Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
B. wszystkich hoteli
C. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
D. tylko hoteli 3, 4 i 5*
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:

A. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
B. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
C. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
D. sejf, schowek na bagaż, biurko
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
B. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zapewnienia korzyści.
B. zagwarantowania płynności finansowej.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
B. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
C. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
D. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
B. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
C. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
B. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
C. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
D. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
C. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
C. Polska Izba Hotelarstwa.
D. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
B. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
C. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
D. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
C. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
B. Organizacja Narodów Zjednoczonych
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Dom wycieczkowy
B. Pensjonat
C. Schronisko
D. Schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 3*, 4*, 5*
B. 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. 4*, 5*