Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. obniżenie ceny, naprawa, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
B. naprawa, wymiana na nowy aparat, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
C. wymiana na nowy aparat, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
D. naprawa, obniżenie ceny, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
Prowadzenie sprzedaży
Poniżej przytoczono fragmenty umowy ubezpieczenia, podpisanej pomiędzy dwoma firmami. Jaka zależność pomiędzy stronami wynika z tej umowy?
| UMOWA UBEZPIECZENIE zawarta w dniu 15.12.2008 pomiędzy Firmą ubezpieczeniową „PEWNOŚĆ" S.A. (…) reprezentowaną przez Ewę Kot z jednej strony, a Firmą Handlową „Handel" sp. z o.o.(…) reprezentowaną przez Adama Kowala. Przedmiotem umowy jest ubezpieczenie majątku Firmy Handlowej „Handel" sp. z o. o. (…) do wartości 50 000, 00 zł. Stawka ubezpieczeniowa – miesięczna wynosi 100,00 zł. (…) |
A. Firma handlowa odnosi większą korzyść.
B. Żadna z firm nie odnosi korzyści.
C. Firma ubezpieczeniowa odnosi większą korzyść.
D. Są równorzędnymi partnerami w interesach.
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył maszynę do szycia, do której przyznano trzyletnią gwarancję. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania urządzenie przestało działać. Jakie roszczenie przysługuje klientowi z wymienionych poniżej?
A. Zwrotu pieniędzy za zakupiony produkt z powodu niezgodności towaru z umową
B. Obniżenia ceny towaru z powodu wystąpienia awarii
C. Wymiany towaru na nowy z powodu niezgodności towaru z umową
D. Naprawy towaru na podstawie gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku podejrzenia o wadę jakościową przyjmowanego towaru, której nie da się potwierdzić w sposób organoleptyczny, należy
A. odmówić przyjęcia towaru
B. towar poddać ocenie konsumenckiej
C. towar skierować do analizy laboratoryjnej
D. przyjąć towar bez zastrzeżeń i przeznaczyć go do sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Kiedy powinno się wykonać inwentaryzację nadzwyczajną w punktach sprzedaży detalicznej?
A. aby ustalić stan towarów na koniec roku kalendarzowego
B. gdy dojdzie do kradzieży towarów
C. w celu rozliczenia osób odpowiedzialnych za mienie
D. gdy następuje zmiana osoby odpowiedzialnej materialnie
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z regulacją dotyczącą szczególnych zasad sprzedaży konsumenckiej, towar uważa się za niezgodny z umową, gdy
A. posiada wadę, o której istnieniu informowała umowa
B. nie zaspokaja wymagań sprzedającego
C. został na życzenie klienta przetransportowany przez sklep do jego domu, a następnie niewłaściwie złożony w domu klienta przez pracownika sklepu
D. nie odpowiada oczekiwaniom kupującego
Prowadzenie sprzedaży
Jakie informacje według obowiązujących przepisów muszą znaleźć się na etykiecie cenowej w sklepie detalicznym?
A. Cena jednostkowa netto
B. Data wytworzenia
C. Termin przydatności do użytkowania
D. Cena jednostkowa brutto
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 08.05.2023 r. klient nabył produkt w lokalnym sklepie. Dnia 10.05.2023 r. dostrzegł defekt tego produktu i jeszcze tego samego dnia zgłosił reklamację w sklepie. Kiedy przypada ostateczny termin na rozpatrzenie reklamacji tego produktu?
A. 22.05.2023 r.
B. 24.05.2023 r.
C. 08.05.2024 r.
D. 10.05.2024 r.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?
A. Witryna z zamkiem
B. Klips do sklepu
C. Ring antykradzieżowy
D. Zabezpieczenie kabelkowe
Prowadzenie sprzedaży
Kto powinien być obecny podczas przeprowadzania inwentaryzacji towarów przez komisję inwentaryzacyjną?
A. osoby posiadającej wiedzę o gospodarce magazynowej
B. osób materialnie odpowiedzialnych
C. przedstawiciela związków zawodowych
D. członków działu księgowości
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację najpóźniej w dniu
A. 01.06.2024 r.
B. 12.06.2024 r.
C. 15.06.2024 r.
D. 10.06.2024 r.
Prowadzenie sprzedaży
Aby chronić książki wystawione na sprzedaż przed kradzieżą, powinno się zastosować
A. kasetę ochronną
B. system elektroniczny z czujnikiem i elastycznym przewodem
C. etykietę zabezpieczającą
D. klips ochronny z aktywatorem
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do
A. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
B. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
C. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
D. naprawy maszyny w ramach gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?
A. Transakcji na kwotę mniejszą niż 100 zł
B. Użycia karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
C. Gdy klient przy pierwszej próbie potwierdzenia transakcji wprowadził błędny PIN
D. Zakupu towarów zamawianych na specjalne życzenie
Prowadzenie sprzedaży
Przygotowując produkty do sprzedaży, zgodnie z normami higieniczno-sanitarnymi, sprzedawca powinien umieścić na regałach chłodniczych
A. czekolady
B. dżemy
C. powidła
D. jaja
Prowadzenie sprzedaży
Na etykiecie sera widnieje informacja: "należy spożyć do 10 stycznia 2014 r.". W dniu 11 stycznia 2014 r. manager sklepu powinien
A. usunąć ser z oferty sprzedażowej
B. zostawić ser na półce
C. zorganizować promocję, w ramach której ser będzie dodatkiem dla klientów wydających powyżej 20 zł
D. zwrócić ser do producenta i poprosić o nową dostawę sera świeżego
Prowadzenie sprzedaży
Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?
A. Cen, które obowiązują w innych sklepach
B. Informacji o źródle pochodzenia produktu
C. Daty ważności do spożycia
D. Informacji o składnikach odżywczych produktu
Prowadzenie sprzedaży
Strona, która przyjmuje reklamację od klienta z powodu niezgodności towaru z umową oraz odpowiada za ewentualne wady produktu, to
A. kurier
B. gwarant
C. producent
D. sprzedawca
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył odkurzacz elektryczny 7 listopada 2022 roku, a 12 grudnia 2022 roku wymienił go na nowy w ramach gwarancji z powodu wad. Kiedy kończy się termin odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru na podstawie rękojmi?
A. 12 grudnia 2023 r.
B. 7 listopada 2024 r.
C. 12 grudnia 2024 r.
D. 7 listopada 2023 r.
Prowadzenie sprzedaży
Dokument sklasyfikowany jako BE 5 powinien
A. być przechowywany w siedzibie firmy przez 5 lat, a następnie przesłany do ekspertyzy archiwalnej
B. być przechowywany w siedzibie firmy przez 5 lat, a następnie przekazany do biura rachunkowego
C. być przekazany do archiwum państwowego na 5 lat, a następnie przechowywany w siedzibie firmy
D. być przekazany do biura rachunkowego na 5 lat, a potem przechowywany w siedzibie firmy
Prowadzenie sprzedaży
Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.
| Kwiecień | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | ||
| Maj | ||||||
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 | ||||||
| Czerwiec | ||||||
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||
A. Do 10 czerwca.
B. Do 10 maja.
C. Do 26 maja.
D. Do 24 maja.
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z artykułami spożywczymi doszło do awarii zamrażarki, przez co artykuły w niej umieszczone się rozmroziły. W tej sytuacji należy
A. wycofać z obiegu produkty o krótkim terminie ważności, a pozostałe zamrozić
B. obniżyć cenę rozmrożonych towarów i wprowadzić je do sprzedaży
C. koniecznie wycofać z rynku wszystkie rozmrożone artykuły
D. niezwłocznie zamrozić wszystkie produkty, które się rozmroziły
Prowadzenie sprzedaży
Jak należy postąpić z butelką z tworzywa sztucznego po oleju, na której znajduje się przedstawiony obok znak?

A. Dokładnie zakręcić i oddać do sklepu.
B. Umyć i używać do celów spożywczych.
C. Wyrzucić do specjalnie oznaczonych pojemników.
D. Wyrzucić do śmieci komunalnych.
Prowadzenie sprzedaży
Dobrowolna odpowiedzialność sprzedawcy lub producenta za wady fizyczne towaru, polegająca na naprawie lub wymianie produktu w przypadku ujawnienia się jego wad w ustalonym czasie, to
A. rękojmia
B. poręczenie
C. gwarancja
D. reklamacja
Prowadzenie sprzedaży
Jaką minimalną przestrzeń należy zachować pomiędzy regałami w sklepie samoobsługowym, aby klienci z koszykami i wózkami mogli swobodnie poruszać się po sali sprzedażowej?
