Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. p.r.
B. m.p.
C. m.a.
D. p.m.
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się
A. pod treścią pisma po prawej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
C. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
D. pod treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Pierwszym etapem obiegu dokumentów jest
A. przyjmowanie.
B. dekreting.
C. rejestracja.
D. podział.
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu stosunku zatrudnienia, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni, dostarczyć
A. kartę urlopową
B. świadectwo pracy
C. zaświadczenie o zatrudnieniu
D. zakres obowiązków
Wykonywanie prac biurowych
Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na
A. zwięzłości i jasności przekazu
B. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
C. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
D. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
Wykonywanie prac biurowych
W amerykańskim systemie pisma, na papierze bez nadruku, miejsce na tekst znajduje się
A. powyżej tytułu sprawy
B. powyżej podpisu
C. w sekcji nagłówkowej
D. w sekcji informacji dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
Jak zapisuje się cyfrę 5 w sześciopunktowym piśmie Braille'a?
A. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę f
B. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę e
C. symbol oznaczający literę e oraz symbol liczby
D. symbol oznaczający literę f oraz symbol liczby
Wykonywanie prac biurowych
Public relations obejmuje promocję
A. wyłącznie towaru firmy
B. wyłącznie marki przedsiębiorstwa
C. całej działalności przedsiębiorstwa
D. działalności handlowej przedsiębiorstwa za granicą
Wykonywanie prac biurowych
We wnętrzu spółki z o.o. zorganizowane spotkanie jej współwłaścicieli, mające na celu zapoznanie obecnych ze sprawozdaniem z działalności zarządu spółki z o.o., to
A. konferencja.
B. zjazd.
C. spotkanie.
D. zgromadzenie.
Wykonywanie prac biurowych
Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat
A. działowy
B. uniwersalny
C. osobisty
D. imprez
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, nie zajęta przez sprzęt techniczny i urządzenia, przypadająca na jednego pracownika powinna wynosić
A. 3 m2
B. 1 m2
C. 2 m2
D. 4 m2
Wykonywanie prac biurowych
Wizualizacją relacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi a niezależnymi miejscami pracy jest
A. schemat organizacyjny
B. zarządzenie organizacyjne
C. instrukcja organizacyjna
D. regulamin organizacyjny
Wykonywanie prac biurowych
Jaki czas archiwizuje się arkusz spisu z natury?
A. 1 rok
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 15 lat
Wykonywanie prac biurowych
Jakie tytuły zawodowe oraz naukowe można skracać w oficjalnej korespondencji?
A. Doktor, rektor, kierownik
B. Profesor, dyrektor, rektor
C. Doktor, magister, inżynier
D. Rektor, magister, inżynier
Wykonywanie prac biurowych
Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem
A. sprawozdawczym
B. handlowym
C. przewodnim
D. grzecznościowym
Wykonywanie prac biurowych
Podstawą efektywnej komunikacji werbalnej jest
A. łagodne i przyjazne brzmienie głosu
B. brak kontaktu wzrokowego z osobą rozmawiającą
C. aktywne i skuteczne słuchanie
D. wyprostowana postawa z podniesioną głową
Wykonywanie prac biurowych
Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez sprzęt i urządzenia techniczne, przypadająca na każdego z pracowników zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w temacie ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, powinna wynosić
A. 2 m2
B. 3 m2
C. 4 m2
D. 5 m2
Wykonywanie prac biurowych
Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego
A. upomnienie
B. upoważnienie
C. zaświadczenie
D. zaproszenie
Wykonywanie prac biurowych
Jakie oznaczenie ma format papieru o wymiarach zewnętrznych 297 x 420 mm?
