Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Koszt.
B. Reklama
C. Kanały dystrybucji.
D. Towar.
Realizacja usług w recepcji
Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?
A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
C. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
D. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji
Czym jest room service?
A. proces sprzątania pokoju
B. złożona obsługa gościa hotelowego
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Możliwość nabycia prasy codziennej.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Lojalnościowy
B. Ilościowy
C. Czasowy
D. Sezonowy
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o całodobową obsługę pokoi
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
Realizacja usług w recepcji
Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim
A. wzrost cen usług hotelowych
B. ograniczenie wydatków w domach
C. wzrost dochodów społeczeństwa
D. spadek dochodów społeczeństwa
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Produktu
B. Reklamy
C. Zespołu
D. Sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:
A. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
B. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
C. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?
A. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
B. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
C. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
D. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Podstawową
B. Fakultatywną
C. Komplementarną
D. Towarzyszącą
Realizacja usług w recepcji
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. różowe
B. czerwone
C. ziołowe
D. białe
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji
Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?
A. 2* i 3*
B. tylko 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1* i 2*
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
D. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
Realizacja usług w recepcji
W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?
A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
| HAPPY DAY W HOTELU | ||
| Oferta pakietowa zawiera: | ||
| • | dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny | |
| • | nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness: | |
| — | rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką | |
| — | brodzik dla dzieci | |
| — | 6-torowy basen sportowy | |
| — | kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa | |
| — | grota solna z tężnią | |
| • | dostęp do sali fitness | |
| • | 20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA | |
| • | bezpłatną szatnię dla całej rodziny | |
| Cennik: | ||
| • | osoba dorosła | 100 zł |
| • | dzieci 7-12 lat | 50 zł |
| • | dzieci do 7 lat | gratis |
| • | parking do 8 h | gratis |
A. Passant.
B. VIP.
C. No show.
D. Walk in.
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. promocja na targach, jakość produktu
B. ilość obiektów noclegowych
C. położenie miejsca
D. wielkość obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Gwiazdy.
B. Psy.
C. Zagadkowe dzieci.
D. Dojne krowy.
Realizacja usług w recepcji
Concierge to osoba zatrudniona
A. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
B. ochrony
C. służby pięter
D. do kwestii marketingowych
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Produkt
B. Cenę
C. Promocję
D. Dystrybucję
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
Realizacja usług w recepcji
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. produktu
B. dystrybucji
C. promocji
D. ceny
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. przechowanie bagażu
B. pranie odzieży
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. korzystanie z usług wellness
Realizacja usług w recepcji
Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?
A. Public Relations
B. Promocji sprzedaży
C. Sprzedaży osobistej
D. Marketingu bezpośredniego
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. korzystanie z przechowalni bagażu
B. korzystanie ze skrytki depozytowej
C. usługę room service
D. usługę budzenia
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. kanały dystrybucji
B. towar
C. promocję
D. cennik
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. wzrost popytu i podaży
B. spadek podaży i wzrost popytu
C. wzrost podaży i spadek popytu
D. spadek popytu i podaży
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 120,00 zł
B. 170,00 zł
C. 180,00 zł
D. 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. promocję w branży
B. promocję w regionie
C. reklamę w telewizji
D. reklamę w radiu
Realizacja usług w recepcji
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Rezydencyjnego
B. Biznesowego
C. Garni
D. Aparthotelu
Realizacja usług w recepcji
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
B. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
Realizacja usług w recepcji
Promowanie, wspieranie oraz rozwijanie turystyki na świecie stanowi główny cel
A. Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Federacji Turystyki Wiejskiej
C. Światowej Organizacji Zdrowia
D. Światowej Organizacji Turystyki
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
Realizacja usług w recepcji
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Room service wszystkich posiłków
B. Opiekunka do dziecka
C. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
D. Wizyta u fryzjera
Realizacja usług w recepcji
Recepcja, w kontekście świadczenia usług w taryfie BB, powinna przedstawić gastronomii hotelowej listę gości
A. z adresem zamieszkania
B. z wykazem usług dodatkowych
C. z numerami pokoi
D. z datami urodzenia