Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Ilustracja do pytania 1
A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 1 242
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu zadzwoniła pani Marta Kowalska z prośbą o zarezerwowanie pokoju 2-osobowego z łożem małżeńskim w terminie od 13 do 15 sierpnia. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż numer pokoju, który powinien przydzielić jej recepcjonista.

Ilustracja do pytania 2
A. 106
B. 105
C. 108
D. 107
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiadający 50 pokoi przyjął na 14 lipca 2018 r. 55 rezerwacji. Jak nazywa się ta praktyka?

A. Timesharing.
B. Booking.
C. Outsourcing.
D. Overbooking.
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Ilustracja do pytania 4
A. potwierdzenie rezerwacji.
B. grafik rezerwacji.
C. karta rezerwacyjna.
D. formularz rezerwacyjny.
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację biletu na prom. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Chart
C. Voyager
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji

Kiedy najpóźniej recepcjonista powinien był wysłać odpowiedź klientowi na zamieszczone zapytanie?

Ilustracja do pytania 6
A. 17.02.2018 r.
B. 11.02.2018 r.
C. 27.02.2018 r.
D. 10.02.2018 r.
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza recepcjonista w celu zapisania wszystkich szczegółów przyjętej rezerwacji?

A. Grafik rezerwacji.
B. Księgę rejestracyjną.
C. Formularz rezerwacyjny.
D. Kartę obciążeń.
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, ile i jaki rodzaj pokoi należy zarezerwować dla grupy z Głogowa.

Ilustracja do pytania 8
A. 10 pokoi TPL, 1 pokój DBL.
B. 15 pokoi TPL, 2 pokoje DBL.
C. 30 pokoi DBL, 2 pokoje SGL.
D. 15 pokoi DBL, 2 pokoje TPL.
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji

Która karta stanowi podstawę do wydania gościowi klucza do pokoju hotelowego?

A. Kredytowa.
B. Rejestracyjna.
C. Stałego klienta.
D. Pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Ilustracja do pytania 10
A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Kierownikowi recepcji.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji

Do pensjonatu przybyła rodzina Kowalskich bez wcześniejszej rezerwacji. Które usługi, oprócz noclegowych, należy obowiązkowo zapewnić gościom, jeżeli takie będzie ich życzenie, bez względu na kategorię pensjonatu?

A. Miejsce parkingowe.
B. Co najmniej dwa posiłki dziennie.
C. Wypożyczenie rowerów.
D. Bezprzewodowy Internet.
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, jeżeli niedowidzący gość hotelu ma problem z wypełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Poprosić kierownika recepcji, aby wypełnił dokument za gościa.
B. Ominąć tę czynność i wydać gościowi klucz.
C. Nie informując gościa wypełnić dokument samodzielnie.
D. Zaproponować gościowi pomoc oraz ustalić jej zakres.
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych czynności powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią podczas procedury check-in grupy?

A. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy.
B. Zapytać, na jakie nazwisko była dokonana rezerwacja.
C. Przekazać pilotowi karty pobytu.
D. Udzielić informacji dotyczących usług świadczonych w hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 254
Realizacja usług w recepcji

Która czynność wykonana przez gościa podczas procedury check-in jest potwierdzeniem jego pobytu w hotelu?

A. Okazanie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji.
B. Wypełnienie karty parkingowej.
C. Złożenie podpisu na karcie pobytu.
D. Okazanie recepcjoniście dokumentu tożsamości.
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, jeżeli został telefonicznie poproszony o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Zadzwonić do gościa i przedstawić informację z pamięci.
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi.
C. Zapisać szczegóły na druku message i dołączyć do dokumentacji hotelowej.
D. Zapisać szczegóły na druku message i powiadomić gościa o wiadomości.
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji

Klient zainteresowany organizacją szkolenia w hotelu oczekuje od recepcjonisty przede wszystkim informacji na temat

A. kosztów korzystania z systemu tłumaczeń symultanicznych.
B. cen wynajęcia sal wielofunkcyjnych.
C. usług dodatkowych świadczonych w hotelu.
D. menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych.
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu położonego na obrzeżach Karpacza poprosił recepcjonistę o wskazanie drogi do Muzeum Sportu i Turystyki, znajdującego się w centrum tej miejscowości. Z którego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego.
B. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego.
C. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego.
D. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich.
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę powinien zaproponować recepcjonista fanom szczypiorniaka spędzającym weekend w hotelu?

A. Skorzystanie z siłowni hotelowej.
B. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej.
C. Wycieczkę po miejscowych muzeach.
D. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej.
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.

Ilustracja do pytania 19
A. 6 kart.
B. 12 kart.
C. 11 kart.
D. 17 kart.
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy niezmotoryzowanemu gościowi, jeżeli ma on zakupiony bilet kolejowy na przejazd na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na przelot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transfer z hotelu na lotnisko.
B. Transfer z hotelu na dworzec kolejowy.
C. Transfer z lotniska do hotelu.
D. Transfer z dworca kolejowego do hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji

Po wyrejestrowaniu z hotelu grupa turystyczna musi czekać 4 godziny na przyjazd autokaru. Którą usługę przede wszystkim powinien zaproponować recepcjonista gościom?

A. Wykupienie dodatkowej doby w specjalnej cenie.
B. Pobyt w płatnej strefie SPA&Wellness.
C. Skorzystanie z hotelowej przechowalni bagażu.
D. Wykupienie dodatkowego wyżywienia.
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o dodatkową poduszkę i koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o prośbie gościa?

A. Pokojową.
B. Magazyniera pościeli.
C. Pracownika zaopatrzenia.
D. Korytarzową.
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu 15 maja i następnego dnia zdeponował w sejfie hotelowym na trzy doby laptopa. Którą datę wydania powinien wpisać recepcjonista w kwicie depozytowym?

A. 17 maja.
B. 19 maja.
C. 18 maja.
D. 16 maja.
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj usług oferuje hotel, jeżeli zakres usług dodatkowych oparty jest na sentencji sanus per aquam ?

A. Rekreacyjne.
B. Spa.
C. Turystyczne.
D. Medyczne.
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista rozliczając należność za pobyt gościa kartą kredytową, powinien sprawdzić oprócz imienia i nazwiska okaziciela karty

A. miesiąc, rok końca ważności karty, podpis okaziciela.
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
D. rok końca ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji

Wskaż usługę bezpłatnie świadczoną w hotelu na życzenie gości.

A. Zamówienie taksówki.
B. Zamówienie posiłku do pokoju.
C. Czyszczenie odzieży.
D. Korzystanie z odnowy biologicznej.
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji

Z którą formą płatności jest związana preautoryzacja środków finansowych na zamówione w pensjonacie przez gościa usługi noclegowe i wyżywienie?

A. Poleceniem przelewu.
B. Przekazem pocztowym.
C. Gotówką.
D. Kartą płatniczą.
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Ilustracja do pytania 28
A. ilościowego.
B. terminowego.
C. sezonowego.
D. promocyjnego.
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj ceny zastosowano w panelu rezerwacyjnym do wyliczenia kosztów pobytu?

Ilustracja do pytania 29
A. Obniżoną.
B. Promocyjną.
C. Sezonową.
D. Podstawową.
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość netto usługi żywieniowej, jeżeli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka podatku VAT 8%.

A. 58,90 zł
B. 56,00 zł
C. 69,12 zł
D. 59,26 zł
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Ilustracja do pytania 31
A. 1 785,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Ilustracja do pytania 32
A. 14,81 zł
B. 18,70 zł
C. 40,65 zł
D. 37,40 zł
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem którego pracownika recepcji jest rejestrowanie gości?

A. Kasjera.
B. Klucznika.
C. Telefonisty.
D. Dysponenta.
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji

Pomoc gościom hotelu 4* w przeniesieniu walizki z recepcji do pokoju jest obowiązkiem

A. gońca.
B. dźwigowego.
C. portiera.
D. bagażowego.
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji

Do zadań którego z pracowników hotelu 5* należy zaplanowanie na prośbę gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?

A. Recepcjonisty concierge.
B. Kierownika recepcji.
C. Boya hotelowego.
D. Managera hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest najbardziej odpowiedni dla przebywającej w hotelu, w ramach konkursu geograficznego, grupy gimnazjalistów?

A. Sauna, kasyno, gra miejska.
B. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza.
C. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska.
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza.
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel, sponsorując imprezę dobroczynną na rzecz dzieci niepełnosprawnych?

A. Akwizycję.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?

Ilustracja do pytania 38
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji

Którą ze strategii zastosowano w hotelu, gdy w okresie zimowym do każdego pokoju dodatkowo dołożono ciepły koc i kapcie?

A. Personelu.
B. Produktu.
C. Promocji.
D. Dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji

Gość wyjeżdżając z hotelu, zamówił w recepcji pokój na przyszły termin. Który to rodzaj rezerwacji?

A. Telefoniczny.
B. Pośredni.
C. Elektroniczny.
D. Osobisty.