Filtrowanie pytań
Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb? 
 
| A. | Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami. Do dyspozycji gości: - kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,  | 
| B. | Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji gości: - restauracja oraz salon klubowy,  | 
| C. | Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej. Do dyspozycji gości: - grill w ogrodzie,  | 
| D. | Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska. Do dyspozycji gości: - imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,  | 
Serwowanie płonących potraw i deserów konsumentom określa się mianem
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu. 
 
Wczesna rezerwacja Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się pobytem w naszym hotelu! Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem, otrzymasz 30% zniżki.  | 
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?
Nisza w rynku to
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia? 
 
Oferta hotelu 
  | 
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?
Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu 
 
| Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży | |
|---|---|
| 1. | Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń. | 
| 2. | Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację. |