Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?

A. kofta z migdałami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. carpaccio z wołowiny
D. pizza z ziemniakami
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacji
B. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?

A. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
B. Zmiana wystroju pokoi.
C. Konkurs na najlepszy hotel.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie

A. grup turystycznych.
B. uczniów.
C. rodzin z dziećmi.
D. gości biznesowych.
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
B. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
C. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
D. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Adres zamieszkania
B. Data pobytu
C. Numer pokoju
D. Typ pokoju
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:

A. o opłacalności poniżej średniej krajowej
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
D. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. choleryk
B. ekstrawertyk
C. melancholik
D. sangwinik
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Spotkanie w holu, lunch
B. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
C. Skromny poczęstunek, wolny czas
D. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama w telewizji
B. Ulotki rozdawane na ulicach
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Intensywna reklama w radio
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Reklama
B. Towar
C. Cena
D. Kanał dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Sprzedaż osobista.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Lobbing.
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?

A. Reklamę
B. Sponsoring
C. Relacje publiczne
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do

A. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
B. grup, które preferują aktywny wypoczynek
C. grup, które wolą bierny wypoczynek
D. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Sponsoring
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?

A. Promocji
B. Ceny
C. Dystrybucji
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. zbiór produktów od jednego producenta
B. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
C. strefa bezcłowa
D. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
C. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Public relations
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Marketing bezpośredni
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. zupę cebulową i żeberka z grilla
B. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
C. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
B. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. sezonowego.
B. ilościowego.
C. terminowego.
D. promocyjnego.
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Digital Signage (DS)
B. Chart System (ChS)
C. Gastro Szef (GS)
D. Gastro POS (GP)
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. pracownik guest relations
B. recepcjonista dysponent
C. kierownik recepcji
D. recepcjonista concierge