Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. asertywność
B. mobilność
C. gościnność
D. jakość
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Galileo.
B. Sabre.
C. Opera.
D. Amadeus.
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Promocję właściwą
B. Reklamę
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1327
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
B. zamykać okien i drzwi
C. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
D. wykorzystywać wind zamiast schodów
Realizacja usług w recepcji

Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?

A. Płatność gotówkowa
B. Czek gotówkowy
C. Karta kredytowa
D. Przelew
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zwiększenie kosztów pracowników
B. Zmniejszenie kosztów pracowników
C. Zmniejszenie przychodów gości
D. Zwiększenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 1331
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 11
A. Bory Tucholskie.
B. Słowiński.
C. Ujście Warty.
D. Wigierski.
HGT.06 Pytanie 1332
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Kredytową
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Niepotwierdzoną
HGT.06 Pytanie 1334
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. prezentacje dla klientów
B. degustacje i pokazy
C. konkursy
D. rozdawanie bezpłatnych próbek
HGT.06 Pytanie 1335
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Public relations
B. Reklamę
C. Sponsoring
D. Strategię mieszaną
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Obsługa usługi budzenia
B. Osobista opieka nad gościem
C. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
D. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
HGT.06 Pytanie 1339
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. zdezynfekować ranę spirytusem.
B. schładzać oparzenie wodą.
C. nałożyć jałowy opatrunek.
D. wezwać karetkę pogotowia.
Realizacja usług w recepcji

Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to

A. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Nowożeńców
B. Zorganizowanych grup turystycznych
C. Osób będących w delegacji
D. Osób niepełnosprawnych
HGT.06 Pytanie 1344
Realizacja usług w recepcji

Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka

A. pielgrzymkowa
B. kwalifikowana
C. krajoznawcza
D. biznesowa
HGT.06 Pytanie 1345
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Concierge
B. Guest relations
C. Front Office Manager
D. Executive Housekeeper
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
B. Umówić się na rozmowę w innym terminie
C. Nie okazywać, że gość go denerwuje
D. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest

A. sangwinik
B. flegmatyk
C. choleryk
D. melancholik
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Rabaty na usługi hotelarskie
D. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. produkt lub oferta asortymentowa
B. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
C. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
D. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
D. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
B. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
C. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
D. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
HGT.06 Pytanie 1356
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3* i 4*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
D. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
HGT.06 Pytanie 1358
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
B. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
C. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
D. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
HGT.06 Pytanie 1359
Realizacja usług w recepcji

Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?

A. w regulaminie hotelowym
B. w liście powitalnym
C. w karcie rejestracyjnej
D. w potwierdzeniu rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
B. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
C. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi