Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. Projekt dokumentu, czystopis, aprobata
B. Pomysł dokumentu, czystopis, podpis
C. Projekt dokumentu, aprobata, czystopis
D. Pomysł dokumentu, kopia, czystopis
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?
A. Sponsoring
B. Promocja sprzedaży
C. Public Relations
D. Sprzedaż osobista
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, prawidłowym sposobem zapisu skrótu spółki komandytowo-akcyjnej jest
A. s. ka
B. S.K.A.
C. sp. ka
D. SKA
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie umieszczane są numery stron w dokumentach brajlowskich?
A. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
B. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami pod tekstem
C. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
D. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami nad tekstem
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z przepisami BHP, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia i sprzęt techniczny, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić
A. 4 m2
B. 2 m2
C. 3 m2
D. 1 m2
Wykonywanie prac biurowych
Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?
A. brak przedstawiania informacji w formie listy
B. zakaz używania skrótów i akronimów
C. stosowanie terminologii fachowej
D. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń
Wykonywanie prac biurowych
W protokole odbioru należy wskazać nazwy
A. wyłącznie strony odbierającej
B. tylko strony przekazującej
C. strony odbierającej oraz prezesa firmy
D. strony przekazującej i odbierającej
Wykonywanie prac biurowych
Jakie dokumenty w obiegu handlowym są obecne w fazie dostawy towaru?
A. Zamówienie oraz faktura
B. Awizo i propozycja
C. Awizo i faktura
D. Zamówienie oraz awizo
Wykonywanie prac biurowych
W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?
A. Amerykańskim
B. Blokowym
C. Niemieckim
D. A linea
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności przy organizacji zebrania?
A. Określenie celu i tematu zebrania
B. Wybór osoby odpowiedzialnej za protokół
C. Zarezerwowanie miejsca na konferencję
D. Sformułowanie porządku obrad
Wykonywanie prac biurowych
Dokument noszący tytuł "Zawiadomienie" informujący o zebraniu pracowników danej jednostki organizacyjnej jest dokumentem
A. transakcyjnym
B. przewodnim
C. manipulacyjnym
D. informacyjnym
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, prezes zarządu oraz główny księgowy, to gdzie umieszczony jest podpis?
A. z lewej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
B. z lewej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z prawej
C. z prawej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z lewej
D. z prawej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
Wykonywanie prac biurowych
W dokumentacji biurowej do oznaczania klauzuli "tajne" używa się symbolu
A. "0"
B. "Z"
C. "00"
D. "Pf"
Wykonywanie prac biurowych
Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej
A. na dole pisma po lewej stronie
B. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie
C. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
D. na górze pisma po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
W treści wiążącej oferty handlowej powinien być zawarty
A. warunki, jakie powinien spełniać odbiorca oferty
B. kontroferta
C. termin ważności oferty
D. aktualizacja wcześniejszej oferty
Wykonywanie prac biurowych
Separator, na podstawie którego korespondencja jest kierowana do wielu odbiorców, powinien znajdować się
A. z lewej strony pod listą załączników
B. z lewej strony przed listą załączników
C. z prawej strony przed podpisem
D. z prawej strony pod podpisem
Wykonywanie prac biurowych
Aby na piśmie zarejestrować przebieg rozmowy telefonicznej, trzeba przygotować
A. notatkę.
B. dokument wstępny.
C. protokoł.
D. raport.
EKA.06 Pytanie 218
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie przytoczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki poleconej, zaadresowanej do konkretnego pracownika?
| Fragment instrukcji kancelaryjnej | n|
|---|---|
| (…) | n|
| VI. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji wpływającej. | n|
| 1. | nPracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | n
| a. | nprzesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, | n
| b. | nprzesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, | n
| c. | npaczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest zobowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności, | n
| d. | npozostałe przesyłki polecone i zwykłe (bez wymienionego imienia i nazwiska w adresie), po ich otwarciu. | n
A. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie otwartą przekazuje adresatowi.
B. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie nieotwieraną przekazuje adresatowi.
C. Nie ewidencjonuje przesyłki i nieotwieraną przekazuje adresatowi.
D. Nie ewidencjonuje przesyłki i otwartą przekazuje adresatowi.
EKA.06 Pytanie 219
Wykonywanie prac biurowych
Jaka jest najważniejsza funkcja sekretariatu w firmie?
A. Zarządzanie obiegiem dokumentów i korespondencji
B. Monitorowanie czasu pracy wszystkich pracowników
C. Zarządzanie dekoracjami wnętrz
D. Organizacja imprez integracyjnych
Wykonywanie prac biurowych
Sposobem na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w mediach jest
A. konferencja prasowa
B. spotkanie menedżerów
C. pokaz produktów
D. event integracyjny
Wykonywanie prac biurowych
Główne obowiązki pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy są zawarte
A. w Kodeksie cywilnym
B. w układzie zbiorowym pracy
C. w Kodeksie pracy
D. w regulaminie organizacyjnym
EKA.06 Pytanie 222
Wykonywanie prac biurowych
Przygotowując wiążącą propozycję handlową, w jej treści należy koniecznie uwzględnić
A. aktualizację wcześniejszej propozycji
B. kontrpropozycję
C. warunki, które powinien spełniać oferent
D. termin ważności propozycji
Wykonywanie prac biurowych
Jakim rozmiarem są opisane koperty, w które bez zbędnej przestrzeni można włożyć złożony na pół arkusz formatu A4, czyli % kartki A4?
A. B6
B. B4
C. C4
D. C6
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju pismo ma charakter perswazyjny?
A. raport.
B. reklamacja.
C. informacja.
D. certyfikat.
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego zwrotu grzecznościowego powinno się użyć, pisząc do rektora uczelni wyższej?
A. Jego Ekscelencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Wielebność
D. Jego Eminencja
Wykonywanie prac biurowych
Na spotkanie, w którym weźmie udział kilka osób pracujących razem nad projektem w metodzie "burza mózgów", należy zorganizować stół w formie
A. litery U
B. dwóch liter L
C. litery T
D. koła
EKA.06 Pytanie 227
Wykonywanie prac biurowych
Koperty otwarte w kancelarii nie powinny być dołączane do
A. dokumentów, w których brakuje nazwiska oraz adresu nadawcy.
B. biuletynów i folderów reklamowych
C. dokumentów, które zostały błędnie doręczone lub budzą wątpliwości.
D. załączników, które wpłynęły bez pisma przewodniego.
Wykonywanie prac biurowych
Który z wewnętrznych dokumentów jest podstawą do określenia zakresu obowiązków dla różnych stanowisk w urzędzie gminnym?
A. Regulamin zatrudnienia
B. Instrukcja do kancelarii
C. Zasady archiwizacji
D. Regulamin organizacyjny
EKA.06 Pytanie 229
Wykonywanie prac biurowych
Aby chronić dane ewidencji księgowej przechowywane w komputerze przed ich utratą, należy
A. regularnie archiwizować dane na wymiennych nośnikach zapasowych
B. wyłączać komputer wyłącznie za pomocą polecenia "wyłącz komputer"
C. jak najczęściej tworzyć kopie danych w nowych plikach
D. chronić dostęp do komputera hasłem
Wykonywanie prac biurowych
Jaki typ struktury organizacyjnej w firmie gwarantuje najlepsze działanie jednostki utworzonej do realizacji projektów?
A. Funkcjonalna
B. Liniowa
C. Liniowo-sztabowa
D. Macierzowa
Wykonywanie prac biurowych
Określ właściwą sekwencję wymiany dokumentów między dostawcą a odbiorcą?
A. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, faktura, awizo
B. Oferta, zapytanie o ofertę, potwierdzenie zamówienia, zamówienie, faktura, awizo
C. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
D. Oferta, zapytanie o ofertę, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
Wykonywanie prac biurowych
W przypadku, gdy to samo pismo jest kierowane do wielu odbiorców, jaka informacja powinna znaleźć się w polu adresowym?
A. W grozdzielnika, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
B. Do wiadomości, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
C. W grozdzielnika, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
D. Do wiadomości, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
Nowe projekty efektywniej powstają w grupach, kierowanych przez lidera, który dąży do budowania atmosfery wzajemnego zaufania, motywuje członków zespołu do współuczestniczenia w podejmowaniu decyzji oraz korzysta z ich uwag i sugestii przed finalizacją decyzji. Opisane podejście lidera definiuje styl zarządzania
A. liberalny
B. demokratyczny
C. autokratyczny
D. bierny
Wykonywanie prac biurowych
Jakie pismo rejestruje przebieg zebrania oraz podjęte decyzje?
A. Decyzja
B. Notatka
C. Protokół
D. Zawiadomienie
Wykonywanie prac biurowych
Fotel używany przy pracy przy komputerze powinien mieć możliwość regulacji wysokości siedziska w przedziale
A. 200 - 300 mm, mierząc od podłogi
B. 400 - 500 mm, mierząc od podłogi
C. 400 - 500 mm, mierząc od podnóżka
D. 200 - 300 mm, mierząc od podnóżka
Wykonywanie prac biurowych
W sytuacji, gdy w druku występuje symbol ukośnika, w brajlowskiej wersji tekstu należy użyć znaku brajlowskiego reprezentowanego punktami [256] oraz dodatkowo umieścić ten znak w
A. tablicy znaków specjalnych
B. przypisie na dole strony
C. informacjach dodatkowych
D. uwagach dotyczących wersji brajlowskiej
Wykonywanie prac biurowych
Co powinien zrobić pracownik biurowy, aby odblokować niszczarkę w sytuacji, gdy papier utknął w szczelinie wejściowej?
A. Wcisnąć klawisz cofania, następnie wyciągnąć papier ze szczeliny wejściowej
B. Wcisnąć klawisz stop, a następnie opróżnić pojemnik
C. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie usunąć papier ze szczeliny wejściowej
D. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie wcisnąć klawisz cofania
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest направление передачи информации, gdy prezes firmy zleca dyrektorowi ds. zaopatrzenia przygotowanie raportu z zakupionych oraz wydanych do produkcji surowców?
A. Poziomy w prawo
B. Pionowy w dół
C. Pionowy w górę
D. Poziomy w lewo
Wykonywanie prac biurowych
Format papieru o rozmiarach 210 mm x 297 mm jest oznaczany symbolem
A. A4
B. A6
C. A3
D. A5
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie powinien wykorzystać pracownik, aby chronić jednostronicowe instrukcje obsługi sprzętu biurowego przed uszkodzeniem?
A. Termobindownicę
B. Bindownicę
C. Laminator
D. Trymer