Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. ignorancją
B. asertywnością
C. skrępowaniem
D. sarkazmem
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Protokół rzeczy pozostawionych
 Realizacja usług w recepcji 
Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się
A. spostrzegawczość
B. punktualność
C. dyskrecję
D. dyspozycyjność
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
 Realizacja usług w recepcji 
Z zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy wynika, że pracownik obsługi pięter w obiekcie hotelowym powinien mieć zagwarantowane ergonomiczne
A. narzędzia pracy
B. środki czystości
C. stroje służbowe
D. materiały informacyjne
 Realizacja usług w recepcji 
Sprzątaczka podczas porządkowania pokoju może zawiesić na klamce od strony korytarza informację
A. room service
B. please do not disturb
C. please make up room
D. maid in room
 HGT.06  Pytanie 127 
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu? 
 
| Ponadto zamawiamy: | |
| 1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. | 
| 2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. | 
| 3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). | 
| 4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. | 
| 5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. | 
| 6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. | 
A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny  | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia  dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.  | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 30 m2
B. 20 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk? 
 
| Imię i nazwisko | 
| Okres | 
| od ................................. do ................................. | 
| Numer pokoju | 
| Marka samochodu | 
| Nr rejestracyjny | 
A. Recepcjonista.
B. Goniec.
C. Bagażowy.
D. Parkingowy.
 Realizacja usług w recepcji 
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
 Realizacja usług w recepcji 
Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do
A. pionu pobytowego
B. służby parterowej
C. działu technicznego
D. komórki administracyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
 Realizacja usług w recepcji 
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
| Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. | 
A. Tour Manager.
B. Fidelio Front Office.
C. ReHot.
D. Galileo International.
 Realizacja usług w recepcji 
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
B. strefę odnowy biologicznej
C. wyznaczone pomieszczenia dla palących
D. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
 Realizacja usług w recepcji 
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. marszałek województwa
B. starosta
C. wojewoda
D. prezydent miasta
 Realizacja usług w recepcji 
Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
 HGT.06  Pytanie 137 
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. kwit parkingowy i wstępny rachunek
B. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
C. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
D. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. telefon i faks
B. komputer i drukarka
C. internet i drukarka
D. telefon i internet
 Realizacja usług w recepcji 
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Telefonista
B. Kierownik zmiany
C. Relacje z gośćmi
D. Osoba informacyjna
 Realizacja usług w recepcji 
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. centrala telefoniczna
B. sejf
C. infokiosk
D. pokój bagażowy
 HGT.06  Pytanie 141 
 Realizacja usług w recepcji 
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wydanie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. zgromadzenie opłat od gościa
D. wsparcie przy bagażu
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości
A. 130 cm
B. 70 cm
C. 90 cm
D. 110 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych. 
 
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 35 m2
B. 29 m2
C. 26 m2
D. 37 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. technicznego
B. działu sprzedaży
C. służby pięter
D. służby parterowej
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
A. melancholik
B. sangwinik
C. flegmatyk
D. choleryk
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?
A. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?
A. Czasowo wyłączony z eksploatacji
B. Wyeksploatowany
C. Zwolniony do przygotowania
D. Zajęty
 HGT.06  Pytanie 148 
 Realizacja usług w recepcji 
Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu? 
 
| Harmonogram pobytu uczestników wycieczki w hotelu 01-03.05.2019 r.  | |
|---|---|
| 01.05.2019 r. | |
| godz. 1300 | przyjazd gości | 
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej | 
| godz. 1500-1700 | wycieczka po okolicy z przewodnikiem  | 
| godz. 1800 | kolacja | 
| godz. 2000 | dyskoteka w klubie hotelowym | 
| 02.05.2019 r. | |
| godz. 700 | śniadanie | 
| godz. 800-1400 | wycieczka piesza w góry z przewodnikiem  | 
| godz. 1500 | obiad w restauracji hotelowej | 
| godz. 1800 | kolacja | 
| godz. 2000 | ognisko | 
| 03.05.2019 r. | |
| godz. 900 | śniadanie | 
| godz. 1000-1130 | zwiedzanie lokalnego muzeum | 
| godz. 1200 | wyjazd gości | 
A. Techniczny, służby pięter, administracji.
B. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
C. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
D. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
 Realizacja usług w recepcji 
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu administracyjnego
B. regulaminu hotelowego
C. Kodeksu karnego
D. Kodeksu cywilnego
 Realizacja usług w recepcji 
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. w samochodzie,
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. przed głównym wejściem
D. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
 Realizacja usług w recepcji 
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. lobby i bagażowni
B. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
C. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
D. bagażowni oraz holu recepcyjnego
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych. 
 
| Podstawowe elementy dotyczące funkcji,  programu obsługowego i użytkowości obiektu  | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | |
| Hall recepcyjny wielofunkcyjny: | ||||||||||
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni  minimum (w m2)  | 50 | 50 | 30 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 | 
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni  dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.  | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 
A. 105 m2
B. 50 m2
C. 80 m2
D. 170 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:
A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
C. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
D. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
 Realizacja usług w recepcji 
Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone
A. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
C. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych. 
 
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ||||||
| 24. | Hall recepcyjny: | |||||
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m. | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | |
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | |
A. 80 m2
B. 120 m2
C. 50 m2
D. 90 m2
 HGT.06  Pytanie 156 
 Realizacja usług w recepcji 
Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny. 
 
Ponadto zamawiamy: 
  | 
A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
 Realizacja usług w recepcji 
Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?
A. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. otwarciu konta gościa
B. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. regulowanej
B. dopasowanej do najwyższego pracownika
C. dopasowanej do najcięższego pracownika
D. uniwersalnej, stałej
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia
A. sprawnie działająca winda osobowa
B. awaryjny system oświetleniowy
C. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
D. system klucza centralnego