Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 37 m2
B. 31 m2
C. 42 m2
D. 25 m2
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 35 m2
C. 20 m2
D. 45 m2
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
B. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
D. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
C. są przystosowane do samoobsługi gości
D. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji

System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:

A. GHP
B. TQM
C. HACCP
D. QACP
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
C. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 37 m2
B. 35 m2
C. 29 m2
D. 26 m2
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Magnificencja
B. Jego Świątobliwość
C. Jego Eminencja
D. Jego Ekscelencja
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
C. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
D. od momentu przeprowadzenia zameldowania
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 50 m2
B. 80 m2
C. 170 m2
D. 105 m2
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 90 m2
B. 80 m2
C. 120 m2
D. 50 m2
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
C. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zmniejszy się
B. zwiększy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. nie ulegnie zmianie