Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
B. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
C. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
D. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. wyłącznie 5*
 HGT.06  Pytanie 204 
 Realizacja usług w recepcji 
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Rezydencyjnego
B. Biznesowego
C. Aparthotelu
D. Garni
 Realizacja usług w recepcji 
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. jednostka mieszkalna
B. węzeł higieniczno - sanitarny
C. aneks kelnerski
D. mała sala konferencyjna
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. kempingów
B. pensjonatów
C. mieli
D. hoteli
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym. 
 
| Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O | 
| Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
| Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
| O - wymagania obowiązkowe | |||||
A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to
A. kemping
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?
A. 3*, 4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 2*, 3* i 4*
D. 3* i 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?
A. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
B. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
C. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
D. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
 Realizacja usług w recepcji 
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 3*
B. 1*
C. 2*
D. 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Prawo podaży
B. Efekt Veblena
C. Prawo popytu
D. Efekt Giffena
 HGT.06  Pytanie 214 
 Realizacja usług w recepcji 
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 1* - 5*
B. 4* - 5*
C. 3* - 5*
D. 2* - 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. NOPPH
B. POT
C. WTO
D. PIT
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. PIT
B. IHRA
C. PZH
D. HoReCa
 Realizacja usług w recepcji 
Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?
A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy
D. Polskiej Izby Hoteli
 Realizacja usług w recepcji 
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
 Realizacja usług w recepcji 
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. wyłącznie na korytarzach
B. jedynie w strefie noclegowej
C. tylko w strefie gastronomicznej
D. w całym obiekcie
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. zwiększenie liczby odwiedzających
B. ochrona interesów konsumenta
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. ulepszenie estetyki
 Realizacja usług w recepcji 
Obiektem branży hotelarskiej jest budynek
A. urlopowy
B. wycieczkowy
C. wczasowy
D. wypoczynkowy
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Allotment
B. Czarter
C. Umowa agencyjna
D. Umowa zlecenia
 Realizacja usług w recepcji 
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
D. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?
A. Jego Magnificencja
B. Panie Dyrektorze
C. Szanowny Rektorze
D. Wasza Ekscelencja
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
A. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
B. 4 typy oznaczone gwiazdkami
C. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
D. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
 HGT.06  Pytanie 227 
 Realizacja usług w recepcji 
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?
A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
 HGT.06  Pytanie 228 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. usługa motoryzacyjna
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kosmetyków
D. sprzedaż kwiatów
 Realizacja usług w recepcji 
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Schronisko.
B. Schronisko młodzieżowe.
C. Pole namiotowe.
D. Pole biwakowe.
 Realizacja usług w recepcji 
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
B. w hotelach o standardzie 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Karta meldunkowa
B. Regulamin hotelowy
C. Regulamin bhp
D. Regulamin pracy
 Realizacja usług w recepcji 
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
A. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
C. w każdym hotelu
D. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. schronisko
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. pole biwakowe
 Realizacja usług w recepcji 
Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się
A. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
B. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
C. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
D. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
 Realizacja usług w recepcji 
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. dystrybucji
B. public relations
C. sprzedaży osobistej
D. sponsoringu
 Realizacja usług w recepcji 
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?
A. 1*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
D. Schroniska i domy wycieczkowe
 Realizacja usług w recepcji 
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IYHF
B. HoReCa
C. HOTREC
D. IHRA
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. AIH
B. HORECA
C. HOTREC
D. IH&RA