Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. zarządzenie organizacyjne
B. schemat organizacyjny
C. instrukcja organizacyjna
D. regulamin organizacyjny
Wykonywanie prac biurowych
Krzesło obrotowe używane w strefie komputerowej powinno mieć podstawę
A. pięciopodporową bez kółek jezdnych
B. trójpodporową wyposażoną w kółka jezdne
C. pięciopodporową wyposażoną w kółka jezdne
D. trójpodporową bez kółek jezdnych
Wykonywanie prac biurowych
Aby przeprowadzić spotkanie z pracownikami o charakterze roboczym, dotyczące wyznaczenia zadań na obecny okres oraz metod ich realizacji, organizuje się
A. sympozjum
B. naradę
C. konferencję
D. kongres
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót jest właściwy dla zwrotu "wyżej wymieniony"?
A. ww
B. ww.
C. w.w
D. w-w
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, przesyłając do wybranych klientów e-mailem życzenia z okazji świąt i nowego roku, do których dołączony był bon rabatowy?
A. Sponsoring
B. Mailing
C. Lobbing
D. Publicity
Wykonywanie prac biurowych
Dokumentacja kategorii nie podlega skreśleniu
A. B50
B. B5
C. A
D. Bc
Wykonywanie prac biurowych
Do zbiorów sklasyfikowanych jako archiwalne A zaliczają się
A. dokumentacja związana z techniką
B. dokumenty związane z płacami
C. akta rejestracji przedsiębiorstwa
D. akta dotyczące pracowników
Wykonywanie prac biurowych
Formularz "Spis spraw" stosowany w bezdziennikowym systemie kancelaryjnym ma na celu
A. rejestrację dokumentów wpływających do kancelarii ogólnej
B. ewidencjonowanie teczek aktowych
C. rejestrację spraw w komórce merytorycznej
D. rejestrację spraw w archiwum zakładowym
Wykonywanie prac biurowych
Miejsce pracy z monitorem ekranowym powinno być zlokalizowane w biurze w taki sposób, aby odległość pomiędzy sąsiednimi monitorami wynosiła przynajmniej
A. 0,2 m
B. 0,9 m
C. 0,4 m
D. 0,6 m
Wykonywanie prac biurowych
Jaki czas archiwizuje się arkusz spisu z natury?
A. 1 rok
B. 10 lat
C. 15 lat
D. 5 lat
Wykonywanie prac biurowych
Które z wymienionych dokumentów nie są odnotowywane w dzienniku podawczym?
A. Objaśnienia i opinie.
B. Zapytania ofertowe i oferty.
C. Zaproszenia i życzenia.
D. Reklamacje i wnioski.
Wykonywanie prac biurowych
Który z wewnętrznych dokumentów jest podstawą do określenia zakresu obowiązków dla różnych stanowisk w urzędzie gminnym?
A. Zasady archiwizacji
B. Regulamin zatrudnienia
C. Regulamin organizacyjny
D. Instrukcja do kancelarii
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty zawierające szczegółowe ustalenia dotyczące zakresu działań jednostki, podziału obowiązków, uprawnień oraz odpowiedzialności osób pełniących funkcje kierownicze i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska znajdują się
A. w regulaminie bhp
B. w regulaminie organizacyjnym
C. w instrukcji stanowiskowej
D. w instrukcji kancelaryjnej
EKA.06 Pytanie 14
Wykonywanie prac biurowych
Reklamacja dotycząca jakości złożona przez kupującego nabyte towary stanowi dokument handlowy, który pojawia się na etapie
A. sprawdzania dostawy
B. dostarczenia towaru
C. oferty sprzedażowej
D. zamawiania towaru
EKA.06 Pytanie 15
Wykonywanie prac biurowych
Aby chronić dane ewidencji księgowej przechowywane w komputerze przed ich utratą, należy
A. wyłączać komputer wyłącznie za pomocą polecenia "wyłącz komputer"
B. jak najczęściej tworzyć kopie danych w nowych plikach
C. chronić dostęp do komputera hasłem
D. regularnie archiwizować dane na wymiennych nośnikach zapasowych
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenia są wykorzystywane do ręcznego zapisywania tekstów przy użyciu pisma Braille'a?
A. maszyny brajlowskie
B. tabliczki brajlowskie
C. monitory brajlowskie
D. drukarki brajlowskie
Wykonywanie prac biurowych
Zbiór norm regulujących zasady ochrony informacji, których nieuprawnione ujawnienie mogłoby spowodować szkody dla Rzeczypospolitej Polskiej, znajduje się w ustawie
A. o dostępie do informacji niejawnych
B. o ochronie danych osobowych
C. o ochronie informacji niejawnych
D. o udostępnianiu informacji gospodarczych
Wykonywanie prac biurowych
W jakim układzie treści dokumentu stosuje się pojedyncze odstępy pomiędzy wierszami, dodatkową interlinię między akapitami oraz zwiększone wcięcie do 10 znaków?
A. Francuskim
B. Amerykańskim
C. Niemieckim
D. Angielskim
Wykonywanie prac biurowych
Uczestnik zwrócił się do administracji szkoły o wydanie dokumentu, który potwierdza jego uczęszczanie do tej placówki. Który z dokumentów powinien być przygotowany?
A. Zaświadczenie
B. Zawiadomienie
C. Upoważnienie
D. Postanowienie
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej określ, co powinien zrobić pracownik sekretariatu z przesyłką adresowaną imiennie do pracownika Działu Księgowości.
| Fragment instrukcji kancelaryjnej | |
|---|---|
| (…) | |
| Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyłączeniem: | |
| 1. | przesyłek poufnych – jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz klauzulą „poufne" znajduje się pismo poufne, należy niezwłocznie powiadomić adresata i przekazać mu dane pismo bez otwierania koperty wewnętrznej, |
| 2. | przesyłek pieniężnych i wartościowych, |
| 3. | ofert przetargowych adresowanych imiennie do Dyrektora, |
| 4. | przesyłek adresowanych imiennie do pracowników – przekazywane są adresatowi, bez otwierania, |
A. Otworzyć przesyłkę i przekazać do Działu Księgowości.
B. Otworzyć przesyłkę i przekazać Głównemu Księgowemu.
C. Nie otwierać przesyłki, przekazać pracownikowi Działu Księgowości.
D. Nie otwierać przesyłki, przekazać do Kancelarii Tajnej.
Wykonywanie prac biurowych
Podstawowym celem używania arkusza kalkulacyjnego jest wykonywanie obliczeń przedstawionych w formie tabeli. Możliwe jest również wizualizowanie danych, prezentując je w postaci
A. prezentacji
B. komiksów
C. wykresów
D. filmów
Wykonywanie prac biurowych
Kombinacja punktów, która tworzy literę "g" w sześciopunktowym piśmie Braille'a, to
A. 1,2,4,5
B. 4,5
C. 1,2,3
D. 1,2
Wykonywanie prac biurowych
Naklejka z oznaczeniem "Priorytet" na przesyłce listowej powinna być umieszczona w obszarze
A. informacyjnym
B. nadawcy
C. adresata
D. znaku opłaty pocztowej
Wykonywanie prac biurowych
Krótki dokument handlowy, który informuje o nadaniu i przyjęciu towarów, nosi nazwę
A. zamówienie
B. oferta
C. awizo
D. faktura
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności przy organizacji zebrania?
A. Sformułowanie porządku obrad
B. Zarezerwowanie miejsca na konferencję
C. Wybór osoby odpowiedzialnej za protokół
D. Określenie celu i tematu zebrania
Wykonywanie prac biurowych
Który z podanych materiałów biurowych nie jest przeznaczony do przechowywania dokumentów?
A. Skorowidz
B. Skoroszyt
C. Segregator
D. Obwoluta
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze niejawnym, którym przypisano klauzulę "tajne", oznaczane są symbolem
A. Pf
B. 00
C. 0
D. Z
Wykonywanie prac biurowych
Spotkanie o charakterze edukacyjnym, którego celem jest zaprezentowanie bieżących osiągnięć w określonej dziedzinie nauki, to
A. odprawa
B. narada
C. seminarium
D. zgromadzenie
Wykonywanie prac biurowych
Przenośne tablice o regulowanej wysokości, które służą do pisania lub przytwierdzania kartek, to
A. tablice zintegrowane
B. tablice multimedialne
C. flipcharty
D. plotery
Wykonywanie prac biurowych
Jakie narzędzia są wykorzystywane do ręcznego zapisywania tekstów w systemie pisma punktowego Braille'a?
A. maszyny brajlowskie
B. monitory brajlowskie
C. tabliczki brajlowskie
D. drukarki brajlowskie
Wykonywanie prac biurowych
Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?
A. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
B. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
C. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
D. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
Wykonywanie prac biurowych
Co oznacza skrót "P.M." w kontekście zaproszenia?
A. przypomnienie o spotkaniu - "dla pamięci"
B. prośbę o potwierdzenie obecności
C. inicjały osoby, która zaprasza
D. prośbę o wcześniejszy kontakt - "proszę mówić"
Wykonywanie prac biurowych
Czym jest pismo sprawozdawcze?
A. zamówienie
B. raport
C. powiadomienie
D. upoważnienie
Wykonywanie prac biurowych
Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej
A. na dole pisma po lewej stronie
B. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
C. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie
D. na górze pisma po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Dokładne ustalenia dotyczące zakresu działania jednostki, podziału obowiązków, uprawnień oraz odpowiedzialności osób zajmujących stanowiska kierownicze i pracowników na samodzielnych pozycjach są regulowane
A. w regulaminie organizacyjnym
B. w polityce bezpieczeństwa informacji
C. w polityce bezpieczeństwa danych osobowych
D. w regulaminie pracy
Wykonywanie prac biurowych
Skrót "a.a." umieszczony na dokumentach oznacza, że pismo
A. należy dołączyć do akt sprawy
B. zawiera informacje szczególnie chronione
C. powinno zostać skierowane do ostatecznej akceptacji
D. zostało zaklasyfikowane jako tajne
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik powierza swojemu asystentowi zadanie zgromadzenia informacji na temat planowanych zebrań. W tej sytuacji kierunek przepływu informacji związany z wydanym zleceniem to
A. poziomy
B. równoległy
C. pionowy ku dołowi
D. pionowy ku górze
EKA.06 Pytanie 38
Wykonywanie prac biurowych
Który z poniższych programów komputerowych można użyć do stworzenia oferty handlowej z tekstem i grafiką?
A. Microsoft Access
B. Microsoft OneNote
C. Microsoft Word
D. Microsoft Paint
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisuje dwie lub więcej osób, informacje o załącznikach powinny być umieszczone
A. z lewej strony dokumentu, poniżej podpisów
B. z lewej strony dokumentu, przed podpisami
C. z prawej strony dokumentu, poniżej podpisów
D. z prawej strony dokumentu, przed podpisami
Wykonywanie prac biurowych
Umieszczenie wszystkich elementów tekstu bezpośrednio przy linii lewego marginesu jest typowe dla korespondencji
A. francuskiej
B. polskiej
C. amerykańskiej
D. europejskiej