzętu turystycznego
D. spadek wydatków na kredyty
Realizacja usług w recepcji
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
A. fakultatywna
B. komplementarna
C. odpłatna
D. sezonowa
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
B. wzrośnie
C. nie ulegnie zmianie
D. spadnie
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. last minutę
B. first minutę
C. all inclusive
D. incentive
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
B. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
C. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
D. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?
A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. serwowanie śniadań do pokoju
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. całodzienne wyżywienie
D. możliwość parkowania pojazdów
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. uzupełniająca
C. fakultatywna
D. podstawowa
Realizacja usług w recepcji
Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz
A. dostarczania gazet.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. serwowania śniadań.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. dla stałych klientów
B. sezonową
C. rodzinną
D. funkcjonalną
Realizacja usług w recepcji
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
Realizacja usług w recepcji
Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to
A. piec konwekcyjny
B. lodówka
C. mixer kuchenny
D. trzon kuchenny
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
D. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
Realizacja usług w recepcji
Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?
A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Wstawka do apartamentu, budzenie
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Tłumacz języka migowego, room-service
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:
A. 2*,3*,4* i 5*
B. 1*,2*,3*,4* i 5*
C. 3*,4* i 5*
D. 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. możliwość parkowania pojazdów.
B. serwowanie śniadań do pokoju.
C. całodzienne wyżywienie.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
Realizacja usług w recepcji
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
A. HB
B. FP
C. AP
D. Al
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. mięsne
B. rybne
C. drobiowe
D. jarskie
Realizacja usług w recepcji
Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?
A. Promocję.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Koszt.
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. czarter
B. timesharing
C. allotment
D. overbooking
Realizacja usług w recepcji
Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy
A. dostarczanie prasy
B. udzielanie informacji
C. serwowanie śniadań
D. przekazywanie listów