Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Rejestracja gościa przy recepcji
C. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
D. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
B. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
C. zaproponować gościowi spacer po parku
D. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Chart System (ChS)
B. Gastro POS (GP)
C. Digital Signage (DS)
D. Gastro Szef (GS)
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
D. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Zerknąć do środka torby
B. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
C. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
D. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
B. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
C. powiadomić przełożonego i policję
D. skontaktować się z policją i strażą pożarną
Realizacja usług w recepcji

Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?

Harmonogram pobytu uczestników wycieczki
w hotelu 01-03.05.2019 r.
01.05.2019 r.
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1700wycieczka po okolicy
z przewodnikiem
godz. 1800kolacja
godz. 2000dyskoteka w klubie hotelowym
02.05.2019 r.
godz. 700śniadanie
godz. 800-1400wycieczka piesza w góry
z przewodnikiem
godz. 1500obiad w restauracji hotelowej
godz. 1800kolacja
godz. 2000ognisko
03.05.2019 r.
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1130zwiedzanie lokalnego muzeum
godz. 1200wyjazd gości

A. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
B. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
C. Techniczny, służby pięter, administracji.
D. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. przekazywanie wiadomości
B. wprowadzenie bariery językowej
C. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
D. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. krajowy system rezerwacji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 19 maja
B. 17 maja
C. 16 maja
D. 18 maja