Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
B. rekreacyjnych i leczniczych usług
C. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
D. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. korzystanie z przechowalni bagażu
B. usługę budzenia
C. usługę room service
D. korzystanie ze skrytki depozytowej
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. wysoka jakość oraz niska cena
B. wysoka jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz wysoka cena
D. niska jakość oraz niska cena
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
B. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
C. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
D. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
C. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
D. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
Realizacja usług w recepcji
Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?
A. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
B. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
C. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Przeprowadzić remont pokoi.
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. nie ulegnie zmianie
B. zwiększy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. zmniejszy się
Realizacja usług w recepcji
Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?
| Zamówienie | |
| Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br. | |
| Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny. | |
| Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia. | |
| Jan Nowak Prezes Stowarzyszenia | |
A. Dział gastronomiczny.
B. Służbę parterową.
C. Służbę pięter.
D. Dział techniczny.
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. bilbord
B. prasa
C. telewizja
D. Internet
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Reklama w Internecie
B. Udoskonalenie produktu
C. Obniżenie ceny
D. Zwiększenie jakości obsługi
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
D. pory roku oraz warunki pogodowe
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Pensjonat Maria
B. Motel Zacisze
C. Hotel Góral
D. Schronisko Marzenie
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział rekreacji, centrum biznesu
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
C. Dział techniczny, odnowa biologiczna
D. Dział marketingu, gastronomia
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Wydruki na plakatach
B. Reklama w internecie
C. Materiały reklamowe w formie folderów
D. Rozpowszechnianie ulotek
Realizacja usług w recepcji
Befsztyk tatarski przygotowuje się
A. z wołowiny
B. z cielęciny
C. z wieprzowiny
D. z baraniny
Realizacja usług w recepcji
Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?
A. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Usługi rekreacyjno-sportowe
D. Pakiety pielęgnacyjne
Realizacja usług w recepcji
Czym jest garni?
A. typ dania mięsnego
B. typ posiłku odchudzającego
C. jadalne elementy ozdobne potrawy
D. typ alkoholu
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o całodobową obsługę pokoi
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?
A. Room service
B. Obsługę bufetową
C. A la carte
D. Obsługę bankietową
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji
Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?
| Plan pobytu uczestników konferencji | |
|---|---|
| 10.10.2017 r. – poniedziałek | |
| godz. 1300 | przyjazd gości |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | uroczysta kolacja |
| 11.10.2017 r. – wtorek | |
| godz. 800 | śniadanie |
| godz. 1000-1300 | konferencja |
| godz. 1130-1145 | przerwa na kawę |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | kolacja |
| 12.10.2017 r. – środa | |
| godz. 900 | śniadanie |
| godz. 1000-1045 | zakończenie konferencji |
| godz. 1100 | wyjazd gości |
A. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
B. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
C. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
D. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. a la carte
B. room service
C. bankietowej
D. bufetowej
Realizacja usług w recepcji
Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi
A. podstawowe
B. uzupełniające
C. fakultatywne
D. towarzyszące
Realizacja usług w recepcji
Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?
A. Spadek podaży
B. Wzrost popytu
C. Spadek popytu
D. Wzrost podaży
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Marketing bezpośredni
B. Public relations
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?
A. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
B. Room serwis oraz organizację konferencji
C. Basen oraz opiekę instruktora fitness
D. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
Realizacja usług w recepcji
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. W trakcie relaksu gościa po podróży
C. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
D. Po przybyciu gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji
Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?
| Wymagania | Kategorie | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej: | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
| H | M | H | M | H | M | H | M | H | M | |
| 1. telefon | o | o | o | o | o | o | ||||
| 2. telewizor | o | o | o | o | o | o | ||||
| 3. dywan lub wykładzina dywanowa (...) | o | o | o | o | o | o | ||||
| 15. minibar | o | o | ||||||||
| 16. minibar lub lodówka w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych | o | o | ||||||||
| 17. woda mineralna lub stołowa | o | o | o | o | ||||||
| 18. szklanki | o | o | o | o | o | o | ||||
| H – hotel M – motel o – wymaganie obowiązujące | ||||||||||
A. 3*, 4*, 5*
B. 4*, 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. 5*
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
D. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju