Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
C. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
D. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. samodzielność
D. spostrzegawczość
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Umówić się na rozmowę w innym terminie
B. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
C. Nie okazywać, że gość go denerwuje
D. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacyjny
B. internetowy portal rezerwacji
C. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Aktywować system alarmowy i użyć broni
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
D. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. powiadomić przełożonego i policję
B. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
C. skontaktować się z policją i strażą pożarną
D. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
C. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
Realizacja usług w recepcji

Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?

A. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
B. odesłać klienta do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zamontowanie bramki do detekcji metali
B. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
C. wprowadzenie systemu monitoringu
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
B. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
Realizacja usług w recepcji

Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?

A. Towarzyszących, płatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Towarzyszących, nieodpłatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hotelikategorie
***************
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gościOOOOO
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parkingOO
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowegoOOO
O - wymagania obowiązkowe

A. 4*
B. 2*
C. 5*
D. 3*
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
D. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
Realizacja usług w recepcji

Do czego używany jest terminal POS?

A. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
B. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
C. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
D. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
C. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
D. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości