Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
B. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
C. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
D. Typ zagrożenia
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
C. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 3*, 4*, 5*
B. 4*, 5*
C. 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
Realizacja usług w recepcji

W przypadku budzenia gościa na jego prośbę, jakie elementy powinny być zawarte?

A. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia
B. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, podanie godziny, życzenie miłego dnia lub wieczoru
C. powitanie, podanie godziny, pożegnanie, weryfikacja nazwiska gościa
D. powitanie, zapytanie gościa o zamówienie budzenia, podanie godziny, pożegnanie
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w dodatkowe łóżko dla gościa
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
B. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
C. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
D. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. usunięcie materiałów łatwopalnych
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
D. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 58 m2
B. 50 m2
C. 35 m2
D. 30 m2
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
B. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
C. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
D. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
B. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu