Filtrowanie pytań
 HGT.06  Pytanie 161 
 Realizacja usług w recepcji 
A. 30 dni
B. 21 dni
C. 7 dni
D. 14 dni
 Realizacja usług w recepcji 
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
 HGT.06  Pytanie 163 
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest voucher?
A. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
B. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
C. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
 Realizacja usług w recepcji 
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
D. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
 Realizacja usług w recepcji 
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. niska jakość oraz niska cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. wysoka jakość oraz wysoka cena
D. wysoka jakość oraz niska cena
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Prawo jazdy
B. Legitymacja służbowa
C. Legitymacja studencka
D. Książeczka zdrowia
 Realizacja usług w recepcji 
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą
A. 22%
B. 7%
C. 8%
D. 23%
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii
A. 1*
B. 3*
C. 2*
D. 4*
 HGT.06  Pytanie 170 
 Realizacja usług w recepcji 
Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?
A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
D. wyłącznie koszt za pokój
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. pensjonat
B. dom wycieczkowy
C. motel
D. schronisko młodzieżowe
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest hotel?
A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
 Realizacja usług w recepcji 
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. telefonicznej
B. bezpośredniej
C. nawerbalnej
D. korespondencyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. motele
B. domy wycieczkowe
C. pola biwakowe
D. kempingi
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla
A. domu wycieczkowego
B. motelu
C. pensjonatu
D. domu wczasowego
 Realizacja usług w recepcji 
W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?
A. 4*
B. 3*
C. 5*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
B. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
C. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
D. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
C. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
D. hotele, motele i schroniska
 HGT.06  Pytanie 179 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. utrzymanie strzeżonego parkingu
B. zatrudnienie ochroniarzy
C. zapewnienie systemu monitoringu
D. prowadzenie depozytu
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. hotel
B. schronisko młodzieżowe
C. dom wycieczkowy
D. akademik
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Pola biwakowe i pola namiotowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Kempingi i domy wycieczkowe
 Realizacja usług w recepcji 
Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest
A. *gwiazdką
B. cyfrą rzymską III
C. ***gwiazdkami
D. cyfrą rzymską I
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych organizacji międzynarodowych związanych z hotelarstwem przyjęła jako motto hasło "Gość gospodarzowi świętym"?
A. IHRA
B. AHMA
C. HOTREC
D. HoReCa
 HGT.06  Pytanie 184 
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o dostarczanie prasy na życzenie gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
 Realizacja usług w recepcji 
Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim
A. spadek dochodów społeczeństwa
B. wzrost dochodów społeczeństwa
C. ograniczenie wydatków w domach
D. wzrost cen usług hotelowych
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 14m2
B. 8m2
C. 10m2
D. 12m2
 Realizacja usług w recepcji 
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:
A. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
B. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
C. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
D. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii
A. 2*,3*,4*,5*
B. 4*,5*
C. 3*,4*,5*
D. 1*,2*,3*,4*,5*
 HGT.06  Pytanie 189 
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?
A. tylko 5*
B. 1* i 2*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2* i 3*
 Realizacja usług w recepcji 
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. położenie miejsca
B. promocja na targach, jakość produktu
C. ilość obiektów noclegowych
D. wielkość obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4*
B. 4* i 5*
C. 5*
D. 3* i 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Psy.
B. Gwiazdy.
C. Dojne krowy.
D. Zagadkowe dzieci.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. pola biwakowe
B. campingi
C. pola namiotowe
D. stanice
 Realizacja usług w recepcji 
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. w motelach każdej klasy
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się
A. jedną gwiazdką *
B. cyfrą rzymską III
C. cyfrą rzymską I
D. trzema gwiazdkami ***
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 8%
B. 7%
C. 22%
D. 23%
 Realizacja usług w recepcji 
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. marszałka województwa
B. burmistrza
C. ministra gospodarki
D. wojewody
 Realizacja usług w recepcji 
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. wzrost podaży i spadek popytu
B. spadek popytu i podaży
C. wzrost popytu i podaży
D. spadek podaży i wzrost popytu
 Realizacja usług w recepcji 
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie