Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się

A. pod treścią pisma po prawej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
C. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
D. pod treścią pisma po lewej stronie
EKA.06 Pytanie 124
Wykonywanie prac biurowych

Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu stosunku zatrudnienia, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni, dostarczyć

A. kartę urlopową
B. świadectwo pracy
C. zaświadczenie o zatrudnieniu
D. zakres obowiązków
Wykonywanie prac biurowych

Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na

A. zwięzłości i jasności przekazu
B. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
C. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
D. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
EKA.06 Pytanie 127
Wykonywanie prac biurowych

Jak zapisuje się cyfrę 5 w sześciopunktowym piśmie Braille'a?

A. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę f
B. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę e
C. symbol oznaczający literę e oraz symbol liczby
D. symbol oznaczający literę f oraz symbol liczby
Wykonywanie prac biurowych

We wnętrzu spółki z o.o. zorganizowane spotkanie jej współwłaścicieli, mające na celu zapoznanie obecnych ze sprawozdaniem z działalności zarządu spółki z o.o., to

A. konferencja.
B. zjazd.
C. spotkanie.
D. zgromadzenie.
Wykonywanie prac biurowych

Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat

A. działowy
B. uniwersalny
C. osobisty
D. imprez
Wykonywanie prac biurowych

Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem

A. sprawozdawczym
B. handlowym
C. przewodnim
D. grzecznościowym
Wykonywanie prac biurowych

Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez sprzęt i urządzenia techniczne, przypadająca na każdego z pracowników zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w temacie ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, powinna wynosić

A. 2 m2
B. 3 m2
C. 4 m2
D. 5 m2
Wykonywanie prac biurowych

Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego

A. upomnienie
B. upoważnienie
C. zaświadczenie
D. zaproszenie
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.

Fragment Instrukcji kancelaryjnej
(…)
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności.
(…)

A. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
B. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
C. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
D. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
Wykonywanie prac biurowych

Falcerka to urządzenie biurowe, które służy do

A. otwierania różnych rodzajów kopert
B. składania kartek o różnych wymiarach i gramaturze
C. składania kartek oraz umieszczania ich w kopertach
D. masowej wysyłki dokumentów
Wykonywanie prac biurowych

System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system

A. korytarzowym dwustronnym
B. korytarzowym jednostronnym
C. halowym
D. rotundowym
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?

A. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
B. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
C. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
D. Dokument powinien zostać zniszczony
Wykonywanie prac biurowych

Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać

A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
C. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych

Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy

A. po utworzeniu na komputerze dokumentu składającego się z wielu stron
B. po każdej nieprzerwanej godzinie pracy przed komputerem
C. systematycznie co dwie godziny
D. dwa razy w ciągu ośmiu godzin pracy
Wykonywanie prac biurowych

Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?

A. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
B. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
C. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
D. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
EKA.06 Pytanie 158
Wykonywanie prac biurowych

Spotkanie o charakterze wewnętrznym, które ma miejsce raz lub dwa razy do roku, gdzie podejmowane są wspólne decyzje, takie jak wybór zarządu czy akceptacja rocznego sprawozdania finansowego, nosi nazwę

A. zebranie.
B. konferencja.
C. zgromadzenie.
D. narada.