Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 1700. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?

A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu.
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu.
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego dokumentu przesłanego przez touroperatora recepcjonista może zarezerwować pokoje dla poszczególnych uczestników imprezy turystycznej oraz wypełnić grafik pokoi?

A. Vouchera.
B. Potwierdzenia rezerwacji.
C. Formularza rezerwacji.
D. Listy roomingowej.
HGT.06 Pytanie 1 323
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista ma zarezerwować na prośbę gościa: noclegi w hotelu, bilety lotnicze u wybranego przewoźnika do miejsca położenia hotelu oraz karnet do teatru w mieście lokalizacji obiektu. W którym z podanych systemów recepcjonista nie ma możliwości zarezerwowania wszystkich usług dla gościa?

A. Opera.
B. Amadeus.
C. Galileo.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Ilustracja do pytania 4
A. 16.03.2016 r.
B. 14.03.2016 r.
C. 27.03.2016 r.
D. 20.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęło zamówienie na usługi. W związku z tym recepcjonista musi dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej i usługi fitness. Które narzędzie jest odpowiednie do tego celu?

A. Portal oceniający standard usług hotelarskich.
B. Program komputerowy dla hoteli.
C. Globalny portal rezerwacyjny.
D. Internetowa wyszukiwarka miejsc noclegowych.
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie sporządzonego przez gościa upoważnienia określ, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista hotelu Feliks w karcie rezerwacji.

Ilustracja do pytania 6
A. Niegwarantowaną.
B. Wstępną.
C. Kredytową.
D. Gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

Ilustracja do pytania 7
A. 108
B. 106
C. 111
D. 103
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji

Organizator przyjęcia weselnego zamówił do apartamentu nowożeńców butelkę schłodzonego szampana. Który dział hotelu powinien otrzymać z recepcji zlecenie na tę usługę?

A. Marketingu.
B. Handlowy.
C. Techniczny.
D. Gastronomiczny.
HGT.06 Pytanie 1 329
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo zarezerwowało dla siebie i dwuletniego syna nocleg w pokoju dwuosobowym. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju na pobyt dziecka. W związku z tym recepcjonista powinien przekazać kierownikowi housekeepingu zlecenie

A. dodatkowego sprzątania pokoju.
B. doposażenia pokoju w łóżeczko.
C. doposażenia pokoju w deskę do prasowania.
D. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty.
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji

W hotelu jest organizowany kongres partii politycznej. Dział konferencji i bankietów ma przygotować salę wielofunkcyjną do obrad. Które informacje dla tego działu powinien przygotować i przekazać recepcjonista?

A. Sposób aranżacji sali i menu na kolację.
B. Ilość uczestników i sposób aranżacji sali.
C. Menu na kolację i rodzaj usług dodatkowych.
D. Ilość uczestników i rodzaj usług dodatkowych.
HGT.06 Pytanie 1 331
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z podanych dokumentów nie można dokonać rejestracji gościa w hotelu?

A. Regulaminu hotelowego.
B. Paszportu.
C. Dowodu osobistego.
D. Prawa jazdy.
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji

Wystawienie i wręczenie faktury jest elementem obsługi gościa podczas

A. procedury check-in.
B. potwierdzenia rezerwacji.
C. przyjęcia zamówienia.
D. procedury check-out.
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji

Gość w czasie podróży zatrzymał się w motelu. Który rodzaj usług poza noclegiem powinien obligatoryjnie zaoferować mu recepcjonista?

A. Serwis sprzętu turystycznego.
B. Całodzienne wyżywienie.
C. Miejsce parkingowe.
D. Usługi rekreacyjne.
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 2200 do recepcji dzwoni gość informując, że w sąsiednim pokoju odbywa się spotkanie towarzyskie i bardzo głośno gra muzyka. Jak powinien zareagować w tej sytuacji recepcjonista?

A. Wezwać ochronę hotelu w celu udzielenia upomnienia.
B. Poprosić gości o przeniesienie się do pobliskiego hotelu.
C. Zadzwonić na policję z prośbą o interwencję w hotelu.
D. Poprosić gości o przeniesienie się do sali klubowej w hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 335
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to

Ilustracja do pytania 15
A. księga rejestracyjna.
B. formularz rezerwacji.
C. karta rejestracyjna.
D. potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko informacji turystycznej w hotelu nie musi być wyposażone

A. w informatory imprez kulturalnych.
B. w bilety komunikacji miejskiej.
C. w mapy turystyczne okolicy.
D. w foldery o okolicy.
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji

Które usługi w hotelach i motelach wszystkich kategorii są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?

A. Opieka nad dziećmi.
B. Czyszczenie bielizny i odzieży gości.
C. Sprzedaż środków do higieny osobistej.
D. Udzielanie informacji.
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji

Recepcja w ramach świadczenia usług w taryfie BB powinna przekazać gastronomii hotelowej listę gości

A. z numerami pokoi.
B. z adresem zamieszkania.
C. z wykazem usług dodatkowych.
D. z datami urodzenia.
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji

Z którą formą płatności jest związana preautoryzacja środków finansowych na zamówione w hotelu przez gościa usługi?

A. Kartą płatniczą.
B. Gotówką.
C. Przelewem.
D. Przekazem pocztowym.
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przygotowuje rozliczenie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu w terminie od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel jest zlokalizowany w centrum dużego miasta. Które rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista do rozliczenia noclegów?

A. Standardowe.
B. Konferencyjne.
C. Weekendowe.
D. Pozasezonowe.
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Ilustracja do pytania 21
A. 10,37 zł
B. 26,18 zł
C. 13,09 zł
D. 5,19 zł
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

Ilustracja do pytania 22
A. Korpo.
B. Relax.
C. Biznes.
D. Trening.
HGT.06 Pytanie 1 343
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

Ilustracja do pytania 23
A. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
B. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
C. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
D. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił nocleg dla pary nowożeńców z wliczonymi w cenę 3 posiłkami oraz napojami, przekąskami, rozrywką i rekreacją świadczonymi w hotelu. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych odpowiada zamówieniu klienta?

Ilustracja do pytania 24
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 345
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.

Ilustracja do pytania 25
A. 1 120 zł
B. 520 zł
C. 840 zł
D. 1 400 zł
HGT.06 Pytanie 1 346
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych zadań wykonywane jest przez pracownika recepcji hotelowej?

A. Kompleksowa obsługa sal konferencyjnych.
B. Udzielanie informacji hotelowej i turystycznej.
C. Kontrola stanu wyposażenia pokoi hotelowych.
D. Przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych elementów wyposażenia recepcji powinny być udostępnione gościom hotelowym?

A. Grafik pokoi, kasa fiskalna, wykaz usług towarzyszących.
B. Regulamin hotelu, cennik hotelowy, wykaz akceptowanych kart płatniczych.
C. Komputer, wykaz numerów wewnętrznych hotelu, regulamin pracy.
D. Plan hotelu, materiały promocyjne, wykaz numerów alarmowych.
HGT.06 Pytanie 1 348
Realizacja usług w recepcji

Wskaż główne zadanie recepcjonisty-dysponenta w hotelu.

A. Koordynacja pracy służb parterowych na zmianie.
B. Łączenie zewnętrznych rozmów telefonicznych.
C. Udzielanie informacji kulturalnej.
D. Obsługa korespondencji i przesyłek gości.
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji

Który z zamieszczonych wózków stanowi wyposażenie stanowiska pracy bagażowego w hotelu?

Ilustracja do pytania 29
A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji

Do zakresu czynności którego pracownika hotelu należy m.in. przekazywanie recepcji bieżących informacji o stanie rezerwacji, przyjmowanie rezerwacji oraz przygotowanie listy przyjazdów na określone terminy?

A. Recepcjonisty-informatora.
B. Recepcjonisty concierge.
C. Pracownika do spraw rezerwacji.
D. Pracownika guest relations.
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji

Które usługi hotelu powinien zaproponować przede wszystkim recepcjonista przedsiębiorcy organizującemu pobyt szkoleniowy dla swoich pracowników?

A. Zabiegi pielęgnacyjne, program kulturalno-rozrywkowy.
B. Całodobowy room-service, darmowy Internet.
C. Wynajem sal i sprzętu konferencyjnego, dostęp do Internetu.
D. Wycieczki po okolicy, korzystanie z siłowni i basenu.
HGT.06 Pytanie 1 352
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj jednostki mieszkalnej, którą podczas rezerwacji powinien zaproponować recepcjonista matce z 13-letnim synem.

A. Tween
B. Triple
C. Duplex
D. Single
HGT.06 Pytanie 1 353
Realizacja usług w recepcji

Które z działań promujących nowo otwarty hotel będzie źródłem informacji dla najliczniejszej grupy potencjalnych gości?

A. Zorganizowanie stoiska promującego hotel na targach branżowych.
B. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom miejscowości, w której znajduje się hotel.
C. Umieszczenie w Internecie filmu z uroczystości otwarcia hotelu.
D. Powieszenie plakatów z informacją o nowo otwartym hotelu w jego okolicy.
HGT.06 Pytanie 1 354
Realizacja usług w recepcji

Właściciel pensjonatu zorganizował konferencję prasową, informując lokalne media o najnowocześniejszych rozwiązaniach ekologicznych w obiekcie. Który element promocji zastosował?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Public relations.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji

Którą strategię stosuje obiekt hotelarski, jeżeli aranżacja pokoi hotelowych jest dostosowana do aktualnej pory roku?

A. Dystrybucji
B. Produktu
C. Promocji
D. Ceny
HGT.06 Pytanie 1 356
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych działań promocyjnych hotelu realizowane jest w ramach sprzedaży osobistej?

A. Umieszczenie w pokojach hotelowych ulotek reklamowych.
B. Wyświetlenie baneru reklamowego na portalu regionalnym.
C. Wysłanie e-maili z promocyjną ofertą dla stałych gości.
D. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
HGT.06 Pytanie 1 357
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zarezerwował telefonicznie pokój hotelowy informując, że potwierdzi rezerwację na piśmie w ciągu tygodnia. Którą rezerwację przyjął recepcjonista?

A. Wstępną
B. Kredytową
C. Gwarantowaną
D. Potwierdzoną
HGT.06 Pytanie 1 358
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując rezerwację telefoniczną dotyczącą noclegu, powinien zapytać zamawiającego, przede wszystkim o rodzaj pokoju oraz

A. datę urodzenia i nazwisko gościa.
B. termin pobytu i formę płatności.
C. termin pobytu i nazwisko gościa.
D. datę wyjazdu i formę płatności.
HGT.06 Pytanie 1 359
Realizacja usług w recepcji

Który z zamieszczonych dokumentów potwierdza rezerwację dwóch pokoi jednoosobowych na dwie doby wraz ze śniadaniami i obiadokolacjami?

Ilustracja do pytania 39
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 360
Realizacja usług w recepcji

Który dokument zawiera informacje dla gości o terminie, liczbie i rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rezerwacji.
C. Informator hotelowy.
D. Formularz kaucyjny.