Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
B. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
C. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
D. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań

A. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
B. informować o innych gościach
C. dostarczać korespondencję
D. oferować usługi budzenia
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
C. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
D. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
B. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
C. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
D. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Efekt Giffena
B. Efekt Veblena
C. Prawo popytu
D. Prawo podaży
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?

A. Działu księgowości
B. Działu technicznego
C. Działu administracji
D. Działu marketingu
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. public relations
B. marketingu zewnętrznego
C. promocji sprzedaży
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. korzystania z hotelowego SPA
B. noclegu w innym obiekcie
C. zwiedzania miasta z przewodnikiem
D. złożenia bagaży w przechowalni
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że

A. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
B. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
C. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
D. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Promocja sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest

A. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
B. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
C. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
D. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
B. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
C. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
D. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet sportowy
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet rehabilitacyjny
D. Pakiet turystyczny
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Public relations
B. Reklama
C. Sponsoring
D. Strategia mieszana
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. catering
B. cabotage
C. charter
D. cardeck
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
B. nadzorowanie pracy służby pięter
C. realizacja nietypowych życzeń gości
D. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zdobył rekomendację PZH.
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Spaghetti Bolognese
B. Pudding Yorkshire
C. Kotlet schabowy
D. Boeuf Strogonow
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, produkt, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?

A. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
B. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
C. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
D. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Obiad, podwieczorek i kolacja.
B. Śniadanie i obiadokolacja.
C. Śniadanie, obiad i kolacja.
D. Śniadanie i obiad.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Reklama.
B. Sprzedaż osobista.
C. Public relations.
D. Promocja sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?

A. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
B. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
D. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA