Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

W jednostce organizacyjnej przyjmowanie poczty oraz jej sortowanie, rejestrowanie i przekazywanie do odpowiednich stanowisk pracy oraz działów, powinno mieć miejsce

A. w kancelarii
B. w biurze kadr
C. w dziale planowania
D. w dziale fakturowania
Wykonywanie prac biurowych

W jakim miejscu w dokumencie urzędowym umieszczamy podpis osoby odpowiedzialnej za jego wystawienie?

A. Na początku dokumentu
B. Pod zakończeniem treści dokumentu po prawej stronie
C. Na odwrocie dokumentu
D. W lewym górnym rogu
EKA.06 Pytanie 247
Wykonywanie prac biurowych

Gdzie umieszczane są numery stron na dokumentach w alfabecie Braille'a?

A. w prawym dolnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
B. w lewym dolnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
C. w prawym górnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
D. w lewym górnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
EKA.06 Pytanie 250
Wykonywanie prac biurowych

Jaka kombinacja punktów w sześciopunktowym piśmie Braille'a odpowiada za znak zapytania?

A. [25]
B. [235]
C. [236]
D. [26]
Wykonywanie prac biurowych

W zapisie w systemie Braille'a formatowanie akapitu z numeracją polega na umiejscowieniu numeru w pierwszej linii

A. od trzeciego znaku
B. od czwartego znaku
C. od drugiego znaku
D. od pierwszego znaku
Wykonywanie prac biurowych

Jak nazywa się struktura organizacyjna firmy, w której działami zarządzają specjaliści, a pracownicy podlegają więcej niż jednemu menedżerowi?

A. funkcjonalna
B. macierzowa
C. liniowa
D. liniowo-sztabowa
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działania związane z zużytym tonerem z drukarki są korzystne dla środowiska?

A. Zużyty toner powinien być składowany w pojemnikach na odpady zmieszane
B. Zużyty toner powinien być oddany firmie zajmującej się utylizacją odpadów
C. Zużyty toner powinien być wyrzucany na wysypisko śmieci
D. Zużyty toner powinien być przekazany do pieca do spalania odpadów
EKA.06 Pytanie 260
Wykonywanie prac biurowych

Jak ustawienie krzeseł i stołów na zebraniu jest uzależnione?

A. od tematyki zebrania
B. od liczby uczestników oraz charakteru zebrania
C. od ilości przerw w trakcie zebrania
D. od czasu trwania zebrania
Wykonywanie prac biurowych

Kiedy w dokumentach biurowych cały wyraz jest napisany dużymi literami, to w wersji tekstowej w piśmie Braille'a powinno się zastosować

A. pojedynczy znak dużej litery przed tym wyrazem
B. podwójny znak dużej litery przed tym wyrazem
C. podwójny znak dużej litery przed każdą literą wyrazu
D. pojedynczy znak dużej litery przed każdą literą wyrazu
Wykonywanie prac biurowych

Zapis z walnego zebrania sprawozdawczego powinien zawierać

A. określenie, czego dotyczy dokument oraz jaki jest jego okres, w zasadniczej części zapis liczbowy lub opisowy zdarzenia bądź wypadku oraz wnioski
B. informację, kto, gdzie i w jakich okolicznościach dokonał ustaleń, kto i w jakiej roli był obecny, co ustalono oraz jakie komentarze zostały zgłoszone do protokołu
C. określenie typu dokumentu oraz przedmiotu kontroli, stwierdzenie braków lub ich obecności i rekomendacje po przeprowadzeniu kontroli
D. datę i miejsce sporządzenia dokumentu, wykaz osób biorących udział w zebraniu, porządek obrad, podjęte uchwały oraz zgłoszone wnioski
Wykonywanie prac biurowych

Określ poprawną sekwencję umieszczania elementów powoławczych na formularzach korespondencyjnych?

A. Wasze pismo z dnia, Znak, Nasz znak, Data
B. Nasz znak, Wasze pismo z dnia, Data, Znak
C. Wasze pismo z dnia, Nasz znak, Znak, Data
D. Nasz znak, Data, Wasze pismo z dnia, Znak
Wykonywanie prac biurowych

Treść dokumentu zaczyna się w każdym wierszu od lewego marginesu, bez zastosowania wcięcia, używa się pojedynczego odstępu oraz dodatkowej interlinii, która oddziela poszczególne części treści. Jakim typem układu treści dotyczy ten opis?

A. niemieckiego
B. a'linea
C. angielskiego
D. francuskiego
Wykonywanie prac biurowych

W danej jednostce organizacyjnej pismo podpisuje dyrektor oraz główny księgowy. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?

A. Podpis dyrektora oraz głównego księgowego umieszczony pod treścią pisma po lewej stronie
B. Podpisy umieszczone pod treścią pisma: dyrektora po lewej stronie, głównego księgowego po prawej stronie
C. Podpisy umieszczone pod treścią pisma: dyrektora po prawej stronie, głównego księgowego po lewej stronie
D. Podpis dyrektora oraz głównego księgowego umieszczony pod treścią pisma po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Zbiór norm regulujących zasady ochrony informacji, których nieuprawnione ujawnienie mogłoby spowodować szkody dla Rzeczypospolitej Polskiej, znajduje się w ustawie

A. o ochronie danych osobowych
B. o udostępnianiu informacji gospodarczych
C. o dostępie do informacji niejawnych
D. o ochronie informacji niejawnych
Wykonywanie prac biurowych

Jaką metodę promocji wybrała firma, organizując wydarzenie okolicznościowe dla pracowników oraz zaproszonych gości z okazji jubileuszu przedsiębiorstwa?

A. Sprzedaż osobista
B. Sponsoring
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
Wykonywanie prac biurowych

Akapit w dokumentach brajlowskich powinien być formatowany w ten sposób, że pierwsza linia zaczyna się od

A. piątego znaku, następne od pierwszego
B. trzeciego znaku, następne od drugiego
C. piątego znaku, następne od drugiego
D. trzeciego znaku, następne od pierwszego