Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?

A. Koszt.
B. Reklama
C. Kanały dystrybucji.
D. Towar.
Realizacja usług w recepcji

Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?

A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
C. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
D. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Możliwość nabycia prasy codziennej.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Lojalnościowy
B. Ilościowy
C. Czasowy
D. Sezonowy
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o całodobową obsługę pokoi
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
Realizacja usług w recepcji

Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim

A. wzrost cen usług hotelowych
B. ograniczenie wydatków w domach
C. wzrost dochodów społeczeństwa
D. spadek dochodów społeczeństwa
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
B. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
C. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
B. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
C. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
D. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
D. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji

W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Passant.
B. VIP.
C. No show.
D. Walk in.
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Produkt
B. Cenę
C. Promocję
D. Dystrybucję
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
Realizacja usług w recepcji

Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?

A. Public Relations
B. Promocji sprzedaży
C. Sprzedaży osobistej
D. Marketingu bezpośredniego
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 120,00 zł
B. 170,00 zł
C. 180,00 zł
D. 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. promocję w branży
B. promocję w regionie
C. reklamę w telewizji
D. reklamę w radiu
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji

Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
B. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
Realizacja usług w recepcji

Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?

A. Room service wszystkich posiłków
B. Opiekunka do dziecka
C. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
D. Wizyta u fryzjera