Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. starosta
B. prezydent miasta
C. marszałek województwa
D. wojewoda
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin hotelowy
B. Księga meldunkowa
C. Instrukcja bhp
D. Statut hotelu
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. usługa motoryzacyjna
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kwiatów
D. sprzedaż kosmetyków
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 30m2
B. 29 m2
C. 39 m2
D. 20 m2
Realizacja usług w recepcji
Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. domu gościnnego
B. domu wycieczkowego
C. obiektu wypoczynkowego
D. miejsca noclegowego typu motel
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. schronisko młodzieżowe
B. motel
C. pensjonat
D. schronisko górskie
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. POT
B. PIT
C. AIH
D. UNWTO
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. konserwatyzm
B. tradycjonalizm
C. punktualność
D. gadatliwość
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
B. w hotelach o standardzie 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. pole biwakowe
B. pensjonat
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zwiększy się
B. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
C. spadnie
D. zostanie na tym samym poziomie
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. QACP
C. TQM
D. HACCP
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się
A. jedną gwiazdką *
B. trzema gwiazdkami ***
C. cyfrą rzymską I
D. cyfrą rzymską III
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. zwiększenie liczby odwiedzających
B. ulepszenie estetyki
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. ochrona interesów konsumenta
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. aneks kelnerski
B. mała sala konferencyjna
C. węzeł higieniczno - sanitarny
D. jednostka mieszkalna
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zapewnienia korzyści.
B. zagwarantowania płynności finansowej.
C. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
D. zabezpieczenia roszczenia gościa.
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć
A. schroniska młodzieżowego
B. domu wycieczkowego
C. pola biwakowego
D. domu studenckiego
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to
A. pola biwakowe
B. kempingi
C. motele
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. przelewem
B. kartą płatniczą
C. gotówką
D. walutą obcą
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
B. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
C. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
D. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?
| Rozdział 5 |
| Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów |
| Art.18 |
| 1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. |
| 2.(…) |
| Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708) |
A. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
B. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
C. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
D. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4*i5*
Realizacja usług w recepcji
Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od
A. zmiany preferencji klientów
B. spadku dochodów społeczeństwa
C. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
D. zmiany cen produktów i usług powiązanych
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. kategorii 4* i 5*
B. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. kategorii 3*, 4* oraz 5*
D. wszystkich kategoriach
Realizacja usług w recepcji
Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
B. Organizacja Narodów Zjednoczonych
C. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
D. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji
Czym jest voucher?
A. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
B. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
C. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
Realizacja usług w recepcji
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. wyłącznie na korytarzach
B. tylko w strefie gastronomicznej
C. jedynie w strefie noclegowej
D. w całym obiekcie
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 3*
B. 2*
C. 4*
D. 5*
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
C. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
D. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. usługi turystyczne
B. turystyka
C. hotelarstwo
D. usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. hotel dla gości
B. hotel
C. pole campingowe
D. obiekt pensjonatowy
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 8%
C. 23%
D. 7%
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC
A. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
C. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
D. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 37 m2
B. 35 m2
C. 26 m2
D. 29 m2
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
B. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
C. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
D. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
Realizacja usług w recepcji
W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:
A. mączne z sosami zasmażanymi
B. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
C. rybne, gotowane na parze z warzywami
D. mięsne, głównie przygotowywane na patelni