Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. turystom lub odwiedzającym
B. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
C. grupom turystycznym z zagranicy
D. gościom hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to

A. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
C. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
C. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
D. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 10 m2
B. 18 m2
C. 12 m2
D. 16 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
B. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
C. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
D. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 50 m2
C. 35 m2
D. 58 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Schronisko młodzieżowe
B. Dom wycieczkowy
C. Pensjonat
D. Kemping
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
D. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Świątobliwość
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Eminencja
D. Jego Magnificencja
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
B. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
C. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 2, 3, 4
B. 1, 3, 5
C. 3, 4, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
B. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
C. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
D. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane

A. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
B. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
C. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
D. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące

A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. swoim gościom całodzienne wyżywienie
C. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
B. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
C. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
D. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów

A. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
B. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
C. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
D. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
D. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
D. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. schronisko
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
B. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
C. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Komisja Normalizacyjna
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
D. Schroniska i kempingi.