Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. ignorancją
B. asertywnością
C. skrępowaniem
D. sarkazmem
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Protokół rzeczy pozostawionych
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 20 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?

Imię i nazwisko
Okres
od ................................. do .................................
Numer pokoju
Marka samochodu
Nr rejestracyjny

A. Recepcjonista.
B. Goniec.
C. Bagażowy.
D. Parkingowy.
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. pionu pobytowego
B. służby parterowej
C. działu technicznego
D. komórki administracyjnej
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Tour Manager.
B. Fidelio Front Office.
C. ReHot.
D. Galileo International.
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit parkingowy i wstępny rachunek
B. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
C. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
D. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 29 m2
C. 26 m2
D. 37 m2
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
Realizacja usług w recepcji

Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?

Harmonogram pobytu uczestników wycieczki
w hotelu 01-03.05.2019 r.
01.05.2019 r.
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1700wycieczka po okolicy
z przewodnikiem
godz. 1800kolacja
godz. 2000dyskoteka w klubie hotelowym
02.05.2019 r.
godz. 700śniadanie
godz. 800-1400wycieczka piesza w góry
z przewodnikiem
godz. 1500obiad w restauracji hotelowej
godz. 1800kolacja
godz. 2000ognisko
03.05.2019 r.
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1130zwiedzanie lokalnego muzeum
godz. 1200wyjazd gości

A. Techniczny, służby pięter, administracji.
B. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
C. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
D. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
Realizacja usług w recepcji

Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:

A. w samochodzie,
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. przed głównym wejściem
D. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 105 m2
B. 50 m2
C. 80 m2
D. 170 m2
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
C. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
D. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone

A. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
C. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 80 m2
B. 120 m2
C. 50 m2
D. 90 m2
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?

A. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. otwarciu konta gościa
B. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu