Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
B. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
C. Wino i kosz owoców w pokojach
D. Animację zajęć dla dzieci
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
B. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
C. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
D. możliwość postoju autobusów
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Weekendowe obniżki cen
B. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
C. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
D. Reklama w mediach
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Tłumacz języka migowego, room-service
B. Wstawka do apartamentu, budzenie
C. Budzenie, przechowalnia bagażu
D. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
B. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
C. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
D. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
B. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
C. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
D. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. przy serdecznym powitaniu
B. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
C. przed wręczeniem klucza do pokoju
D. po pokazaniu drogi do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?

A. Położenia w centrum miasta
B. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
C. Renomowanej marki
D. Funkcjonalności pokoi
Realizacja usług w recepcji

Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?

A. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
B. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
C. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
D. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.

Oferta 1.Oferta 2.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opieka dla dzieci.

Oferta 3.Oferta 4.

A. Ofertę 2.
B. Ofertę 4.
C. Ofertę 3.
D. Ofertę 1.
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. bufetowej
B. a la carte
C. bankietowej
D. room service
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie
* 2 konsultacje lekarskie
* nieograniczony dostęp do napoi gorących
* konsultacje z instruktorem nordic walking
* codzienna sesja treningowa w sali fitness
* 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa
* bezpłatny parking monitorowany
* profesjonalna opiekunka do dzieci
* rodzinny turniej na kręgielni
* zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych
* 10% rabatu na zabiegi SPA
* nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi
* bezprzewodowy Internet
Pakiet IPakiet II
* butelka wina musującego na powitanie
* romantyczna kolacja w blasku świec
* sauna, jacuzzi z hydromasażem
* odprężający masaż całego ciała
* śniadanie serwowane do pokoju
* parking monitorowany
* lunch kanapkowy-sałatkowy
* przerwa kawowa z domowym ciastem
* sala konferencyjna
* bezprzewodowy Internet
* zabieg w SPA
* wypożyczalnia kijków nordic walking
* uroczysta biesiada z muzyką
Pakiet IIIPakiet IV

A. Pakiet I
B. Pakiet II
C. Pakiet IV
D. Pakiet III
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
C. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. public relations
B. strategii produktowej
C. strategii cenowej
D. promocji sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa w hotelu, pracownik recepcji powinien koniecznie zaznajomić go

A. z dodatkowymi usługami oferowanymi w hotelu
B. z godzinami funkcjonowania centrum rekreacyjnego
C. z aktualnym obłożeniem hotelu
D. z opcją skorzystania z room service
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 120 zł
B. 150 zł
C. 180 zł
D. 170 zł
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
B. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
C. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
D. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 3, 4, 5
B. 1, 3, 5
C. 1, 2, 4
D. 2, 3, 4
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
B. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
C. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. całodzienne wyżywienie.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące

A. swoim gościom całodzienne wyżywienie
B. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
C. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
D. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Udoskonalenie produktu
C. Reklama w Internecie
D. Obniżenie ceny
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży