Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji
A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji
Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.
A. 600,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 900,00 zł
D. 2 100,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 323
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
B. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Kierownik zmiany
D. Osoba informacyjna
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Duplex
B. Triple
C. Single
D. Twin
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji
Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?
A. Promocja sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Public relations
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Wypełniając formularz rezerwacji
D. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 329
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Chart
B. Expedia
C. Voyager
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
C. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 1 331
Realizacja usług w recepcji
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. wsparcie przy bagażach
B. określenie zakresu płatnych usług
C. zainkasowanie opłaty od gościa
D. wręczenie karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
C. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
D. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?
A. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
B. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
D. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Skrytkę depozytową
B. Masaż relaksacyjny
C. Wymianę pościeli
D. Dodatkową poduszkę
HGT.06 Pytanie 1 335
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
A. 1110,00 zł
B. 1380,00 zł
C. 1200,00 zł
D. 1020,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Programator kart zbliżeniowych.
B. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
C. Przycisk włączający elektrozamek.
D. Czytnik pamięci zdarzeń.
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
B. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
C. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
D. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. rack rate
B. all inclusive
C. first minute
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji
Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?
A. Public relations
B. Sprzedażą osobistą
C. Reklamą zewnętrzną
D. Promocją szeptaną
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?
A. Amadeus
B. Fidelio
C. Chart
D. DM Plaza
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. karta zamówienia
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. list powitalny
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?
A. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
B. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
C. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 343
Realizacja usług w recepcji
Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać
A. kierownikowi restauracji
B. pokojowej
C. dyrektorowi hotelu
D. portierowi
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. wykwaterowania gościa z hotelu
B. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 345
Realizacja usług w recepcji
O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?
A. Dowód osobisty lidera grupy
B. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
C. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
D. Voucher wydany przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 1 346
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Fakturą
B. Poleceniem przelewu
C. Dowodem wpłaty
D. Rachunkiem wstępnym
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Uzupełniających, płatnych
B. Towarzyszących, płatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Towarzyszących, nieodpłatnych
HGT.06 Pytanie 1 348
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?
A. Rezerwacji
B. Technicznego
C. Księgowości
D. Zaopatrzenia
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 220,00 zł
B. 700,00 zł
C. 920,00 zł
D. 460,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. cennik
B. towar
C. kanały dystrybucji
D. promocję
HGT.06 Pytanie 1 352
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu
A. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
B. tylko w hotelach klasy 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. we wszystkich obiektach hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 353
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?
A. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
B. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
C. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
D. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
HGT.06 Pytanie 1 354
Realizacja usług w recepcji
Czym jest room service?
A. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
B. złożona obsługa gościa hotelowego
C. proces sprzątania pokoju
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
C. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
D. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce