Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji
A. schronisko młodzieżowe
B. motel
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 242
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. faktura
B. voucher
C. wyliczenie kosztów
D. zlecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. w sposób pokojowy
B. za pośrednictwem dyrektora hotelu
C. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
D. przez rozmowę telefoniczną
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?
A. Polecenie przelewu
B. Potwierdzenie z terminala
C. Paragon fiskalny
D. Fakturę proforma
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić
A. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
B. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
C. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
D. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?
A. Budzenia
B. Konferencyjnej
C. Noclegowej
D. Rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. otwarciu konta gościa
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. dźwigowego
B. portiera
C. bagażowego
D. gońca
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą
A. 25%
B. 50%
C. 75%
D. 100%
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najbardziej odpowiednia dla rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, która zatrzymała się w hotelu?
A. Kręgielnia
B. Spływ kajakowy
C. Sala zabaw
D. Sala fitness
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę pobytu
C. Grafik usług dodatkowych
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
C. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
D. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wręczania kart pobytu
B. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
C. wręczania kluczy do pokoi
D. okazywania dokumentów tożsamości
HGT.06 Pytanie 1 254
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Wymianę pościeli
B. Masaż relaksacyjny
C. Dodatkową poduszkę
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji
Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim
A. wzrost dochodów społeczeństwa
B. wzrost cen usług hotelowych
C. ograniczenie wydatków w domach
D. spadek dochodów społeczeństwa
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.
A. Gwarantowaną
B. Niepotwierdzoną
C. Przedwstępną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. w ustalonych godzinach
B. przez 12 godzin w ciągu dnia
C. w określonym czasie
D. przez całą dobę
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik obsługi parterowej.
B. recepcjonista koordynator.
C. pracownik relacji z gośćmi.
D. recepcjonista concierge.
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?
A. Rosyjski
B. Brytyjski
C. Niemiecki
D. Francuski
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Domu wycieczkowym
B. Motelu
C. Ośrodku wypoczynkowym
D. Pensjonacie
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?
A. Osobista opieka nad gościem
B. Obsługa usługi budzenia
C. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
D. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji
Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii
A. promocji
B. produktu
C. dystrybucji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez biuro podróży
B. czek turystyczny
C. voucher wydany przez hotel
D. czek podróżniczy
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. korespondencyjnej
B. nawerbalnej
C. telefonicznej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Schronisko młodzieżowe
B. Pensjonat
C. Schronisko
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Przeprowadzenie remontu hotelu
B. Rozdawanie ulotek klientom
C. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
D. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji
Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?
A. zmniejszy się o 10%
B. zwiększy się o 20%
C. zwiększy się o 10%
D. zmniejszy się o 20%
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. pensjonatów
B. mieli
C. hoteli
D. kempingów
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
A. Siłownia
B. Sala zabaw
C. Kręgielnia
D. Spływ kajakowy
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?
A. Czasowo wyłączony z eksploatacji
B. Zwolniony do przygotowania
C. Wyeksploatowany
D. Zajęty
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. strefę odnowy biologicznej
B. wyznaczone pomieszczenia dla palących
C. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
D. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 220,50 zł
B. 250,00 zł
C. 242,50 zł
D. 970,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Kierownik zmiany
B. Relacje z gośćmi
C. Telefonista
D. Osoba informacyjna
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 240 zł
B. 200 zł
C. 60 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Umowa zlecenia
B. Czarter
C. Allotment
D. Umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. wzrost popytu i podaży
B. wzrost podaży i spadek popytu
C. spadek popytu i podaży
D. spadek podaży i wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?
A. Spaghetti Bolognese
B. Kotlet schabowy
C. Boeuf Strogonow
D. Pudding Yorkshire
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. punktualność
B. gadatliwość
C. konserwatyzm
D. tradycjonalizm
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
A. Technicznego
B. Księgowości
C. Rezerwacji
D. Zaopatrzenia
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. gwarantowaną
B. kredytową
C. niegwarantowaną
D. przedwstępną