Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
C. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
D. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
C. są przystosowane do samoobsługi gości
D. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest

A. choleryk
B. sangwinik
C. melancholik
D. flegmatyk
Realizacja usług w recepcji

Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi

A. a'la carte
B. room service
C. bankietowej
D. bufetowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zwiększenie przychodów gości
B. Zmniejszenie kosztów pracowników
C. Zwiększenie kosztów pracowników
D. Zmniejszenie przychodów gości
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Opera.
B. Galileo.
C. Amadeus.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?

Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności
Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Sprzedaż osobistą.
B. Reklamę.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public relations.
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?

A. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
B. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
C. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
D. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
B. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
C. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
D. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Zamówienie
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br.
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny.
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia.
Jan Nowak
Prezes Stowarzyszenia

A. Dział gastronomiczny.
B. Dział techniczny.
C. Służbę pięter.
D. Służbę parterową.
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?

Hotel Vivaldi położony jest Karpaczu, w otoczeniu pięknych lasów świerkowo-sosnowych. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, trasy narciarskie oraz szlaki turystyczne. Hotel organizuje dla mieszkańców Karpacza jednodniowe imprezy okolicznościowe.
Hotel Leśny położony jest w Parku Krajobrazowym. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, ścieżki przyrodnicze oraz urokliwe jezioro. Hotel organizuje tygodniowe pobyty dla gości preferujących turystykę alternatywną.
Hotel Ossa**** Congress & Spa to obiekt zlokalizowany, nieopodal Rawy Mazowieckiej. Hotel dysponuje 29 salami konferencyjnymi i bogatym centrum rekreacyjnym. Hotel organizuje kilkudniowe konferencje i kongresy.
Hotel Morski położony jest w cichej dzielnicy Ustki. Oferuje szeroką ofertę usług dla rodzin z dziećmi. Hotel zapewnia 7 i 14 dniowe pobyty, animację czasu dla dzieci oraz hotele przedszkole.

A. Hotelu Leśny.
B. Hotelu Ossa.
C. Hotelu Morski.
D. Hotelu Vivaldi.
Realizacja usług w recepcji

Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu

A. służby parterowej
B. gastronomii
C. służby pięter
D. rekreacji
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?

A. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
B. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
C. bigos, zimne napoje, pieczywo
D. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji

Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Promocja
B. Dystrybucja
C. Produkt
D. Cena
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. przychody gości oraz wprowadzone technologie
B. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
C. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
D. przychody gości oraz koszty produkcji
Realizacja usług w recepcji

W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność

A. skorzystania z sali do ćwiczeń
B. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
C. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
D. wynajęcia sprzętu turystycznego
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. towarzyszące
B. podstawowe
C. uzupełniające
D. fakultatywne
Realizacja usług w recepcji

Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę

A. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
B. wzrostem kosztów wczasów za granicą
C. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
D. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji

Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?

A. Tablice informacyjne.
B. Strona internetowa hotelu.
C. Telewizja ogólnokrajowa.
D. Gazeta lokalna.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?

A. Dział zaopatrzenia
B. Sekcja gastronomiczna
C. Dział usług specjalnych
D. Sekcja rekreacyjna
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone

A. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
C. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. jakość
B. asertywność
C. gościnność
D. mobilność
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
D. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
C. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
Realizacja usług w recepcji

Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:

A. śniadanie, obiad, kolację
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
Realizacja usług w recepcji

Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?

A. Ze stołu
B. Z bufetu
C. Z wózka
D. Z półmisków