Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji

Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to

A. kempingi
B. schroniska
C. hotele
D. pensjonaty
HGT.06 Pytanie 1 242
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 1 dzień
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o rentowności niższej od średniej krajowej
D. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie

A. noclegu z dwoma posiłkami
B. noclegu ze śniadaniem
C. wyłącznie śniadania
D. noclegu z czterema posiłkami
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Kupon.
B. Raport dzienny.
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta zakwaterowania.
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Operator centrali telefonicznej
B. Recepcjonista - concierge
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?

A. Akwizycję
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę przewodnicką, usługę SPA
B. Usługę noclegową, usługę parkingową
C. Kolację, występ artystyczny
D. Obiad, butelkę wina wytrawnego
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji

Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. cztery
B. trzy
C. jedną
D. dwie
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. socjalna
B. alternatywna
C. kwalifikowana
D. krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Jan Kowalski
ul. Targowa 123
00-250 Warszawa
tel. +48 224 885 023
kom. 666 388 845
e-mail: [email protected]
Warszawa, 13.03.2016 r.
 Hotel Zamkowy***
ul. Wawelska 1
31-052 Kraków
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu.
Łączę pozdrowienia
Jan Kowalski

A. 16.03.2016 r.
B. 20.03.2016 r.
C. 14.03.2016 r.
D. 27.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji

Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?

A. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
B. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
C. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
D. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
HGT.06 Pytanie 1 254
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. w sposób pokojowy
B. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
C. za pośrednictwem dyrektora hotelu
D. przez rozmowę telefoniczną
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?

A. 4*
B. 3*
C. 1*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji

Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zainstalowanie w budynku monitoringu
B. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
C. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
D. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji

Hotele rezydencyjne to obiekty

A. zlokalizowane w miejscowościach o atrakcjach turystycznych
B. biznesowe w dużych miastach
C. posiadające zespół pomieszczeń konferencyjnych
D. usytuowane przy drogach, stacjach kolejowych
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:

A. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
B. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
C. wprowadzono obniżki cen po sezonie
D. nawiązano współpracę z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. meldunkową
B. turystyczną
C. rezerwacyjną
D. pobytu
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Pracownika sprzątającego korytarze
B. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
C. Pokojową
D. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. concierge
B. kierownik służby pięter
C. bagażowy
D. recepcjonista - kasjer
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Personelu
B. Produktu
C. Dystrybucji
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. pola biwakowe
B. pola namiotowe
C. stanice
D. campingi
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Kartą płatniczą
B. W gotówce
C. Zleceniem przelewu
D. Przekazem pocztowym
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. poprzez gotówkę
B. zapłaceniem czekiem
C. używając karty płatniczej
D. przy pomocy przekazu pocztowego
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 900,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 600,00 zł
D. 2 100,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?

A. 39 m2
B. 30m2
C. 20 m2
D. 29 m2
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Pudding Yorkshire
B. Kotlet schabowy
C. Boeuf Strogonow
D. Spaghetti Bolognese
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
B. kwit parkingowy i wstępny rachunek
C. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
D. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. ustalić termin pobytu
D. zapytać o szczególne życzenia
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Paragon fiskalny
B. Potwierdzenie z terminala
C. Polecenie przelewu
D. Fakturę proforma
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji

A. obsługą kelnerską
B. bufetem
C. salą
D. winami i napojami
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. formularz rezerwacyjny
B. list powitalny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
C. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji

Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?

A. Informacja turystyczna
B. Budzenie
C. Obsługa bagażowa
D. Jacuzzi
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?

A. Towar.
B. Reklama.
C. Cena.
D. Zasięg.
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Kwitu bagażowego
B. Kwitu parkingowego
C. Karty rejestracyjnej
D. Karty rezerwacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. bezpośrednią
B. pośrednią
C. krytyczną
D. hierarchiczną
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest

A. terroryzm
B. nawyki
C. atrakcyjność terenu
D. możliwości transportowe