Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
B. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
C. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
D. osobisty telefon do użytku
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?

A. 70 cm
B. 90 cm
C. 110 cm
D. 50 cm
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. zapewnienie porządku w holu hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?

A. Oferować bezpłatny room service
B. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Zasugerować pokój w pobliżu windy
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
C. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
D. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. sarkazmem
B. ignorancją
C. skrępowaniem
D. asertywnością
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 29 m2
B. 26 m2
C. 37 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Kierownikowi recepcji.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Wewnętrznym systemem hotelowym
D. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
C. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji

Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:

A. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
B. przed głównym wejściem
C. w samochodzie,
D. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Troszczy się o komfort gości
B. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
C. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż

A. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. wózki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. pomocniki kelnerskie
D. szafki kelnerskie
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 80 m2
B. 50 m2
C. 170 m2
D. 105 m2
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?

A. Rezerwacji usług
B. Obsługi w trakcie pobytu
C. Procedury check-out
D. Procedury check-in
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w dodatkowe łóżko dla gościa
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości