Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 161
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo klient sklepu stacjonarnego ma prawo do korzystania z uprawnień z powodu niezgodności towaru z umową?

A. 24 miesiące od zakupu towaru
B. 10 miesięcy od zakupu towaru
C. 8 miesięcy od zakupu towaru
D. 16 miesięcy od zakupu towaru
HAN.01 Pytanie 163
Prowadzenie sprzedaży

Kto sprawuje nadzór nad prawidłowością i działalnością jednostek handlowych?

A. Urząd Skarbowy
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. Inspekcja Handlowa
D. Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta
HAN.01 Pytanie 164
Prowadzenie sprzedaży

Kiedy pracownik hurtowni ceramiki budowlanej spada z wysokości i nie używa środków ochrony indywidualnej, które części ciała są najczęściej narażone na uraz?

A. głowa i ręce
B. głowa, ręce i nogi
C. głowa i oczy
D. głowa, nogi i oczy
HAN.01 Pytanie 165
Prowadzenie sprzedaży

Okres na odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorstwa może zostać wydłużony do 12 miesięcy w sytuacji, gdy sprzedawca

A. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od dokonania zakupu
B. przekazuje informację o możliwości odstąpienia od umowy wraz z towarem
C. nie przekaże informacji o możliwości odstąpienia od umowy
D. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu trzech miesięcy od dokonania zakupu
Prowadzenie sprzedaży

W wyniku inwentaryzacji stwierdzono zawiniony niedobór towarów o wartości 1 230 zł. Na podstawie fragmentu umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej, ustal jaką kwotą zostanie obciążona pani Joanna Nowacka.

Fragment umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej:

(...) Za szkody spowodowane powstaniem niedoboru w powierzonym mieniu pracownicy ponoszą odpowiedzialność w częściach następujących, określonych procentowo od wartości szkody

  1. Jan Nowak – 40%
  2. Janina Nowa – 30%
  3. Joanna Nowacka – 20%
  4. Józef Nowakowski – 10% (...)

A. 123 zł
B. 369 zł
C. 246 zł
D. 492 zł
HAN.01 Pytanie 167
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie z mięsem i wędlinami przy urządzeniu do krojenia wędlin powinna znajdować się

A. pudełko na pieniądze
B. instrukcja obsługi krajalnicy
C. ostrzałka do noży
D. kasa fiskalna
HAN.01 Pytanie 168
Prowadzenie sprzedaży

Producent nie jest zobowiązany do oznaczania datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia dla takich artykułów jak

A. twarogi i jogurty
B. cukier i sól
C. mleko oraz masło
D. soki oraz napoje niegazowane
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych ze swej winy, wyrządził pracodawcy szkodę, ponosi odpowiedzialność materialną. Gdy szkoda została wyrządzona z winy nieumyślnej, wysokość odszkodowania, jakie pracownik musi zapłacić pracodawcy, ustala się

Limit niedoborów – sklepy samoobsługoweLimit niedoborów – sprzedaż tradycyjna
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
0,5%0,8%0,4%0,7%

A. w wysokości powstałej straty powiększone o utracone zyski.
B. powyżej trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
C. do wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
D. według uznania kierownika.
HAN.01 Pytanie 170
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył odkurzacz objęty dwuletnią gwarancją jakości, który po upływie roku, mimo właściwego użytkowania, przestał działać. Klient ma prawo dochodzić swoich roszczeń

A. wyłącznie z tytułu rękojmi
B. zarazem z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi
C. z tytułu gwarancji lub z tytułu rękojmi
D. wyłącznie z tytułu gwarancji
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu Kodeksu pracy ustal wysokość odszkodowania, należnego właścicielowi sklepu za powstały zawiniony niedobór towarów o wartości 2 000,00 zł, jeżeli miesięczne wynagrodzenie odpowiedzialnego za niedobór sprzedawcy wynosi 5 500,00 zł.

Fragment Kodeksu pracy
(...)
Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.

A. 16 500,00 zł
B. 5 500,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 2 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Podczas inwentaryzacji wykryto braki towarowe o wartości 440 zł. Jaką kwotą zostanie obciążony pracownik odpowiedzialny materialnie, jeśli wartość obrotu w sklepie osiągnęła 40 000 zł, a maksymalny dopuszczalny ubytek pokrywający niedobory wynosi 0,3% obrotu?

A. 440 zł
B. 132 zł
C. 320 zł
D. 120 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient pragnie złożyć reklamację na towar z wadą produkcyjną. Zanim przystąpi do wypełnienia protokołu reklamacyjnego, powinien najpierw

A. dostarczyć towar do reklamacji
B. uzyskać zgodę kierownika sklepu na przyjęcie reklamacji
C. pokazać fakturę lub paragon fiskalny dotyczący tego towaru
D. pisemnie potwierdzić sprzedawcy nabycie towaru
HAN.01 Pytanie 174
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca w sklepie przemieszczał ciężkie ładunki i w wyniku wysiłku doznał krwawienia z nosa. Jakie czynności pierwszej pomocy powinien wykonać?

A. należy posadzić poszkodowanego i pochylić jego głowę do przodu
B. należy ułożyć poszkodowanego na plecach i unieść jego nogi
C. należy ułożyć poszkodowanego na wznak
D. należy posadzić poszkodowanego i pochylić jego głowę do tyłu
HAN.01 Pytanie 175
Prowadzenie sprzedaży

Jakie mienie dotyczy ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników sklepu?

A. odzieży roboczej oraz produktów
B. produktów i obuwia ochronnego
C. ubrania i obuwia ochronnego
D. towarów i opakowań
HAN.01 Pytanie 176
Prowadzenie sprzedaży

Kupująca, nabywając żelazko, otrzymała wyłącznie paragon fiskalny jako dowód do złożenia reklamacji. Nie przysługuje jej

A. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie zdoła naprawić żelazka w odpowiednim czasie
B. naprawa żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana żelazka z powodu gwarancji
D. wymiana żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży

Pełna indywidualna odpowiedzialność materialna za powierzone dobra powstaje w chwili podpisania umowy pomiędzy

A. pracodawcą a pracownikami
B. pracodawcą a pracownikiem
C. kierownikiem zmiany a pracownikiem
D. kierownikiem magazynu a pracownikiem
HAN.01 Pytanie 179
Prowadzenie sprzedaży

Którą instytucję charakteryzuje przedstawiony opis?

Charakterystyka instytucji
Centralny organ administracji rządowej, stojący na straży praw konsumentów i konkurencji. Organ ten nie zajmuje się sprawami indywidualnych kupujących, skargę można wnieść tylko wtedy, gdy naruszone zostały interesy zbiorowe większej liczby konsumentów.

A. Państwową Inspekcję Pracy.
B. Inspekcję Handlową.
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
D. Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik, który z powodu niewykonania lub niewłaściwego wykonania obowiązków służbowych z własnej winy wyrządził szkodę pracodawcy, ponosi odpowiedzialność materialną, która nie może być większa niż kwota jego wynagrodzenia

A. miesięcznego
B. czteromiesięcznego
C. trzymiesięcznego
D. dwumiesięcznego
Prowadzenie sprzedaży

W trakcie której z czynności sprzedawca jest najbardziej narażony na zranienie rąk?

A. Transportowania szklanek w opakowaniach zbiorczych
B. Umieszczania słoików z dżemami na półkach
C. Krojenia wędlin
D. Oznaczania towarów
HAN.01 Pytanie 182
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedaż mięsa oraz wędlin w sklepach z samoobsługą nie może przebiegać

A. bez jednostkowego opakowania
B. w opakowaniach hermetycznych
C. w opakowaniach bezpośrednich
D. w opakowaniach porcjowanych
HAN.01 Pytanie 183
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiony znak manipulacyjny, umieszczany na opakowaniach oznacza

Ilustracja do pytania 23
A. "Uwaga kruche".
B. "Góra, nie przewracać".
C. "Dopuszczone do kontaktu z żywnością".
D. "W opakowaniu znajdują się kieliszki".
HAN.01 Pytanie 185
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów powinny być chronione przed kradzieżą poprzez stosowanie etykiety zabezpieczającej?

A. Lodówka
B. Spodnie
C. Perfumy
D. Pralinki
Prowadzenie sprzedaży

Palenie papierosów w obiektach magazynowych jest

A. dozwolone, pod warunkiem że nie ma klientów
B. bezwarunkowo zabronione
C. zabronione podczas odbioru towarów
D. dozwolone jedynie w wydzielonych miejscach
HAN.01 Pytanie 187
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy Kodeksu określają zasady odpowiedzialności materialnej pracowników w sektorze sprzedaży detalicznej?

A. pracy
B. cywilnego
C. etyki zawodowej
D. etyki handlowca
HAN.01 Pytanie 188
Prowadzenie sprzedaży

Niewłaściwe oświetlenie podczas pracy przy komputerze może prowadzić do

A. problemów ze wzrokiem
B. drętwienia nóg
C. bólu kręgosłupa
D. bólu szyi
HAN.01 Pytanie 189
Prowadzenie sprzedaży

Podczas ustawiania chemikaliów na półkach sklepowych, sprzedawca nie dostrzegł, że jeden z pojemników z substancją żrącą był nieszczelny, co doprowadziło do wycieku substancji oraz poparzenia dłoni sprzedawcy. W takiej sytuacji, sprzedawca powinien przede wszystkim

A. nałożyć jałowy bandaż.
B. dokładnie przepłukać dłoń silnym strumieniem wody.
C. zdezynfekować poparzoną powierzchnię wodą utlenioną.
D. zadzwonić po karetkę.
HAN.01 Pytanie 190
Prowadzenie sprzedaży

Kto jest odpowiedzialny za przeszkolenie pracownika w zakresie bhp przed jego dopuszczeniem do pracy?

A. Państwowa Inspekcja Sanitarna
B. Państwowa Inspekcja Handlowa
C. zakład pracy
D. Państwowa Inspekcja Pracy
Prowadzenie sprzedaży

W sytuacji, gdy dochodzi do winy nieumyślnej, pracownik ponoszący odpowiedzialność materialną zwraca szkodę, która w momencie jej powstania nie może przekraczać wysokości wynagrodzenia

A. dwa miesiące
B. trzy miesiące
C. jeden miesiąc
D. cztery miesiące
HAN.01 Pytanie 193
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność przed konsumentem za towar, jeśli wada zostanie zauważona w ciągu

A. jednego roku od daty sprzedaży towaru
B. jednego roku od daty wydania towaru
C. dwóch lat od daty sprzedaży towaru
D. dwóch lat od daty wydania towaru
HAN.01 Pytanie 194
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z 23 września 2016 roku, Dz.U.2016, poz.1823, przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie od momentu jej otrzymania

A. 30 dni
B. 21 dni
C. 7 dni
D. 14 dni
HAN.01 Pytanie 195
Prowadzenie sprzedaży

Do obowiązków Inspekcji Handlowej nie wchodzi

A. inspekcja produktów w zakresie wymagań dotyczących bezpieczeństwa
B. weryfikacja legalności i rzetelności działań przedsiębiorców prowadzących działalność w sferze produkcji, handlu i usług
C. kontrola produktów będących w obrocie handlowym lub planowanych do wprowadzenia do takiego obrotu, w tym w zakresie oznakowania i fałszerstw oraz kontrola usług
D. kontrola planowania wielkości sprzedaży towarów
HAN.01 Pytanie 196
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ma obowiązek odnieść się do złożonej reklamacji dotyczącej wadliwego towaru w ciągu

A. 7 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
B. 2 lata od daty zakupu
C. 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
D. 30 dni od daty zakupu
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa "AS" - Jan Kot podpisała umowę leasingu samochodu z producentem. Zgodnie z postanowieniami umowy nie wykonuje odpisów amortyzacyjnych. Jaki to rodzaj leasingu?

A. pośredni
B. finansowy
C. operacyjny
D. kapitałowy
Prowadzenie sprzedaży

Który rodzaj wózka widłowego powinien być wykorzystywany wyłącznie w otwartych magazynach?

A. Napędowy akumulatorowy
B. Beznapędowy pneumatyczny
C. Beznapędowy hydrauliczny
D. Napędowy spalinowy
HAN.01 Pytanie 199
Prowadzenie sprzedaży

Podstawową zasadą ochrony przeciwpożarowej jest zakaz

A. podgrzewania materiałów za pomocą ognia w odległości mniejszej niż 5 m od budynku
B. przeprowadzania działań, które mogą prowadzić do pożaru
C. korzystania z elektrycznych urządzeń grzewczych umieszczonych na palnym podłożu
D. spalania odpadów w sposób, który może doprowadzić do zapłonu sąsiednich obiektów
HAN.01 Pytanie 200
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów można zgłaszać do reklamacji z powodu niezgodności z umową, jeśli reklamacja została dokonana w odpowiednim czasie?

A. Sukienkę z rozdarciem wynikającym z niedbalstwa użytkownika
B. Bluzkę, która straciła kolor po praniu w zbyt wysokiej temperaturze
C. Płaszcz, którego tkanina odbarwiła się podczas deszczu
D. Torebkę uszkodzoną w wyniku naturalnego zużycia materiału