Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?
A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Rejestracja gościa przy recepcji
C. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
D. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w klucznicę
B. w kasę fiskalną
C. w grafik dysponenta
D. w sejf depozytowy
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu cywilnego
B. Kodeksu administracyjnego
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna
A. zamknąć okna oraz drzwi
B. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
C. ewakuować gości używając wind
D. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
Realizacja usług w recepcji
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 130 do 140 cm
B. Od 110 do 120 cm
C. Od 100 do 110 cm
D. Od 120 do 130 cm
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw
A. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
B. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
C. zaproponować gościowi spacer po parku
D. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Chart System (ChS)
B. Gastro POS (GP)
C. Digital Signage (DS)
D. Gastro Szef (GS)
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 100 cm
B. 90 cm
C. 80 cm
D. 110 cm
Realizacja usług w recepcji
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. bankomatu
B. telefonu i faxu
C. telewizji satelitarnej
D. klucznicy
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
D. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
Realizacja usług w recepcji
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. zerowanie
B. faza
C. odgromienie
D. uziemienie
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. zameldowania się gościa
B. wejścia gościa do pokoju
C. podejścia gościa do recepcji
D. wejścia gościa do hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Dysponenta
B. Kasjera
C. Klucznika
D. Telefonisty
Realizacja usług w recepcji
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. ceny
B. dystrybucji
C. promocji
D. produktu
Realizacja usług w recepcji
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 30 do 65 cm
B. Od 20 do 50 cm
C. Od 50 do 80 cm
D. Od 40 do 75 cm
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. wrzucił je do skrzynki depozytowej
B. złożył je u pracownika recepcji
C. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
D. powierzył je do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w urządzenie fiskalne
B. w komputer z drukarką
C. w terminal POS
D. w sprzęt do imbusowania
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Zerknąć do środka torby
B. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
C. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
D. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. terminal POS
B. komputer z drukarką
C. kasę fiskalną
D. formularze faktur VAT
Realizacja usług w recepcji
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. marszałek województwa
B. wojewoda
C. prezydent miasta
D. starosta
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?
A. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
B. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
C. powiadomić przełożonego i policję
D. skontaktować się z policją i strażą pożarną
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Komputer, kasa fiskalna
B. Terminal płatniczy, komputer
C. Sejf, komputer
D. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 20 m2
B. 39 m2
C. 30m2
D. 29 m2
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji
Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?
| Harmonogram pobytu uczestników wycieczki w hotelu 01-03.05.2019 r. | |
|---|---|
| 01.05.2019 r. | |
| godz. 1300 | przyjazd gości |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1700 | wycieczka po okolicy z przewodnikiem |
| godz. 1800 | kolacja |
| godz. 2000 | dyskoteka w klubie hotelowym |
| 02.05.2019 r. | |
| godz. 700 | śniadanie |
| godz. 800-1400 | wycieczka piesza w góry z przewodnikiem |
| godz. 1500 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1800 | kolacja |
| godz. 2000 | ognisko |
| 03.05.2019 r. | |
| godz. 900 | śniadanie |
| godz. 1000-1130 | zwiedzanie lokalnego muzeum |
| godz. 1200 | wyjazd gości |
A. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
B. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
C. Techniczny, służby pięter, administracji.
D. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?
A. Zajęty
B. Wyeksploatowany
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji
D. Zwolniony do przygotowania
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
B. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
C. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. pośrednią
B. krytyczną
C. bezpośrednią
D. hierarchiczną
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.
Ponadto zamawiamy:
|
A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. infokiosk
B. pokój bagażowy
C. centrala telefoniczna
D. sejf
Realizacja usług w recepcji
W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli
A. przekazywanie wiadomości
B. wprowadzenie bariery językowej
C. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
D. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
Realizacja usług w recepcji
Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z
A. formularza rezerwacji
B. karty gościa
C. blankietu informacyjnego
D. druk message
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
B. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. w hotelach o standardzie 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 3*
B. 2*
C. 1*
D. 4*
Realizacja usług w recepcji
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
A. krajowy system rezerwacji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany
A. dyrektor hotelu
B. kierownik recepcji
C. dyrektor finansowy
D. kierownik działu pięter
Realizacja usług w recepcji
Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?
A. 19 maja
B. 17 maja
C. 16 maja
D. 18 maja
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. jednostka mieszkalna
B. aneks kelnerski
C. węzeł higieniczno - sanitarny
D. mała sala konferencyjna
Realizacja usług w recepcji
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. przez rozmowę telefoniczną
B. za pośrednictwem dyrektora hotelu
C. w sposób pokojowy
D. z wykorzystaniem automatu telefonicznego