Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?

Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności
Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
D. Nowożeńcom w podróży poślubnej
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. sprzedaż, cena reklama, personel
D. dystrybucja, promocja, cena, personel
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
C. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Filet z łososia na grzance
B. Galantyna z kury
C. Małże w białym winie
D. Befsztyk tatarski
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Izby Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
D. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
C. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 2, 3, 4
B. 3, 4, 5
C. 1, 3, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji

Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących

A. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
B. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
C. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
B. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
C. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
D. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
B. wzrost wydatków na kredyty
C. spadek kosztów sprzętu turystycznego
D. spadek wydatków na kredyty
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?

A. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
B. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
C. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
D. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. serwowanie śniadań do pokoju
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. całodzienne wyżywienie
D. możliwość parkowania pojazdów
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. dostarczania gazet.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. serwowania śniadań.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Wstawka do apartamentu, budzenie
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Tłumacz języka migowego, room-service
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. możliwość parkowania pojazdów.
B. serwowanie śniadań do pokoju.
C. całodzienne wyżywienie.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Promocję.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Koszt.
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki