Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są

A. suszarki i stół detaszerski
B. pralnico-wirówki i suszarki
C. prasa do odzieży i pralnice
D. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?

A. Kserokopiarka
B. Faks
C. Terminal
D. Skaner
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
D. zaprzestać pracy
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
Realizacja usług w recepcji

Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?

A. Uległą
B. Obojętną
C. Empatyczną
D. Asertywną
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaprosić go do biurka recepcyjnego
B. zaopiekować się jego bagażem
C. życzyć mu udanego pobytu
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. przywitania gościa przez managera hotelu
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. zameldowania gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wręczania kart pobytu
B. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
C. wręczania kluczy do pokoi
D. okazywania dokumentów tożsamości
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. pomocniki kelnerskie
B. szafki kelnerskie
C. wózki kelnerskie
D. regały kelnerskie
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
B. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
C. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
D. Rejestracja gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Gastro POS (GP)
B. Chart System (ChS)
C. Gastro Szef (GS)
D. Digital Signage (DS)
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. opuścić strefę zagrożenia
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
C. powiadomić pozostałych pracowników i gości
D. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Zerknąć do środka torby
B. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
C. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
D. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 19 maja
B. 16 maja
C. 17 maja
D. 18 maja
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:

A. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
B. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
C. sejf, schowek na bagaż, biurko
D. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz

A. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
B. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
C. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
D. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. powiadomić innych pracowników oraz gości
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
C. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
D. opuścić niebezpieczny obszar