Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Niedostosowanie się przez pracownika hurtowni do zasad podnoszenia podczas układania paczkowanych, ciężkich produktów na najwyższych półkach magazynowych może prowadzić do:

A. zwichnięcia nogi, potłuczenia, skaleczenia
B. urazu kręgosłupa, urazu kończyn, przepukliny
C. zwichnięcia ręki, skaleczenia, przepukliny
D. urazu kręgosłupa, zwichnięcia nogi, skaleczenia
Prowadzenie sprzedaży

Nieprzestrzeganie przepisów BHP w organizacji transportu towarów w firmie handlowej może skutkować u pracowników

A. zatruciem pokarmowym
B. urazami kręgosłupa
C. chorobami skóry
D. reakcjami alergicznymi
Prowadzenie sprzedaży

Po dokonaniu inwentaryzacji towarów, stwierdzony brak został uznany za winę. Kto podejmuje decyzję o obciążeniu osoby materialnie odpowiedzialnej wartością brakującego towaru uznanego za winny?

A. Kierownik działu handlowego
B. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
C. Kierownik przedsiębiorstwa
D. Przewodniczący zespołu spisowego
HAN.01 Pytanie 125
Prowadzenie sprzedaży

W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta oświadczenia o rezygnacji z umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi uiszczone przez niego kwoty?

A. Nie później niż w terminie 7 dni
B. Nie później niż w terminie 14 dni
C. Nie później niż w terminie 21 dni
D. Nie później niż w terminie 30 dni
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie spożywczym znajduje się 60 opakowań serka homogenizowanego. Termin jego przydatności do spożycia został określony przez producenta na opakowaniu jako: "Najlepiej spożyć do 10 marca 2008 roku". W związku z tym od 11 marca kierownik sklepu powinien

A. zwrócić serek dostawcy z prośbą o wymianę na nowy
B. usunąć cały zapas serka z oferty sprzedaży
C. wręczyć serek klientom jako darmowy dodatek do zakupów
D. sprzedać serek
Prowadzenie sprzedaży

W instrukcjach obsługi wózków przeznaczonych do transportu towarów, zwłaszcza tych z silnikowym napędem, wskazano, że pracownicy hurtowni powinni nosić obuwie robocze, które jest wiązane powyżej kostki. Ignorowanie tej zasady najczęściej prowadzi do

A. urazów kręgosłupa
B. skręcenia stopy
C. płaskostopia
D. żylaków nóg
HAN.01 Pytanie 129
Prowadzenie sprzedaży

Szkolenie pracownika z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy powinno być realizowane

A. w godzinach pracy i na koszt pracownika
B. po godzinach pracy i na koszt pracodawcy
C. po godzinach pracy i na koszt pracownika
D. w godzinach pracy i na koszt pracodawcy
Prowadzenie sprzedaży

Osoba pracująca w magazynie, podnosząc opakowanie zbiorcze, powinna dbać o to, aby uniknąć urazów kręgosłupa, co oznacza, że powinna mieć

A. wyprostowany kręgosłup i nogi
B. ugięte nogi i pochylone plecy
C. ugięte nogi i wyprostowany kręgosłup
D. pochylone plecy i zgięty kręgosłup
Prowadzenie sprzedaży

W firmie handlowej umowa dotycząca wspólnej odpowiedzialności materialnej zobowiązuje kierownika działu do pokrycia 10% wartości niedoboru oraz trzech pracowników, z których każdy odpowiada za 30% niedoboru. Jeśli w trakcie inwentaryzacji wykryto niedobór wynoszący 6 000 zł, to kto ponosi odpowiedzialność za ten niedobór?

A. trzech pracowników, każdy w wysokości 2 000 zł
B. wyłącznie kierownik, w wysokości 6 000 zł
C. kierownik w wysokości 600 zł i trzech pracowników, każdy w wysokości 1 800 zł
D. kierownik i pracownicy, wszyscy w wysokości 1 500 zł
Prowadzenie sprzedaży

Czerwona sygnalizacja świetlna w magazynie hurtowni wskazuje na

A. ostrzeżenie przed uruchomieniem systemów transportowych
B. drogę transportu bez przeszkód
C. zagrożenie
D. ostrzeganie przed poruszającymi się przedmiotami
HAN.01 Pytanie 133
Prowadzenie sprzedaży

Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa

A. 11 kwietnia
B. 12 kwietnia
C. 19 kwietnia
D. 17 kwietnia
Prowadzenie sprzedaży

W firmie, podczas inwentaryzacji, odkryto stratę w wysokości 3 500,00 zł, za którą odpowiedzialność ponosi pięciu pracowników. Kto będzie odpowiadał materialnie za tę stratę?

A. Pracownicy, którzy przyczynili się do powstania straty, solidarnie
B. Pracodawca wraz z pracownikami
C. Wszyscy pracownicy firmy solidarnie
D. Pracownik wskazany przez pracodawcę
HAN.01 Pytanie 135
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez klienta?

