Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. dostosować ofertę hotelową
B. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
C. zniżyć cenę
D. cieszyć się z osiągniętego wyniku
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
C. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?

A. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
B. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
C. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
D. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
B. Hotele i motele.
C. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
D. Kempingi i pola biwakowe.
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. basenu kąpielowego, sauny, solarium
B. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
C. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
D. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. zakwaterowania i wyżywienia
B. aktywności rekreacyjne
C. usług z tym związanych
D. serwis turystów i gości
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Organizacja Narodów Zjednoczonych
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
D. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?

A. Dystrybucję mieszaną
B. Dystrybucję pośrednią
C. Promocję bezpośrednią
D. Promocję pośrednią
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?

A. Centrum SPA & Wellness
B. Bezpłatny room service
C. Salę konferencyjną z wyposażeniem
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 4*, 5*
B. 5*
C. 3*, 4*, 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?

A. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
B. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
C. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
D. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
B. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
C. szczerość, ufność, ustępliwość
D. powagę, solidność, łagodność
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
B. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
C. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
D. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj usług dodatkowych oferuje pensjonat w Karpaczu?

Oferta pensjonatu w Karpaczu
Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i kolacjami w formie bufetu. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobowych oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha.
Wiadomości turystyczne XII 2011 r.

A. Aktywny wypoczynek na śniegu.
B. Bufet szwedzki.
C. Spa.
D. Wellness i fitness.
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
B. Pranie odzieży, informacja turystyczna
C. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w dodatkowe łóżko dla gościa