Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. Logo firmy
B. ISO 9001
C. Organiczne produkty spożywcze
D. Certyfikat jakości
Prowadzenie sprzedaży
PPH Kargo sp. z o.o. zrealizowało sprzedaż towarów na kwotę 20 000,00 zł, a jako formę zapłaty otrzymało weksel. Jeśli wartość sumy dyskontowej wynosi 618,56 zł, to na wekslu znajduje się kwota
A. 20 618,56 zł
B. 618,56 zł
C. 20 000,00 zł
D. 19 381,44 zł
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiony znak ostrzegawczy informuje

A. materiałach łatwopalnych.
B. niebezpieczeństwie wybuchu.
C. niebezpieczeństwie pożaru.
D. materiałach utleniających się.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie analizy danych podanych w tabeli wskaż towar, którego niedobór ma wartość większą niż 15 zł.
| Towar | Cena w zł/szt. | Stan według | |
|---|---|---|---|
| spisu z natury | zapisów księgowych | ||
| A. | 10,00 | 10 szt. | 13 szt. |
| B. | 1,00 | 55 szt. | 67 szt. |
| C. | 11,00 | 15 szt. | 10 szt. |
| D. | 2,00 | 65 szt. | 55 szt. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
Dokumenty potwierdzające sprzedaż detaliczną powinny być przechowywane w firmie handlowej zgodnie z ustawą o rachunkowości?
A. przez czas określony w regulacjach podatkowych
B. do momentu dokonania kontroli zewnętrznej
C. na stałe
D. do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z zasadami BHP, stanowisko pracy powinno być wyposażone w dostęp do bieżącej wody i mydła antybakteryjnego
A. alkoholowe
B. rybne
C. z konserwami mięsnymi
D. z koncentratami spożywczymi
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób.
| A. | B. | C. | D. |
|---|---|---|---|
| - przekonywanie do dalszych zakupów, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie należności, - prezentacja produktu. | - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie potrzeb klienta, - ustalenie należności - prezentacja produktu. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie i pobranie należności. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie i pobranie należności. |
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
Prowadzenie sprzedaży
Wystawa, która prezentuje produkty dostępne w sklepie oraz dekoracje na okres świąteczny, nosi nazwę
A. towarowa
B. okolicznościowa
C. masowa
D. reprezentacyjna
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz całkowitą kwotę, jaką klient musi uiścić za nabycie 3 czekolad w cenie 3,00 zł za szt., 0,5 kg słodyczy po 16,00 zł za 1 kg oraz 2 napojów w cenie 4,00 zł za szt., jeżeli skorzysta z karty lojalnościowej uprawniającej do 3% zniżki?
A. 24,25 zł
B. 17,50 zł
C. 15,40 zł
D. 21,34 zł
Prowadzenie sprzedaży
Podczas rozpakowywania pudełek z dezodorantami w sprayu sprzedawca przypadkowo uszkodził jeden z pojemników. Co mu grozi w związku z tym?
A. podrażnienie skóry przez żrącą ciecz
B. skaleczenie ostrą krawędzią pojemnika
C. poparzenie spowodowane samozapłonem cieczy
D. zatrucie wydobywającym się gazem
Prowadzenie sprzedaży
Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeżeli
A. nabył towar sprzedawany luzem
B. zwrócił się o torbę z materiału ekologicznego
C. poprosił o zapakowanie zakupionych produktów w torbę ozdobną
D. zapomniał wziąć torby z domu
Prowadzenie sprzedaży
Asortyment artykułów spożywczych w hipermarketach to asortyment
A. wąski i głęboki
B. wąski i płytki
C. szeroki i płytki
D. szeroki i głęboki
Prowadzenie sprzedaży
Jakie są wymagania do realizacji zakupów w placówkach cash & carry?
A. posiadanie osobowości prawnej przez kupujących
B. prowadzenie działalności gospodarczej przez nabywców
C. dokonywanie zakupów o wartości co najmniej 500 zł
D. zakupienie jednorazowo co najmniej 10 opakowań tego samego towaru
Prowadzenie sprzedaży
Opakowanie śledzi zawiera informacje przedstawione w tabeli. Jaką wartość energetyczną i ile gramów tłuszczów zawiera 200 g śledzi?
| Wartości odżywcze śledzi – waga 100 g | |
|---|---|
| Wartość energetyczna | 156 kcal |
| Węglowodany | 7 g |
| Białka | 7 g |
| Tłuszcze | 15 g |
| Sól | 2 g |
A. 15 kcal i 156 g
B. 30 kcal i 312 g
C. 312 kcal i 30 g
D. 156 kcal i 15 g
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży napojów w puszkach w szkołach jest sprzedaż
A. preselekcyjna.
B. tradycyjna.
C. z automatów.
D. ratalna.
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca, podczas układania konserw mięsnych na półkach, zauważył, że wieczka czterech puszek są wypukłe, mimo iż termin ich przydatności do spożycia nie minął. W takiej sytuacji powinien
A. obniżyć cenę wszystkich mięsnych konserw w danej partii i wystawić je na sprzedaż
B. wycofać z rynku całą partię konserw mięsnych
C. obniżyć cenę mięsnych konserw z wypukłymi wieczkami puszek i wystawić je na sprzedaż
D. wycofać z rynku jedynie konserwy mięsne z wypukłymi wieczkami puszek
Prowadzenie sprzedaży
Każdy produkt przeznaczony do sprzedaży detalicznej powinien być
A. wyposażony w kartę gwarancyjną
B. oznaczony ceną
C. opatrzony etykietą wskazującą jego rozmiar
D. zapakowany w opakowania jednorazowego użytku
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość przyjmuje podstawą opodatkowania towarów i usług według stawki podatku VAT?
A. suma brutto towarów i usług
B. wydatki na zakup towarów i usług
C. wartość netto towarów i usług
D. cena zakupu w hurtowni towarów i usług
Prowadzenie sprzedaży
Jaką rolę pełni marża w działalności handlowej?
A. zaspokojenie wydatków
B. finansowanie zakupów towarów
C. zwiększenie wartości towarów w magazynie
D. pokrycie kosztów operacyjnych oraz osiągnięcie zysku
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy nabył towar po cenie netto 20 zł i sprzedaje go, stosując marżę równą 20% obliczaną od ceny sprzedaży. Jeśli towar jest objęty stawką VAT 8%, to jaka jest cena sprzedaży brutto?
A. 25,00 zł
B. 30,62 zł
C. 27,00 zł
D. 28,62 zł
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 10 lutego 2021 r. klient nabył odkurzacz w miejscu innym niż sklep i nie otrzymał od sprzedawcy informacji o prawie do odstąpienia od umowy. Kiedy upływa termin na odstąpienie od tej umowy?
A. 10 marca 2021 r.
B. 31 grudnia 2022 r.
C. 24 lutego 2022 r.
D. 24 lutego 2021 r.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zasady nie są stosowane podczas układania produktów na półkach?
A. Droższe artykuły powinny znajdować się na dolnej półce
B. Produkty powinny być łatwo dostępne dla konsumenta
C. Towary powinny być układane według kolejności ich dostawy
D. Ekspozycja powinna brać pod uwagę właściwości fizyko-chemiczne produktów
Prowadzenie działalności info…
Która z wymienionych technik graficznych jest techniką druku płaskiego?
A. Akwatinta.
B. Litografia.
C. Drzeworyt.
D. Miedzioryt.
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiony fragment tekstu pochodzi z ustawy o podatku
| DZIAŁ VIII |
| Wysokość opodatkowania |
| Rozdział 1 |
| Stawki |
| Art. 41. 1. Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. |
| 2. Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. |
| 3. W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42. |
| 4. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%. |
| 5. W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, dokonywanym przez rolników ryczałtowych stawka podatku wynosi 0%, pod warunkiem prowadzenia przez podatnika ewidencji określonej w art. 109 ust. 3. |
| 6. Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty. |
A. dochodowym od osób prawnych.
B. od towarów i usług.
C. dochodowym od osób fizycznych.
D. akcyzowym.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie usługi proponują sklepy dyskontowe swoim klientom?
A. korzystne warunki zakupu towarów w wysokiej cenie
B. minimalistyczne wyposażenie przestrzeni handlowej oraz niskie ceny produktów
C. wysokiej jakości wyposażenie punktu sprzedaży oraz drogie towary
D. duże ilości towarów sprzedawane po atrakcyjnych cenach
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie rozmowy handlowej występuje zwrot "bluzka ta wykonana jest z bawełny, jej rozmiar to 36, posiadamy kilka wersji kolorystycznych"?
A. Określenia korzyści.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Prezentacji towaru.
D. Identyfikacji potrzeb.
Prowadzenie sprzedaży
W sklepach z artykułami spożywczymi głównym zadaniem sprzedawcy w zakresie przygotowywania produktów do sprzedaży jest:
A. sprawdzanie smaku każdego nowego produktu, aby informować klientów o jego walorach smakowych
B. umieszczanie na półkach nowych produktów przed tymi z wcześniejszych dostaw
C. systematyczne zmienianie lokalizacji towarów na półkach z powodów estetycznych
D. codzienna weryfikacja towarów w celu wycofania z obrotu artykułów przeterminowanych
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż sytuację, w której towar, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa konsumenckiego, nie odpowiada umowie.
A. Kupione spodnie są za małe dla klientki
B. Kalosze przepuszczają wodę podczas korzystania w czasie deszczu
C. Spodnie z tkaniny drugiej jakości mają drobne plamy
D. Zamówiony napój nie odpowiada smakowym preferencjom klienta
Prowadzenie sprzedaży
Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę
A. podprogowa
B. porównawcza
C. społeczna
D. ukryta
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona tabela informuje o osiągniętych przez jednostkę handlową wskaźnikach rotacji w razach i w dniach w poszczególnych kwartałach 2009 r. W którym kwartale hurtownia najczęściej odnawiała swoje zapasy?
| Kwartał | Wskaźnik rotacji | |
|---|---|---|
| w razach | w dniach | |
| Pierwszy | 4 | 22,5 |
| Drugi | 6 | 15,0 |
| Trzeci | 3 | 24,5 |
| Czwarty | 7 | 14,0 |
A. W drugim.
B. W pierwszym.
C. W trzecim.
D. W czwartym.
Prowadzenie sprzedaży
Ocena surowego mięsa z wykorzystaniem metod organoleptycznych realizowana jest przy pomocy
A. zmysłów wzroku, węchu i dotyku
B. zmysłów wzroku, smaku i słuchu
C. specjalistycznych urządzeń laboratoryjnych
D. specjalistycznych odczynników chemicznych
Prowadzenie sprzedaży
...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?
A. Spadku
B. Dojrzałości
C. Wprowadzenia
D. Wzrostu
Prowadzenie sprzedaży
Mleko pasteryzowane w plastikowych butelkach powinno być przechowywane w sklepie
A. w lodówce
B. w koszu
C. na półce sklepowej
D. w witrynie
Prowadzenie sprzedaży
Jakie artykuły nie są oferowane w sprzedaży obwoźnej?
A. Dywanów
B. Ręczników
C. Mięs
D. Kołder
Prowadzenie sprzedaży
Jaką stawką VAT objęty jest produkt, gdy jego cena netto wynosi 25,00 zł, a cena brutto to 27,00 zł?
A. 8%
B. 5%
C. 23%
D. 0%
Prowadzenie sprzedaży
Skład: brzoskwinie, syrop glukozowo - fruktozowy, cukier, substancja żelująca - pektyna, regulator kwasowości - kwas cytrynowy, łączna zawartość cukru 38 g na 100 g. Jakim produktem owocowym jest opisany przetwór?
A. Galaretki owocowej
B. Pianki owocowej
C. Kisielu
D. Dżemu
Prowadzenie sprzedaży
W poniedziałek wartość towaru wynosiła 100,00 zł. We wtorek sprzedawca obniżył ją o 10,00 zł, a w środę wprowadził zniżkę na poziomie 20%. Jaka jest cena towaru po dokonanych obniżkach?
A. 82,00 zł
B. 72,00 zł
C. 80,00 zł
D. 90,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w sklepie obuwniczym to oferta
A. płytki
B. nieobowiązkowy
C. uzupełniający
D. fundamentalny
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie zakupiono spódnicę o wartości netto 120 zł za sztukę. Marża wynosząca 30% obliczana jest od ceny zakupu netto, a stawka VAT to 23%. Jaka jest cena sprzedaży brutto tej spódnicy?
A. 156,00 zł
B. 203,75 zł
C. 191,88 zł
D. 120,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Suma wartości należnego podatku od towarów i usług dla towarów A i B, zgodnie z danymi zawartymi w tabeli, wynosi
| Zestawienie sprzedaży towarów | ||
|---|---|---|
| Towar | Wartość sprzedaży netto towarów | Stawka VAT |
| A | 10 000,00 zł | 23% |
| B | 5 000,00 zł | 8% |
A. 4 650,00 zł
B. 2 700,00 zł
C. 2 300,00 zł
D. 3 450,00 zł