Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. za plecami pracownika recepcji
B. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
C. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
D. na ladzie znajdującej się w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi
A. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
B. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
C. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
D. osobisty telefon do użytku
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 70 cm
B. 90 cm
C. 110 cm
D. 50 cm
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. kategorii 3*, 4* oraz 5*
C. kategorii 4* i 5*
D. wszystkich kategoriach
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 95 cm
B. 105 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. zapewnienie porządku w holu hotelowym
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Oferować bezpłatny room service
B. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Zasugerować pokój w pobliżu windy
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC
A. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
C. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
D. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim
A. sarkazmem
B. ignorancją
C. skrępowaniem
D. asertywnością
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 29 m2
B. 26 m2
C. 37 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. technicznego
B. służby pięter
C. działu sprzedaży
D. służby parterowej
Realizacja usług w recepcji
Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?
| Informacja dotycząca pobytu gości |
| Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka. Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700. Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r. |
A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Kierownikowi recepcji.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
Realizacja usług w recepcji
Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to
A. napperony
B. flandy
C. serwety kelnerskie
D. laufry
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Wewnętrznym systemem hotelowym
D. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?
A. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
C. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. służby parterowej
B. działu marketingu
C. służby pięter
D. recepcji
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 21 marca
B. 20 marca
C. 23 marca
D. 22 marca
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Niezwłoczne wezwanie policji
B. Wydanie nowej karty elektronicznej
C. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
D. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?
A. Zwolniony do przygotowania
B. Zajęty
C. Wyeksploatowany
D. Czasowo wyłączony z eksploatacji
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?
A. Chart
B. Fidelio
C. Amadeus
D. DM Plaza
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą nieodpłatną
B. uzupełniającą płatną
C. towarzyszącą nieodpłatną
D. towarzyszącą płatną
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
B. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
C. Zaprowadzić gościa do pokoju
D. Zaproponować przechowanie bagażu
Realizacja usług w recepcji
W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?
A. 2*
B. 4*
C. 5*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 4* i 5*
B. 1* i 2*
C. 2 i 3*
D. 3* i 4*
Realizacja usług w recepcji
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
B. przed głównym wejściem
C. w samochodzie,
D. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w urządzenie do imbusowania
C. w kserokopiarkę
D. w sejf depozytowy
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu z 30 pokojami recepcja musi być wyposażona w czytnik kart płatniczych?
A. 3*
B. 4*
C. 2*
D. 1*
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
A. Karta kredytowa
B. Karta pobytu
C. Karta stałego klienta
D. Karta rejestracyjna
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Troszczy się o komfort gości
B. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
C. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż
A. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. wózki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. pomocniki kelnerskie
D. szafki kelnerskie
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. paszportu
B. dowodu tożsamości
C. karty pobytu
D. karty zameldowania
Realizacja usług w recepcji
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. bankomat.
B. komputer.
C. skaner.
D. terminal POS.
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 110 do 120 cm
B. od 80 do 90 cm
C. od 90 do 110 cm
D. od 130 do 140 cm
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.
| Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | |
| Hall recepcyjny wielofunkcyjny: | ||||||||||
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 50 | 30 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 |
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 |
A. 80 m2
B. 50 m2
C. 170 m2
D. 105 m2
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:
A. paszportu
B. karty zameldowania
C. dowodu tożsamości
D. karty pobytu
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?
A. Rezerwacji usług
B. Obsługi w trakcie pobytu
C. Procedury check-out
D. Procedury check-in
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. Chart
B. Amadeus
C. DM Plaża
D. Fidelio
Realizacja usług w recepcji
Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju
A. w dodatkowe łóżko dla gościa
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości