Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. introwertyk
B. choleryk
C. melancholik
D. sangwinik
 Realizacja usług w recepcji 
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
C. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
D. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
 Realizacja usług w recepcji 
Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?
A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. samodzielność
D. spostrzegawczość
 Realizacja usług w recepcji 
Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?
A. Umówić się na rozmowę w innym terminie
B. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
C. Nie okazywać, że gość go denerwuje
D. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
 Realizacja usług w recepcji 
Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to
A. komputerowy system rezerwacyjny
B. internetowy portal rezerwacji
C. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
D. globalny system dystrybucji
 Realizacja usług w recepcji 
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Aktywować system alarmowy i użyć broni
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
D. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Komputer, kasa fiskalna
B. Terminal płatniczy, komputer
C. Sejf, komputer
D. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?
A. Wyeksploatowany
B. Czasowo wyłączony z eksploatacji
C. Zwolniony do przygotowania
D. Zajęty
 HGT.06  Pytanie 169 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. gość prosi o tę usługę w nocy
B. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
C. gość wykazuje agresję
D. zajmują zbyt dużo miejsca
 Realizacja usług w recepcji 
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. potrawa zapiekana
B. pojazd mechaniczny
C. walizka podręczna
D. zwierzę żywe
 Realizacja usług w recepcji 
W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?
A. 4*
B. 5*
C. 2*
D. 3*
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest garni?
A. typ posiłku odchudzającego
B. typ alkoholu
C. typ dania mięsnego
D. jadalne elementy ozdobne potrawy
 HGT.06  Pytanie 173 
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. utrzymanie czystości w holu hotelowym
B. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
C. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
D. odprowadzenie gości do pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Pobytu
B. Rejestracyjna
C. Stałego klienta
D. Kredytowa
 HGT.06  Pytanie 175 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. zatrudnienie ochroniarzy
B. zapewnienie systemu monitoringu
C. prowadzenie depozytu
D. utrzymanie strzeżonego parkingu
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?
A. powiadomić przełożonego i policję
B. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
C. skontaktować się z policją i strażą pożarną
D. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
 HGT.06  Pytanie 177 
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
C. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 14m2
B. 8m2
C. 10m2
D. 12m2
 Realizacja usług w recepcji 
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
B. odesłać klienta do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. zamontowanie bramki do detekcji metali
B. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
C. wprowadzenie systemu monitoringu
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
 Realizacja usług w recepcji 
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. Chart
B. Fidelio
C. Amadeus
D. DM Plaza
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. kartę rejestracyjną
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. druk message
 Realizacja usług w recepcji 
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 20 do 50 cm
B. Od 30 do 65 cm
C. Od 40 do 75 cm
D. Od 50 do 80 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
B. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
 HGT.06  Pytanie 185 
 Realizacja usług w recepcji 
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
B. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
C. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
D. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
 Realizacja usług w recepcji 
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. produktu
B. dystrybucji
C. ceny
D. promocji
 Realizacja usług w recepcji 
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. uziemienie
B. odgromienie
C. zerowanie
D. faza
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Towarzyszących, płatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Towarzyszących, nieodpłatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
 Realizacja usług w recepcji 
Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?
A. "pokój w trakcie remontu"
B. "wstęp wzbroniony"
C. "pokój w trakcie sprzątania"
D. "nie przeszkadzać"
 Realizacja usług w recepcji 
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. jednostka mieszkalna
B. węzeł higieniczno - sanitarny
C. aneks kelnerski
D. mała sala konferencyjna
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym. 
 
| Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O | 
| Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
| Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
| O - wymagania obowiązkowe | |||||
A. 4*
B. 2*
C. 5*
D. 3*
 Realizacja usług w recepcji 
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
 Realizacja usług w recepcji 
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 2*
B. 1*
C. 3*
D. 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii
A. ceny
B. produktu
C. dystrybucji
D. promocji
 Realizacja usług w recepcji 
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. środki ochrony indywidualnej
B. płyny dezynfekujące
C. worki plastikowe do koszy
D. butelki z wodą mineralną
 Realizacja usług w recepcji 
Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z
A. karty gościa
B. blankietu informacyjnego
C. formularza rezerwacji
D. druk message
 HGT.06  Pytanie 197 
 Realizacja usług w recepcji 
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
D. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
 Realizacja usług w recepcji 
Do czego używany jest terminal POS?
A. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
B. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
C. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
D. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
 Realizacja usług w recepcji 
Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do
A. służbie pięter
B. służbie parterowej
C. dyrekcji
D. administracji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?
A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
C. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
D. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości