Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 244,00 zł
B. 264,00 zł
C. 274,00 zł
D. 254,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Promocję właściwą
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. liście winogron, fasola, makarony
B. kukurydza, jogurt, małże
C. fasola, kukurydza, awokado
D. awokado, trufle, orzechy
Realizacja usług w recepcji

Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
B. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
C. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
D. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
B. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
C. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. rozdawanie bezpłatnych próbek
B. degustacje i pokazy
C. prezentacje dla klientów
D. konkursy
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?

n n nn n nn n nn
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3"
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis!
Oferta ważna do 28.12.2016 r.

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Bezpłatny room serwis
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Centrum SPA&Wellnes
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. wprowadzeniu promocji osobistej
B. zwiększeniu rabatu ilościowego
C. wprowadzeniu promocji sprzedaży
D. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
Realizacja usług w recepcji

Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?

A. Room service, klub hotelowy.
B. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
C. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
D. Siłownia, dyskoteka.
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. usługę noclegową
B. wynajęcie sali konferencyjnej
C. korzystanie z odnowy biologicznej
D. kolację w restauracji
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji

Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?

A. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
B. Sala biznesowa, transport.
C. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
D. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?

A. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
B. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
C. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
D. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Hotel Góral
B. Motel Zacisze
C. Schronisko Marzenie
D. Pensjonat Maria
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Befsztyk tatarski
B. Filet z łososia na grzance
C. Galantyna z kury
D. Małże w białym winie
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
B. Dział księgowości i kadry.
C. Służba parterowa i dział rekreacji.
D. Administracja i służba parterowa.
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. ośrodków zdrowia
B. placówek edukacyjnych
C. ośrodków kultury
D. urzędu miasta oraz gminy
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Czerwone półsłodkie
B. Białe półsłodkie
C. Białe wytrawne
D. Czerwone wytrawne
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. serwowania śniadań.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. dostarczania gazet.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
B. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
C. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
D. Room serwis oraz organizację konferencji
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?

A. Usługa prasowania i minibar
B. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
C. Usługa prania i parking
D. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. opis lokalnych atrakcji turystycznych
B. opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
B. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
C. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
D. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu oferty Pensjonatu Eden****, wskaż usługi hotelarskie świadczone nieodpłatnie.

Fragment oferty Pensjonatu Eden****

Pensjonat Eden**** jest położony w zacisznej części miasta. Dysponuje 15 pokojami. Jest idealnym miejscem dla rodzin z dziećmi. Wszystkie pokoje są z dostawkami i łazienkami, posiadają radio, TV SAT, telefon, dostęp do Internetu, lodówkę. Do dyspozycji gości jest nieodpłatny depozyt i przechowalnia bagażu.

W pensjonacie znajduje się Centrum Urody, w którym goście mogą bezpłatnie korzystać z sauny, siłowni, jacuzzi oraz odpłatnie z usług kosmetyczki i masażysty. Dla dzieci jest udostępniony odpłatnie, pokój zabaw oraz usługa opiekunki do dzieci. Doba hotelowa rozpoczyna się i kończy o godzinie 12.00.

A. Pokój zabaw i korzystanie z siłowni.
B. Usługa masażysty i usługa kosmetyczki.
C. Usługa opiekunki do dzieci i korzystanie z jacuzzi.
D. Usługa depozytu i usługa przechowania bagażu.