A. A3
B. A1
C. A2
D. A0
EKA.06 Pytanie 140
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.
| Fragment Instrukcji kancelaryjnej | |
| (…) | |
| Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | |
| a. | przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, |
| b. | przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, |
| c. | paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności. |
| (…) | |
A. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
B. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
C. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
D. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
Wykonywanie prac biurowych
Falcerka to urządzenie biurowe, które służy do
A. otwierania różnych rodzajów kopert
B. składania kartek o różnych wymiarach i gramaturze
C. składania kartek oraz umieszczania ich w kopertach
D. masowej wysyłki dokumentów
Wykonywanie prac biurowych
System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system
A. korytarzowym dwustronnym
B. korytarzowym jednostronnym
C. halowym
D. rotundowym
Wykonywanie prac biurowych
Public relations wewnętrzne w przedsiębiorstwie jest dedykowane
A. partnerom.
B. pracownikom.
C. nabywcom.
D. media.
Wykonywanie prac biurowych
Jak długo powinno się archiwizować dokumenty klasyfikowane jako B5?
A. 15
B. 10
C. 20
D. 5
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?
A. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
B. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
C. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
D. Dokument powinien zostać zniszczony
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, przesyłając do wybranych klientów e-mailem życzenia z okazji świąt i nowego roku, do których dołączony był bon rabatowy?
A. Publicity
B. Lobbing
C. Sponsoring
D. Mailing
Wykonywanie prac biurowych
Jaki format papieru powinien być użyty do stworzenia jednokartkowego zaproszenia o wymiarach 105 x 148 mm?
A. A5
B. A6
C. A3
D. A4
Wykonywanie prac biurowych
Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać
A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
C. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych
Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy
A. po utworzeniu na komputerze dokumentu składającego się z wielu stron
B. po każdej nieprzerwanej godzinie pracy przed komputerem
C. systematycznie co dwie godziny
D. dwa razy w ciągu ośmiu godzin pracy
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
A. imienną
B. firmową
C. faksymilową
D. nagłówkową
Wykonywanie prac biurowych
Przygotowanie dokumentu dla klienta powinno się rozpocząć od
A. ustalenia celu i struktury dokumentu
B. zakupu odpowiedniego papieru
C. wyboru kolorystyki nagłówków
D. przygotowania wizytówek
Wykonywanie prac biurowych
Kiedy należy sporządzić protokół z zebrania?
A. Tuż po zakończeniu zebrania
B. Dwa tygodnie po zakończeniu zebrania
C. Tydzień przed zebraniem
D. Na początku zebrania
Wykonywanie prac biurowych
Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?
A. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
B. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
C. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
D. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
Wykonywanie prac biurowych
Sekretariaty funkcjonujące w trakcie konferencji, sympozjów oraz wystaw to sekretariaty
A. imprez
B. uniwersalne
C. osobiste
D. działowe
Wykonywanie prac biurowych
Które z poniższych działań jest najważniejsze przy organizacji archiwum zakładowego?
A. Systematyczne porządkowanie i klasyfikacja dokumentów
B. Zakup nowoczesnych mebli biurowych
C. Utrzymywanie dekoracyjnej roślinności
D. Codzienna kontrola temperatury w pomieszczeniu
Wykonywanie prac biurowych
Co nazwane jest pismem informacyjnym?
A. zawiadomienie
B. wniosek
C. list intencyjny
D. reklamacja
Wykonywanie prac biurowych
Jakiej aplikacji należy użyć, aby przedstawić wyniki działalności firmy w formie slajdów?
A. PowerPoint
B. OneNote
C. Outlook
D. Word
Wykonywanie prac biurowych
Spotkanie o charakterze wewnętrznym, które ma miejsce raz lub dwa razy do roku, gdzie podejmowane są wspólne decyzje, takie jak wybór zarządu czy akceptacja rocznego sprawozdania finansowego, nosi nazwę
A. zebranie.
B. konferencja.
C. zgromadzenie.
D. narada.
EKA.06 Pytanie 159
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z ustawą o ochronie danych wrażliwych, dokumenty instytucji publicznych, którym nadano klauzulę "tajne" lub "ściśle tajne", muszą być przechowywane
A. w kancelarii tajnej
B. w archiwum zakładowym
C. w sekretariacie
D. w wyspecjalizowanej agencji
Wykonywanie prac biurowych
Zebranie Rady Gminy, o którym informowani są mieszkańcy i na którym podejmowane są uchwały, to
A. sesja.
B. obrady.
C. spotkanie.
D. konferencja.