Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
B. Legitymacji studenckiej
C. Paszportu
D. Prawa jazdy
 HGT.06  Pytanie 282 
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. wejścia gościa do pokoju
B. wejścia gościa do hotelu
C. podejścia gościa do recepcji
D. zameldowania się gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest HACCP?
A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. pięciu kondygnacji
B. dwóch kondygnacji
C. czterech kondygnacji
D. trzech kondygnacji
 Realizacja usług w recepcji 
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
B. Pensjonat
C. Dom Pracy Twórczej
D. Ośrodek Wczasowy
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. turystom lub odwiedzającym
B. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
C. grupom turystycznym z zagranicy
D. gościom hotelowym
 Realizacja usług w recepcji 
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
C. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 5*
B. 3*
C. 4*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?
A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
C. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
D. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
A. Ilość obiektów noclegowych
B. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
C. Zwiększenie zamożności obywateli
D. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*. 
 
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| IV. Część mieszkalna | ||||||
| 26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O | 
| 1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
| 2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
| 3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
| 4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 | ||||
A. 10 m2
B. 18 m2
C. 12 m2
D. 16 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?
A. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
B. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
C. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
D. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych. 
 
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 30 m2
B. 50 m2
C. 35 m2
D. 58 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?
A. Schronisko młodzieżowe
B. Dom wycieczkowy
C. Pensjonat
D. Kemping
 Realizacja usług w recepcji 
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
D. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
 HGT.06  Pytanie 296 
 Realizacja usług w recepcji 
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 19.00
B. 18.00
C. 14.00
D. 12.00
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Świątobliwość
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Eminencja
D. Jego Magnificencja
 Realizacja usług w recepcji 
Co to jest standardowa karta menu?
A. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
B. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
C. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
 HGT.06  Pytanie 299 
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*? 
 
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||
A. 2, 3, 4
B. 1, 3, 5
C. 3, 4, 5
D. 1, 2, 4
 Realizacja usług w recepcji 
W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie
A. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
B. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
C. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
D. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane
A. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
B. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
C. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
D. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić
A. 13 m2
B. 12 m2
C. 9 m2
D. 14 m2
 Realizacja usług w recepcji 
W jakiej najniższej klasie hotelu z 30 pokojami recepcja musi być wyposażona w czytnik kart płatniczych?
A. 3*
B. 1*
C. 4*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące
A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. swoim gościom całodzienne wyżywienie
C. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 12 m2
B. 14 m2
C. 8 m2
D. 10 m2
 HGT.06  Pytanie 306 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach
A. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
B. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
C. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
D. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów
A. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
B. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
C. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
D. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
D. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
 Realizacja usług w recepcji 
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
D. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:
A. schronisko
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
 HGT.06  Pytanie 311 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. osobny dźwig towarowo-osobowy
B. strzeżony parking
C. dostęp do Internetu w pokojach
D. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych. 
 
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 50 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
B. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
C. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to
A. hotele
B. pensjonaty
C. kempingi
D. schroniska
 Realizacja usług w recepcji 
Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?
A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Komisja Normalizacyjna
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. karawaningi
B. pola biwakowe
C. pola namiotowe
D. kempingi
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 39 m2
B. 20 m2
C. 29 m2
D. 30m2
 Realizacja usług w recepcji 
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
 HGT.06  Pytanie 319 
 Realizacja usług w recepcji 
Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?
A. usługi turystyczne
B. usługi hotelarskie
C. hotelarstwo
D. turystyka
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
D. Schroniska i kempingi.