Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?

A. Usługi sportowe.
B. Obsługa sprzętu turystycznego.
C. Pełne wyżywienie.
D. Miejsce do parkowania.
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworzec kolejowy.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w Recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.
A.B.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworzec kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opiekunka do dzieci.
C.D.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. sprzedaż osobistą
B. public relations
C. promocję sprzedaży
D. reklamę
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

PAKIET TRENING- 20% rabatu na usługi noclegowe
- wynajem sali konferencyjnej
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX- noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi
- parking gratis
PAKIET BIZNES- noclegi, śniadania, obiadokolacje
- wynajem sali konferencyjnej
- materiały konferencyjne (papier i długopisy)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO- noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
- wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
- 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
- nieograniczony dostęp do internetu
- parking gratis

A. Biznes.
B. Relax.
C. Korpo.
D. Trening.
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
C. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
B. Nowożeńcom w podróży poślubnej
C. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
D. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
B. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
C. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
D. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej

A. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
B. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
D. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
B. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
C. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
D. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
Realizacja usług w recepcji

Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:

A. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
D. parking, garaż lub miejsce do parkowania
Realizacja usług w recepcji

Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących

A. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
B. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
C. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
D. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Sponsoring
B. Reklamę
C. Public relations
D. Strategię mieszaną
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. ostre i smażone
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
D. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?

Pakiet usług Zabawa
  • nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
  • całodzienne wyżywienie, podwieczorek
  • program animacyjny dla najmłodszych
  • wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
  • dostęp do pokoju zabaw
  • zajęcia w basenie z animatorem

A. Rodzice z małymi dziećmi.
B. Rodzice ze starszymi dziećmi.
C. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
D. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Studenci.
C. Biznesmeni.
D. Małżeństwa.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Rabaty na usługi hotelarskie
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
D. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?

A. Orientacja w terenie
B. Animacje przy basenie
C. Masaż relaksacyjny
D. Wieczór z karaoke
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. public relations
B. marketingu bezpośredniego
C. promocji sprzedaży
D. reklamy
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
B. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
C. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Chełmiec ****
ul. Piaskowa 4
58-310 Szczawno-Zdrój
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego
Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • 15% rabat na usługi gastronomiczne i noclegowe
  • 20% rabat na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • późniejszy check-out
  • wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy karty VIP

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Dziczyzna, owoce
B. Wieprzowina, karp
C. Sarnina, węgorz
D. Cielęcina, łosoś
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?

A. Na trasie do miasta
B. Na stacji kolejowej
C. W sieci
D. W centrum miasta
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Zwierzęta są akceptowane
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
D. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę telewizyjną
C. Public relations
D. Sales promotion