Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
Realizacja usług w recepcji

Czym jest voucher?

A. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
B. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
C. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to akronim, który odnosi się do

A. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
D. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Prawo jazdy
B. Legitymacja służbowa
C. Legitymacja studencka
D. Książeczka zdrowia
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
B. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
C. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
D. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Pola biwakowe i pola namiotowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Kempingi i domy wycieczkowe
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o dostarczanie prasy na życzenie gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
Realizacja usług w recepcji

Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim

A. spadek dochodów społeczeństwa
B. wzrost dochodów społeczeństwa
C. ograniczenie wydatków w domach
D. wzrost cen usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
B. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
C. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
D. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa

A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. w motelach każdej klasy
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. jedną gwiazdką *
B. cyfrą rzymską III
C. cyfrą rzymską I
D. trzema gwiazdkami ***
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie