Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. zniżyć cenę
B. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
C. dostosować ofertę hotelową
D. cieszyć się z osiągniętego wyniku
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

HOTEL ZIMOWY
„miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes"
To, co nas wyróżnia:
  • doskonała lokalizacja (40 km od Krakowa)
  • wygodne pokoje z dużymi łóżkami
    i bezpłatnym Wi-Fi
  • smaczna i aromatyczna kuchnia
  • 20 sal konferencyjnych z pełnym
    wyposażeniem
  • indywidualna opieka koordynatora
    konferencji
  • zimowe programy integracyjne
Rabaty:
Pokoje do 35%
Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50%
Gastronomia do 10%
Spiesz się i rezerwuj już dziś!
www.hotelzimowy.pl
tel. 12 345 67 78

A. Grup turystycznych.
B. Organizatorów zimowisk.
C. Organizatorów konferencji.
D. Miłośników sportów zimowych.
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
C. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
B. Weekendowe obniżki cen
C. Reklama w mediach
D. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Public relations wewnętrzny
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations zewnętrzny
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?

A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Centrum SPA & Wellness
C. Salę konferencyjną z wyposażeniem
D. Bezpłatny room service
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. zespół pracowników
B. towar
C. koszt
D. promocja
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
B. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
B. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
C. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
B. Centrum SPA, obsługę pięter
C. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
D. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?

Pakiet usług
- nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
- całodzienne wyżywienie, podwieczorek
- program animacyjny dla najmłodszych
- wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
- dostęp do placu zabaw
- zajęcia w basenie z animatorem

A. Rodzice ze starszymi dziećmi.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?

Fragment oferty hotelu
Oferujemy:
  • na powitanie słodka niespodzianka oraz butelka czerwonego wina do pokoju;
  • nocleg w pokoju typu superior dla dwóch osób;
  • pokój wyposażony w łóżko typu queen, minibar, TV, klimatyzację, Internet Wi-Fi;
  • łazienkę posiadającą dużą wannę z hydromasażem i usługą muzykoterapii;
  • w cenie pobytu trzydaniowe kolacje serwowane z kieliszkiem wina przy świecach, aromaterapeutyczny masaż całego ciała dla dwojga, późne śniadania do pokoju, przedłużoną dobę hotelową.

A. Małżeństwa z dziećmi.
B. Uczestników obozu wędrownego.
C. Nowożeńców w podróży poślubnej.
D. Gości biznesowych.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Promocje cenowe usług hotelarskich
B. Modyfikacja wystroju hotelu
C. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
D. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
B. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
C. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
D. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność

A. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
B. wynajęcia sprzętu turystycznego
C. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
D. skorzystania z sali do ćwiczeń
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
D. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?

A. bigos, zimne napoje, pieczywo
B. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
C. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
D. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo