Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. motele
B. pensjonaty
C. schroniska
D. kempingi
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
 Realizacja usług w recepcji 
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Dom wczasowy
B. Pensjonat
C. Schronisko młodzieżowe
D. Gospodarstwo agroturystyczne
 HGT.06  Pytanie 124 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. obywatelstwa gościa
B. numeru apartamentu
C. okresu pobytu
D. kosztu noclegu
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II. 
 
| Wymagania | Kategorie | |||
| I | II | III | ||
| V. Część mieszkalna | ||||
| 14 | Minimalna powierzchnia pokoju w m2 (bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju): 1-osobowego 2-osobowego 3-osobowego 4-osobowego większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)  | 9 12 15 17 2,5  | 8 10 13 16 2,5  | 8 8 12 15 2,5  | 
A. 37 m2
B. 31 m2
C. 42 m2
D. 25 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do
A. wojewody
B. marszałka województwa
C. ministra gospodarki
D. burmistrza
 Realizacja usług w recepcji 
Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?
A. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny  | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia  dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.  | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 30 m2
B. 35 m2
C. 20 m2
D. 45 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin hotelowy
B. Statut hotelu
C. Instrukcja bhp
D. Księga meldunkowa
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. schronisko młodzieżowe
B. schronisko górskie
C. motel
D. pensjonat
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
B. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
 Realizacja usług w recepcji 
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
B. strefę odnowy biologicznej
C. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
D. wyznaczone pomieszczenia dla palących
 Realizacja usług w recepcji 
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
D. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
 Realizacja usług w recepcji 
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. wojewoda
B. marszałek województwa
C. starosta
D. prezydent miasta
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
 Realizacja usług w recepcji 
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. wyjazdową
B. międzynarodową
C. krajową
D. przyjazdową
 Realizacja usług w recepcji 
Co oznacza skrót TQM?
A. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. system kontroli zewnętrznej
D. duńską sieć hotelową
 HGT.06  Pytanie 141 
 Realizacja usług w recepcji 
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. usługi turystyczne
B. hotelarstwo
C. usługi hotelarskie
D. turystyka
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy
A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
C. są przystosowane do samoobsługi gości
D. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
 Realizacja usług w recepcji 
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. l*-5*
B. 3*-5*
C. 4*-5*
D. 2*-5*
 HGT.06  Pytanie 145 
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. recepcjonista dyspozytor
B. dyrektor hotelu
C. concierge
D. menadżer recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. TQM
C. HACCP
D. QACP
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
C. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to
A. domy wycieczkowe
B. motele
C. schroniska młodzieżowe
D. pensjonaty
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych. 
 
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 37 m2
B. 35 m2
C. 29 m2
D. 26 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Śniadanie składające się z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, a także kawy lub herbaty, jest typowe dla kuchni
A. francuskiej
B. włoskiej
C. hiszpańskiej
D. niemieckiej
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Magnificencja
B. Jego Świątobliwość
C. Jego Eminencja
D. Jego Ekscelencja
 Realizacja usług w recepcji 
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. POT
B. AIH
C. PIH
D. UN WTO
 Realizacja usług w recepcji 
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. regulaminu hotelowego
B. Kodeksu karnego
C. Kodeksu cywilnego
D. Kodeksu administracyjnego
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
C. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
D. od momentu przeprowadzenia zameldowania
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych. 
 
| Podstawowe elementy dotyczące funkcji,  programu obsługowego i użytkowości obiektu  | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | |
| Hall recepcyjny wielofunkcyjny: | ||||||||||
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni  minimum (w m2)  | 50 | 50 | 30 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 | 
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni  dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.  | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 
A. 50 m2
B. 80 m2
C. 170 m2
D. 105 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych. 
 
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ||||||
| 24. | Hall recepcyjny: | |||||
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m. | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | |
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | |
A. 90 m2
B. 80 m2
C. 120 m2
D. 50 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do
A. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
C. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
 Realizacja usług w recepcji 
Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się
A. polecenia zapłaty
B. polecenia przelewu
C. czeku rozrachunkowego
D. wpłaty do kasy
 Realizacja usług w recepcji 
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Legitymacja ubezpieczeniowa
B. Dowód tożsamości
C. Prawo jazdy
D. Paszport
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. zmniejszy się
B. zwiększy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. nie ulegnie zmianie