Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
B. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?
| HOTEL SPA KARNET 10 WEJŚĆ lipiec – sierpień Zespół Odnowy Biologicznej | HOTEL SPA ZAPROSZENIE na degustację win dla 2 osób lipiec – sierpień 2015 | HOTEL SPA BONUS na okaziciela 2015 weekend dla dwojga gratis | HOTEL SPA KUPON RABATOWY 10% rabat stały 2015 na wszystkie usługi |
| A | B | C | D |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
C. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
D. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. dekorowanie przekąsek
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Spadek o 10 %
B. Wzrost o 10 %
C. Wzrost o 50 %
D. Spadek o 50 %
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. duńską sieć hotelową
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
D. system kontroli zewnętrznej
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. Promocję bezpośrednią
B. E-marketing
C. Reklamę
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Przynależności.
B. Samorealizacji.
C. Szacunku i uznania.
D. Społeczną.
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. zwiększyć cenę za nocleg.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?
| Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r. | ||
|---|---|---|
| Rodzaj obiektu | Liczba korzystających | |
| Ogółem | Cudzoziemcy | |
| Kempingi | 23 469 | 16 185 |
| Pola biwakowe | 4 607 | 545 |
| Pensjonaty | 114 111 | 11 950 |
| Domy wycieczkowe | 24 829 | 2 691 |
| Schroniska | 65 233 | 5 011 |
| Schroniska młodzieżowe | 44 153 | 10 755 |
| Hotele | 1 572 275 | 805 236 |
| Motele | 26 993 | 10 116 |
A. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
B. Kempingi i pola biwakowe.
C. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
D. Hotele i motele.
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. HOTREC
B. IH&RA
C. HoReCa
D. IYHF
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Promocja w gazetach codziennych
B. Zmniejszenie kosztów noclegu
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Zmiana personelu
Realizacja usług w recepcji
Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?
| Hotel Słońce**** | Hotel Arka**** | ||
| Lokalizacja – 50 m do morza Pokoje – dwuosobowe, apartamenty Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie | Lokalizacja – własna plaża Pokoje – studio, apartamenty Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie | ||
| A. | B. | ||
| Hotel Eden***** | Hotel Diament***** | ||
| Lokalizacja – własna plaża Pokoje – dwuosobowe, apartamenty Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking | Lokalizacja – 150 m do morza Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy | ||
| C. | D. |
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. Veblena
B. spekulacyjny
C. mieszany
D. Giffena
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. przetrwania
B. zagraniczna
C. krajowa
D. komercyjna
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?
A. rozdawanie bezpłatnych próbek
B. degustacje i pokazy
C. konkursy
D. prezentacje dla klientów
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
| Ponadto zamawiamy: | |
| 1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
| 2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
| 3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
| 4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
| 5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
| 6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. cena
B. promocja
C. personel
D. dystrybucja
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Akcje promocyjne
B. Cennik
C. Asortyment
D. Kanały dystrybucji
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?
| A. | Dom wycieczkowy kat. III - położony w centrum miasta - parking - brak - pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne - sala do samodzielnego przygotowania posiłków - sala telewizyjna | B. | Dom wycieczkowy kat. II - położony niedaleko parku - parking dla autokarów - pokoje 3-4 osobowe z łazienkami, - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą |
| C. | Dom wycieczkowy kat. III - położony przy wjeździe do miasta, - parking dla samochodów osobowych - pokoje wieloosobowe bez łazienek - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna – brak | D. | Dom wycieczkowy kat. I - położony niedaleko centrum miasta - parking dla samochodów osobowych i autokarów - pokoje 2-3osobowe z łazienkami - stołówka świadcząca pełne wyżywienie - sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą |
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IH&RA
B. HORECA
C. AIH
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w motelu 3*
B. w pensjonacie 3*
C. we wszystkich hotelach
D. w hotelu 3*
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Mailing i broszury
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. promocję szeptaną
B. sprzedaż osobistą
C. reklamę zewnętrzną
D. public relations
Realizacja usług w recepcji
Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako
A. aperitif
B. toast
C. garden-party
D. przyjęcie koktajlowe
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Promocję
B. Personel
C. Cenę
D. Dystrybucję
Realizacja usług w recepcji
W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu
A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. pobudzenie pragnienia
D. wzbudzenie ciekawości
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. lekkie, nie wywołujące wzdęć
B. ostre i smażone
C. łatwe do strawienia, artystycznie podane
D. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
B. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
D. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?
A. Siłownia, sauna
B. Fryzjer, śniadanie
C. Nocleg, sauna
D. Masaż, śniadanie
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
Realizacja usług w recepcji
Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące
A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. swoim gościom całodzienne wyżywienie
C. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji
Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?
A. opis obiektu wraz z cennikiem usług
B. opis lokalnych atrakcji turystycznych
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 5*
D. tylko 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.
| PAKIET BURSZTYNOWY | |
|---|---|
| W cenie: | — wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym — wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora) — materiały konferencyjne (papier i długopisy) — menu wg programu spotkania — bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie — wsparcie organizacyjne Managera — parking monitorowany na terenie obiektu |
A. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
B. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?
A. Obsługa usługi budzenia
B. Osobista opieka nad gościem
C. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
D. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.
A. 540,00 zł
B. 500,00 zł
C. 432,00 zł
D. 400,00 zł