Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Społeczną.
B. Szacunku i uznania.
C. Samorealizacji.
D. Przynależności.
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Rozkład.
B. Koszt.
C. Towar.
D. Promocję.
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. mączne z sosami zasmażanymi
D. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obsługa pokojowa?

A. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
B. procedura sprzątania pokoju
C. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
D. dostarczanie posiłków do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Podawanie zupy z wazą
B. Prezentowanie napoi alkoholowych
C. Podawanie talerzyka z pieczywem
D. Serwowanie dań z półmiska
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Marketingu
B. Służby pięter
C. Gastronomiczny
D. Administracyjny
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. dekorowanie przekąsek
C. posypywanie produktu przyprawami
D. pokrywanie ciasta lukrem
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
B. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
C. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
D. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
Realizacja usług w recepcji

Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:

A. towar, dystrybucja, promocja, cena
B. towar, promocja, reklama, sprzedaż
C. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
B. udzielaniu informacji gościom w recepcji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
B. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
C. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
D. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
B. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
B. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
B. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
B. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
C. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
D. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę zewnętrzną
B. promocję sprzedaży
C. reklamę wewnętrzną
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. bankiet amerykański
B. lampka wina
C. cocktail party
D. bankiet zasiadany
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Fizykoterapii
B. Krioterapii
C. Kinezyterapii
D. Hydroterapii
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?

Pakiet usług
- nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
- całodzienne wyżywienie, podwieczorek
- program animacyjny dla najmłodszych
- wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
- dostęp do placu zabaw
- zajęcia w basenie z animatorem

A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Rodzice ze starszymi dziećmi.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
C. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 240 zł
B. 50 zł
C. 200 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji

Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?

A. Promocją dodatkową
B. Public relations
C. Reklamą
D. Sprzedażą bezpośrednią
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
B. obsługa gościa w recepcji hotelowej
C. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
D. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
B. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
C. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
D. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
B. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
C. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
D. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
B. Dział techniczny, odnowa biologiczna
C. Dział rekreacji, centrum biznesu
D. Dział marketingu, gastronomia
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?

A. Wydruki na plakatach
B. Rozpowszechnianie ulotek
C. Materiały reklamowe w formie folderów
D. Reklama w internecie
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?

A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
C. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
D. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?

A. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
B. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
C. Średnia liczba gości w hotelu była niska
D. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Public relations
D. Lobbing