Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
B. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
C. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
D. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
Realizacja usług w recepcji
Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
B. schab w galarecie, wino białe słodkie
C. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
D. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. zwiększy się
B. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
C. zmniejszy się
D. nie ulegnie zmianie
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
D. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
B. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
C. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
D. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji
Czym jest voucher?
A. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
B. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
C. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
D. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
Realizacja usług w recepcji
W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się
A. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
B. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
C. świadczenie gościom usług kosmetycznych
D. przechowywanie bagaży gości
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. wysoka jakość oraz niska cena
B. wysoka jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. niska jakość oraz wysoka cena
Realizacja usług w recepcji
Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku
A. obniżenia podatków bezpośrednich
B. spadku wartości polskiej waluty
C. wzrostu podatków bezpośrednich
D. wzrostu wartości polskiej waluty
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu
| Data .................. | ||
|---|---|---|
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. biznesowego.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. VIP.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?
A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę
C. Public relations
D. Aktywizację sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
A. Typ skrępowany
B. Ignorant
C. Dyletant
D. Typ nieświadomy
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
D. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
Realizacja usług w recepcji
Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować
A. ogólną charakterystykę hotelu
B. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
C. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Mailing i broszury
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Reklamę w telewizji oraz w radio
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?
A. Modyfikacja wystroju hotelu
B. Promocje cenowe usług hotelarskich
C. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
D. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
Realizacja usług w recepcji
Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien
A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. pensjonat
B. schronisko młodzieżowe
C. dom wycieczkowy
D. motel
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. ciasteczka
B. klopsiki
C. małe kanapki
D. paszteciki
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji część dań była przygotowywana na oczach gości, z wykorzystaniem wózka kelnerskiego. Jaką metodę serwowania zastosowano?
A. Niemiecką
B. Francuską
C. Rosyjską
D. Angielską
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?
A. Brytyjski
B. Niemiecki
C. Rosyjski
D. Francuski
Realizacja usług w recepcji
Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?
| HOTEL ZIMOWY | |
| „miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes" | |
| To, co nas wyróżnia: | |
| |
| Rabaty: | |
| Pokoje do 35% Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50% Gastronomia do 10% | |
| Spiesz się i rezerwuj już dziś! www.hotelzimowy.pl tel. 12 345 67 78 |
A. Miłośników sportów zimowych.
B. Organizatorów konferencji.
C. Organizatorów zimowisk.
D. Grup turystycznych.
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
D. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. całodzienne wyżywienie
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. możliwość parkowania pojazdów
D. serwowanie śniadań do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która charakteryzuje się ekstrawersją oraz stabilnością emocjonalną, to
A. flegmatyk
B. sangwinik
C. melancholik
D. choleryk
Realizacja usług w recepcji
Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?
A. flegmatyk
B. choleryk
C. sangwinik
D. melancholik
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
C. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?
A. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
B. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
Realizacja usług w recepcji
Frapowanie to proces, który polega na
A. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
B. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
C. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
D. szybkim schładzaniu wina.
Realizacja usług w recepcji
Czym jest garni?
A. typ posiłku odchudzającego
B. typ alkoholu
C. jadalne elementy ozdobne potrawy
D. typ dania mięsnego
Realizacja usług w recepcji
Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?
A. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
B. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
C. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
D. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, motele i schroniska
C. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
D. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Promocję sprzedaży.
B. Relacje z otoczeniem.
C. Sprzedaż bezpośrednią.
D. Reklamę.
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. opcjonalnej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. głównej
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. pory roku oraz warunki pogodowe
B. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
C. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
D. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
Realizacja usług w recepcji
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
A. promocja sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaż bezpośrednia
D. sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
A. Rekreacyjno-wypoczynkowy
B. Handlowo-usługowy
C. Techniczny
D. Gastronomiczny