Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
B. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
C. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
D. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
B. Centrum SPA, obsługę pięter
C. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
D. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział gastronomii.
B. Dział recepcji.
C. Dział techniczny.
D. Dział odnowy biologicznej.
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Wszystkich gości hotelowych
B. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
C. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
D. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?

A. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
B. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
C. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
D. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Dom wycieczkowy.
B. Motel.
C. Pensjonat.
D. Ośrodek wczasowy.
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Reklama w Internecie
B. Obniżona cena
C. Poprawa standardu obsługi
D. Zwiększenie jakości produktu
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?

A. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
B. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
C. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
D. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu

Data ............
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. VIP.
B. grupowego.
C. biznesowego.
D. standardowego.
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Pakiety pielęgnacyjne
C. Wieczorne imprezy integracyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
D. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z dworca kolejowego do hotelu
B. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z hotelu na lotnisko
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
B. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
C. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
D. Sauna, kasyno, gra miejska
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?

A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
C. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
D. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Spadek o 50 %
B. Wzrost o 50 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 10 %
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?

A. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
B. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
C. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
D. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
HGT.06 Pytanie 157
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. promocji
B. ceny
C. dystrybucji
D. produktu
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
C. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
D. przeniesienie bagażu do jego pokoju
HGT.06 Pytanie 160
Realizacja usług w recepcji

Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to

A. logistyka
B. reklama
C. akwizycja
D. pośrednictwo