A. 200 cm
B. 80 cm
C. 100 cm
D. 150 cm
Prowadzenie sprzedaży
Osoba pracująca w markecie przemysłowym, która układa produkty na znacznych wysokościach, powinna przede wszystkim używać środków ochrony
A. oczu
B. twarzy
C. słuchu
D. głowy
Prowadzenie sprzedaży
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podawania przyczyny w okresie
A. 15 dni
B. 14 dni
C. 10 dni
D. 30 dni
Prowadzenie sprzedaży
Przed wprowadzeniem surowego mięsa do sprzedaży, sprzedawca powinien ocenić jego kategorię zdrowotną. Jaką pieczęcią powinno być oznaczone mięso przeznaczone do spożycia?
A. Trójkątną
B. Prostokątną
C. Okrągłą
D. Kwadratową
Prowadzenie sprzedaży
Ergonomia to dziedzina naukowa, która zajmuje się przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb poszczególnych pracowników. Odpowiednio zorganizowane ergonomicznie miejsce pracy kasjera w strefie kasowej to stanowisko
A. wyposażone w obrotowe krzesło z podłokietnikami
B. wyposażone w terminale do kart płatniczych i kasę fiskalną
C. przystosowane do realizacji różnorodnych zadań na sali sprzedażowej
D. dostosowane do charakteru wykonywanej pracy oraz indywidualnych potrzeb kasjera
Prowadzenie sprzedaży
Sklep sprzedający mięso oraz wędliny powinien być wyposażony w umywalkę z odpowiednią armaturą
A. z bieżącą wodą oraz lustrem
B. z bieżącą zimną i ciepłą wodą, środki do mycia rąk oraz krem do rąk
C. z bieżącą zimną i ciepłą wodą oraz lustrem
D. z bieżącą zimną i ciepłą wodą, środki do mycia rąk oraz do ich higienicznego suszenia
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo od momentu zakupu artykułu nieżywnościowego konsument ma możliwość złożenia reklamacji z powodu niezgodności z umową?
A. 1 rok
B. 2 miesiące
C. 2 lata
D. 6 miesięcy
Prowadzenie sprzedaży
Każdy pracownik sklepu spożywczego powinien mieć ważne wyniki badań, które dowodzą, że nie stanowi on zagrożenia zakażeniem pałeczkami
A. gronkowca
B. włośnicy
C. salmonelli
D. tężca
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient
A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
B. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
C. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
D. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
Pracownik sklepu chemicznego niewłaściwie obchodził się z substancją żrącą, przez co doznał oparzenia dłoni. Jaką pierwszą pomoc należy mu natychmiast udzielić?
A. posypaniu rany talkiem
B. posmarowaniu rany kremem
C. zmyciu żrącej substancji z rany dużą ilością zimnej wody
D. założeniu na ranę opatrunku
Prowadzenie sprzedaży
W firmie handlowej zauważono, że jeden z pracowników popełnił kradzież towaru. W związku z tym podjęto decyzję o przeprowadzeniu inwentaryzacji
A. okresowej
B. nadzwyczajnej
C. odbiorczej
D. planowanej
Prowadzenie sprzedaży
Aby chronić książki przed kradzieżą, które są prezentowane w sali sprzedaży, należy wdrożyć
A. system elektroniczny z czujnikiem i elastycznym kablem
B. kasetę zabezpieczającą
C. klips zabezpieczający z aktywatorem
D. etykietę zabezpieczającą
Prowadzenie sprzedaży
Co zawiera karta oceny ryzyka zawodowego?
A. spis stosowanych środków ochronnych i zabezpieczeń
B. wykaz stanowisk pracy oraz czynności, dla których poziom ryzyka jest niedopuszczalny
C. zidentyfikowane zagrożenia bhp występujące na danym stanowisku pracy
D. przepisy oraz normy odnoszące się do oceny ryzyka zawodowego
Prowadzenie sprzedaży
Osoba, której zgodnie z podpisanym dokumentem o odpowiedzialności materialnej powierzone zostały fundusze z obowiązkiem ich zwrotu lub rozliczenia, po ich zgubieniu ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę
A. w połowie, jeśli pieniądze zostały skradzione
B. samodzielnie
C. solidarnie z innymi pracownikami
D. razem z pracodawcą
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawczyni dostrzegła dym wydobywający się z silnika chłodziarki. W takiej sytuacji powinna
A. w pierwszej kolejności odłączyć urządzenie od zasilania
B. niezwłocznie powiadomić kierownika sklepu
C. odłączyć urządzenie od zasilania i próbować je naprawić
D. natychmiast opuścić miejsce pracy
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku długotrwałej niezdolności do pracy, która trwa ponad 30 dni, pracownik sklepu powinien otrzymać od swojego pracodawcy skierowanie na badania.
A. na nosicielstwo
B. kontrolne
C. przesiewowe
D. wstępne