Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Bagażownia
B. Fryzjer
C. Budzenie
D. Depozyt
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. zniżyć cenę
B. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
C. dostosować ofertę hotelową
D. cieszyć się z osiągniętego wyniku
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. uzupełniającej
B. komplementarnej
C. towarzyszącej
D. podstawowej
Realizacja usług w recepcji
Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?
| HOTEL ZIMOWY | |
| „miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes" | |
| To, co nas wyróżnia: | |
| |
| Rabaty: | |
| Pokoje do 35% Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50% Gastronomia do 10% | |
| Spiesz się i rezerwuj już dziś! www.hotelzimowy.pl tel. 12 345 67 78 |
A. Grup turystycznych.
B. Organizatorów zimowisk.
C. Organizatorów konferencji.
D. Miłośników sportów zimowych.
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
C. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
Realizacja usług w recepcji
Jakie są usługi dodatkowe oferowane przez hotel?
A. depozyt, usługi fryzjerskie
B. budzenie, przekazywanie informacji
C. basen, korty tenisowe, dyskoteka
D. wynajem samochodu, nocleg, gastronomia
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która charakteryzuje się ekstrawersją oraz stabilnością emocjonalną, to
A. flegmatyk
B. choleryk
C. sangwinik
D. melancholik
Realizacja usług w recepcji
Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
B. Weekendowe obniżki cen
C. Reklama w mediach
D. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. recepcjonista dyspozytor
B. menadżer recepcji
C. dyrektor hotelu
D. concierge
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
A. Public relations wewnętrzny
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations zewnętrzny
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. schronisko
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. dom wczasowy
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.
| Rodzaj zamówionych świadczeń w dniu | OB | BB | HB | FB | AI |
|---|---|---|---|---|---|
| 3.10. | 6 | 12 | 10 | 6 | 7 |
A. 35
B. 23
C. 28
D. 41
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Centrum SPA & Wellness
C. Salę konferencyjną z wyposażeniem
D. Bezpłatny room service
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest
A. zespół pracowników
B. towar
C. koszt
D. promocja
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien
A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Triple room
B. Suitę room
C. Double room
D. Single room
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
B. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
B. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
C. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. turn down service
B. maid in room
C. wake up call
D. room service
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. konwencjonalny
B. zintegrowany
C. bezpośredni
D. pośredni
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
C. uzupełnienie wyposażenia pokoju
D. dodatkowe sprzątanie w pokoju
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. fakultatywnej
D. osobistej
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. dochodów klientów
C. przychodu hotelarza
D. kosztów usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
A. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
B. Centrum SPA, obsługę pięter
C. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
D. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
Realizacja usług w recepcji
Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?
| Pakiet usług - nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family - całodzienne wyżywienie, podwieczorek - program animacyjny dla najmłodszych - wykwalifikowane opiekunki dla dzieci - dostęp do placu zabaw - zajęcia w basenie z animatorem |
A. Rodzice ze starszymi dziećmi.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
Realizacja usług w recepcji
Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?
| Fragment oferty hotelu | |
Oferujemy:
| |
A. Małżeństwa z dziećmi.
B. Uczestników obozu wędrownego.
C. Nowożeńców w podróży poślubnej.
D. Gości biznesowych.
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?
A. Promocje cenowe usług hotelarskich
B. Modyfikacja wystroju hotelu
C. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
D. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Zabezpieczenie
B. Fryzjer
C. Przechowalnia bagażu
D. Obudzenie
Realizacja usług w recepcji
Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować
A. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
B. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
C. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
D. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest zadanie aperitifu?
A. wsparcie procesu trawienia
B. stymulowanie apetytu
C. zaspokojenie pragnienia
D. uwydatnienie smaku
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność
A. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
B. wynajęcia sprzętu turystycznego
C. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
D. skorzystania z sali do ćwiczeń
Realizacja usług w recepcji
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
A. ceny
B. produktu
C. dystrybucji
D. promocji
Realizacja usług w recepcji
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
Realizacja usług w recepcji
Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?
A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
D. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?
A. bigos, zimne napoje, pieczywo
B. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
C. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
D. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
Realizacja usług w recepcji
Usługa depozytu hotelowego to
A. usługa opcjonalna
B. usługa towarzysząca
C. zagadnienie fundamentalne
D. element dodatkowy