Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
B. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. dekorowanie przekąsek
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Spadek o 10 %
B. Wzrost o 10 %
C. Wzrost o 50 %
D. Spadek o 50 %
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję bezpośrednią
B. E-marketing
C. Reklamę
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Przynależności.
B. Samorealizacji.
C. Szacunku i uznania.
D. Społeczną.
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zwiększyć cenę za nocleg.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
B. Kempingi i pola biwakowe.
C. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
D. Hotele i motele.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Promocja w gazetach codziennych
B. Zmniejszenie kosztów noclegu
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Zmiana personelu
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. rozdawanie bezpłatnych próbek
B. degustacje i pokazy
C. konkursy
D. prezentacje dla klientów
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. pobudzenie pragnienia
D. wzbudzenie ciekawości
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. lekkie, nie wywołujące wzdęć
B. ostre i smażone
C. łatwe do strawienia, artystycznie podane
D. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące

A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. swoim gościom całodzienne wyżywienie
C. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. opis obiektu wraz z cennikiem usług
B. opis lokalnych atrakcji turystycznych
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
B. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Obsługa usługi budzenia
B. Osobista opieka nad gościem
C. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
D. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe