Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz

A. zamknąć rachunek hotelowy gościa
B. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. przyjąć opłatę
HGT.06 Pytanie 1242
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:

A. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
B. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
C. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
D. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?

L.p.Nazwa towaru lub usługiJ. mIlośćCena jedn. bez podatku VATWartość bez podatku VATPodatek VATWartość sprzedaży z podatkiem VAT
grgr%grgr
1.Noclegdoba2370378296340000

A. 740,74 zł
B. 170,38 zł
C. 185,19 zł
D. 340,76 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Płatność kartą kredytową
B. Czek
C. Płatność gotówkowa
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 1249
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec
09.0310.0311.0312.0313.0314.0315.0316.03
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1250
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. masa i ciężar przedmiotu
D. liczba powtórzeń danej czynności
Realizacja usług w recepcji

Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł?

Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość brutto w zł
1.pokój dwuosobowydoba25001 000
2.obiadszt.470280
3.kolacjaszt.4
4.masaższt.23060
Razem

A. 1 340 zł
B. 1 660 zł
C. 320 zł
D. 160 zł
Realizacja usług w recepcji

Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?

A. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
B. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
C. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
D. Sala biznesowa, transport.
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Polecenie przelewu
B. Potwierdzenie z terminala
C. Fakturę proforma
D. Paragon fiskalny
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
B. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1260
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty
C. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
D. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Centrum SPA i wynajem samochodu.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
B. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
C. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
D. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. odmawiania realizacji prośb gościa
B. zrozumienia problemów gościa
C. wczucia się w sytuację gościa
D. uzgadniania warunków umowy
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 4 200 zł
B. 4 000 zł
C. 8 000 zł
D. 8 200 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?

A. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
B. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
C. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
D. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Faktury VAT
B. Potwierdzenia wpłaty
C. Rachunku zaliczkowego
D. Polecenia przelewu
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Kempingi i domy wycieczkowe
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
C. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
D. Usługi noclegowe i rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
B. Pokazać, że gość go denerwuje
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Kierownikowi służby pięter.
B. Pracownikowi działu technicznego.
C. Pracownikowi działu gospodarczego.
D. Kierownikowi recepcji.
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
B. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
C. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 1278
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?

Grafik rezerwacji – grudzień 2014
Data1.122.123.124.125.126.127.128.12
l.m.
SGL 201RRR
TPL 202RR
DBL 203RRRR
APT 204RRR
SGL 205RR
APT 206RRR
DBL 207RRR
TPL 208RRR

A. 205
B. 208
C. 201
D. 203
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Typ pokoju
B. Numer pokoju
C. Data pobytu
D. Adres zamieszkania