A. 10 dni od daty zakupu towaru przez klienta
B. 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji
C. 14 dni od dnia zakupu towaru przez klienta
D. 10 dni liczone od dnia następnego po złożeniu reklamacji
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?

A. Transakcji na wartość mniejszą niż 100 zł
B. Używania karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
C. Zakupu towarów zamawianych na specjalne zamówienie
D. Gdy klient przy pierwszej próbie autoryzacji transakcji wprowadził błędny PIN
HAN.01 Pytanie 137
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik sklepu z artykułami gospodarstwa domowego ukradł blender, co zostało zarejestrowane przez monitoring. Za spowodowaną szkodę poniesie on odpowiedzialność materialną na zasadzie winy?

A. udowodnionej umyślnej
B. domniemanej pełnej
C. udowodnionej nieumyślnej
D. domniemanej ograniczonej
HAN.01 Pytanie 138
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył telewizor objęty dwuletnią gwarancją producenta. Po upływie sześciu miesięcy oddał go do naprawy w ramach gwarancji. Z powodu niemożności dokonania naprawy klient otrzymał nowy telewizor w zamian za uszkodzony. Jak długo klient będzie miał prawo do korzystania z uprawnień gwarancyjnych?

A. Przez 18 miesięcy od daty zakupu towaru
B. Przez 18 miesięcy od daty wymiany towaru
C. Przez 24 miesiące od daty zakupu towaru
D. Przez 24 miesiące od daty wymiany towaru
HAN.01 Pytanie 139
Prowadzenie sprzedaży

Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?

A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
C. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
D. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie przedstawionego fragmentu Kodeksu pracy, ustal wysokość odszkodowania należnego właścicielowi sklepu za powstały zawiniony niedobór towarów o wartości 1 500,00 zł, jeżeli miesięczne wynagrodzenie sprzedawcy odpowiedzialnego za niedobór wynosi 4 500,00 zł.

Fragment Kodeksu pracy
(…)
Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.
(…)

A. 3 000,00 zł
B. 4 500,00 zł
C. 13 500,00 zł
D. 1 500,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Co oznacza pojęcie dług publiczny?

A. zadłużenie publicznych firm wobec państwa
B. różnicę między dochodami a wydatkami budżetu państwowego
C. różnicę między przychodami a wydatkami budżetu państwowego
D. zadłużenie jednostek sektora finansów publicznych
HAN.01 Pytanie 142
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży

A. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
B. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
C. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
D. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
HAN.01 Pytanie 143
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 15 maja 2014 roku klient zgłosił reklamację na bluzę sportową z uwagi na jej odbarwienie w trakcie prania zgodnego z instrukcjami producenta, którą nabył 25 kwietnia 2014 roku. Kiedy sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację?

A. 25 maja 2014 r.
B. 29 maja 2014 r.
C. 25 czerwca 2014 r.
D. 15 lipca 2014 r.
HAN.01 Pytanie 144
Prowadzenie sprzedaży

Ceny jednostkowe nie są zobowiązane do umieszczania na etykietach cenowych produktów?

A. niepełnowartościowych, których cena została obniżona
B. których cena jednostkowa jest identyczna z ceną sprzedaży
C. nieżywnościowych sprzedawanych w sklepach dyskontowych
D. spożywczych o terminie ważności poniżej miesiąca
HAN.01 Pytanie 147
Prowadzenie sprzedaży

Aby chronić przed kradzieżą drobne wyroby jubilerskie w sklepie jubilerskim, powinno się zastosować

A. zabezpieczenia elastyczne
B. klamry antykradzieżowe
C. zabezpieczoną witrynę
D. opakowania ochronne
HAN.01 Pytanie 148
Prowadzenie sprzedaży

Pani Ewa nabyła maszynkę do mięsa w obniżonej cenie ze względu na porysowaną obudowę, o czym sprzedawca poinformował ją w momencie zakupu. Po miesiącu silnik maszyny uległ awarii. W zgłoszonej reklamacji klientka może najpierw żądać

A. wymiany sprzętu na inny
B. odstąpienia od umowy
C. naprawy obudowy oraz silnika
D. naprawy silnika
HAN.01 Pytanie 149
Prowadzenie sprzedaży

Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:

A. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
B. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
C. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
D. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
HAN.01 Pytanie 150
Prowadzenie sprzedaży

Przepisy regulujące czas pracy młodocianych pracowników można znaleźć w

A. ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
B. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczącym dopuszczalnych stężeń oraz natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
C. w Kodeksie Pracy
D. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w kwestii ogólnych warunków bezpieczeństwa oraz higieny pracy
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu rozporządzenia, wskaż sposób odprowadzenia przez sprzedawcę utargu dziennego na rachunek bankowy przedsiębiorstwa.

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne
(fragment)
(…)
§ 5. Transport wartości pieniężnych nieprzekraczających 0,2 jednostki obliczeniowej nie wymaga ochrony określonej w rozporządzeniu technicznego.
§ 6. 1. Wartości pieniężne powyżej 1 jednostki obliczeniowej transportuje się bankowozem.
2. Transport wartości pieniężnych powyżej 1 jednostki obliczeniowej może być wykonywany bez użycia bankowozu, jeżeli brak jest możliwości dojazdu bankowozem do miejsca, z którego wartości pieniężne są pobierane lub do którego są dostarczane. (…)
§ 7. 1. Wartości pieniężne powyżej 24 jednostek obliczeniowych są transportowane bankowozem typu A.
(…)
§ 8. Transport wartości pieniężnych nieprzekraczających 1 jednostki obliczeniowej może być wykonywany przez osobę transportującą bez udziału konwojenta, pod warunkiem użycia pojemnika specjalistycznego w odpowiedniej klasie zabezpieczenia, z uwzględnieniem wymagań określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 9. 1. Konwojowany transport wartości pieniężnych jest chroniony co najmniej przez:
1) jednego konwojenta - przy transporcie wartości pieniężnych powyżej 1 do 8 jednostek obliczeniowych, z zastrzeżeniem § 8;
2) dwóch konwojentów - przy transporcie wartości pieniężnych powyżej 8 do 24 jednostek obliczeniowych;
(...)

A. Zawsze osobiście, bez względu na wartość uzyskanego utargu ze sprzedaży.
B. Za pośrednictwem poczty lub kuriera w dobrze zabezpieczonej kopercie.
C. Zależnie od wartości utargu osobiście, bankowozem lub z udziałem konwojentów.
D. Zawsze za pośrednictwem konwojenta zatrudnionego przez jednostkę handlową.
HAN.01 Pytanie 152
Prowadzenie sprzedaży

Osoba zatrudniona w dziale sprzedaży, pracująca na komputerze, jest narażona na działanie uciążliwych czynników, takich jak na przykład.

A. drgania mechaniczne
B. wpływ promieniowania jonizacyjnego
C. wpływ pola elektrostatycznego
D. wymuszona pozycja przy pracy
Prowadzenie sprzedaży

Zarządca hipermarketu uzupełnił zapas posiadanych środków ochrony indywidualnej dla swoich pracowników. Zakupił większą liczbę fartuchów gumowych, które są podstawowym elementem ubioru roboczego zatrudnionego na dziale

A. owocowo-warzywnym
B. nabiałowym
C. piekarniczym
D. rybnym
HAN.01 Pytanie 154
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na etykietach towarów i kontrolą przeprowadzoną 10 maja 2024 r. wskaż, które produkty nie spełniają norm jakości?

SER ŻÓŁTY
ALEK
Masa netto 250g
Produkt
przeznaczony
do spożycia.
Ser podpuszczkowy
dojrzewający,
pełnotłusty.
Pakowany
próżniowo.
Należy spożyć przed
08.06.2024.
Nr partii: 324567
Masa netto 150 g
Opakowanie - 10
plastrów
TWARÓG
PÓŁTŁUSTY
Wartość
energetyczna
118 kcal.
Należy spożyć
do 21.04.2024 r.
Tłuszcz 6%,
Węglowodany 2%,
Cukry 3%,
Białko 34%,
Sól 2%
Nr partii 34398276
MLEKO ŚWIEŻE
pasteryzowane.
Zawartość tłuszczu
2,0%. Termin
przydatności
do spożycia
12.05.2024 r.
Po otwarciu
opakowania
przechowywać
w warunkach
chłodniczych nie
dłużej niż 24 h.
Objętość netto 1L.
Opakowanie zawiera
4 sugerowane porcje
produktu.
HERBATNIKI
MAŚLANE ZIZIU
50g
Nr partii 321879
Herbatniki kruche.
Składniki: mąka,
cukier, tłuszcz
palmowy, jajka,
skrobia, orzechy.
Należy spożyć
przed końcem
05.2024 r
Herbatniki idealne
do deserów dla
dzieci.

A. Mleko świeże 2%.
B. Ser żółty Alek.
C. Herbatniki maślane Zizu.
D. Twaróg półtłusty.
HAN.01 Pytanie 155
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj spółki, w której wszyscy wspólnicy osobiście zajmują się jej sprawami oraz odpowiadają za zobowiązania w sposób solidarny, nieograniczony i osobiście, to spółka

A. z ograniczoną odpowiedzialnością
B. akcyjna
C. komandytowa
D. jawna
HAN.01 Pytanie 157
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik sklepu z artykułami gospodarstwa domowego przywłaszczył blender, co zostało zarejestrowane przez monitoring w sklepie. Za powstałą szkodę będzie on odpowiadał materialnie na zasadzie winy?

A. domniemanej ograniczonej
B. udowodnionej nieumyślnej
C. domniemanej pełnej
D. udowodnionej umyślnej
HAN.01 Pytanie 159
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, instytucją odpowiedzialną za kontrolowanie utylizacji przeterminowanych produktów żywnościowych w sklepie jest Inspekcja

A. Weterynaryjna
B. Sanitarna
C. Handlowa
D. Skarbowa
HAN.01 Pytanie 160
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który dokonał zakupu, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny zwrotu towaru

A. w sklepie detalicznym
B. w domu towarowym
C. w sklepie internetowym
D. w kiosku z warzywami