Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji

Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?

A. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
B. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
C. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
D. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hotelikategorie
***************
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gościOOOOO
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parkingOO
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowegoOOO
O - wymagania obowiązkowe

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. kemping
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
B. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
C. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
D. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Prawo podaży
B. Efekt Veblena
C. Prawo popytu
D. Efekt Giffena
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy
D. Polskiej Izby Hoteli
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.

A. Allotment
B. Czarter
C. Umowa agencyjna
D. Umowa zlecenia
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
D. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
C. w każdym hotelu
D. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. schronisko
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. pole biwakowe
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
B. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
C. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
D. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
D. Schroniska i domy wycieczkowe